Losgard skrev:
Mortalis skrev:
MilleN skrev:
hahaha gissa om Nissan Motors är besvikna när
www.nissan.com går till en hemsida som ser ut att vara gjord av en tre-åring. Klart dom stämmer

Han kunde ju i alla fall haft en snygg sida och en stor banner som går till Nissan Motors för folk som gått in på fel sida. Inte för att det är det stämningen handlar om men jag kan tänka mig att det är vad dom stör sig på mest. Jag tycker Nissan Computers har rätt att ha kvar namnet i alla fall.
då får väl nissan motors köpa domännamnet av nissan computers om de nu stör sig på den?

Bör iaf bli billigare än att gå in i rätten.
Tycker iaf att nissan computers bör gå vinnande eftersom de va först, puckde nissan motors som tog ett upptaget namn ju

Det där scenariot e tuft, att köpa domännamn som företag egentligen "bör" ha.
Det var ju en snubbe i Sverige som köpte Volvo.com eller om det var Volvo.se innan Volvo själva hann, och sålde det sedan DYRT till Volvo sedan.

Tvivlar jag på eftersom att Sverige är så fega så att vi har något som kallas Tvistlösning.
Vilket innebär att om jag registrerar en domän i samma namn som ett känt företag så räcker det i stort sett att det företaget betalar in kostnaden för unsersökningen (8000 för privatperson resp. 10000 för företag) och när det "bevisats" att domänen registrerar i ont uppsåt så överlåts den till företaget.
Källa:
IIS.se
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.