3492
Sök

Någon som vet något program som man kan mäta frekvenser med?

733 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Hallå.

Någon som har en aning om ifall det finns något program man kan få fram frekvenserna i exempelvis olika låtar?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

733 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
någon?

M.v.h. Emil

104 Inlägg
9 juni 2008
frekvenserna? tja om jag förstår dig rätt så kan jag nog bara säga GoldWave.. antar att det är Goldwave.com eller nåt likn. smile

733 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
feffe85 skrev:
frekvenserna? tja om jag förstår dig rätt så kan jag nog bara säga GoldWave.. antar att det är Goldwave.com eller nåt likn. smile

okej ska kolla upp det.. ja jag vill få fram vilka toner basen går ner till i vissa låtar så man vet vad man spelar för toner i musik...
M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Smålänning
7 887 Inlägg
9 juni 2008
thulle1 skrev:
feffe85 skrev:

okej ska kolla upp det.. ja jag vill få fram vilka toner basen går ner till i vissa låtar så man vet vad man spelar för toner i musik...
M.v.h. Emil

I GoldWawe får du fram kurvorna, och kan zooma in i spåret för att se frekvensen.. Men nått program som mäter den i realtid som en dB mätare vet jag inte.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mr Kock =)
199 Inlägg
9 juni 2008
Om det är en db mätare du vill ha så finns ju ett par alternativ...
den officiella (TermLab, köps av re@emmanet.se) är lite dyrare (6500:-) med enkel mick, körs då via usb..
Annars så finns http://www.audio-control.se/art-1.asp?i … iPageID=10 men med den kan du inte jämföra dina resultat med t.ex de svenska rekorden, då det där används TermLab (som i resten av världen..)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

733 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Morre_W skrev:
Om det är en db mätare du vill ha så finns ju ett par alternativ...
den officiella (TermLab, köps av re@emmanet.se) är lite dyrare (6500:-) med enkel mick, körs då via usb..
Annars så finns http://www.audio-control.se/art-1.asp?i … iPageID=10 men med den kan du inte jämföra dina resultat med t.ex de svenska rekorden, då det där används TermLab (som i resten av världen..)

Okej.. Tack

M.v.h. Emil

Sök