4959
Sök

GOLF4, dörrklädsel (dörrplast på insidan)

4 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Det är så att jag har en golf 4 med svart inredning. Nu är det så att plastet, dvs på insidan av dörren där hantaget och elhissknapparna sitter har blivit lite repat och på vissa delar spruckit. Jag skulle antigen vilja måla om hela dörrklädseln, dvs plastet eller beställa nya från VW, någon som vet vad de kostar att få det lackat på nytt? Eller vad nya innerdörrar kostar hos VW?

Tack för svar

Här är en bild på det jag menar! Hela den delen vill jag byta ut eller få omlackerat. Nån som har tips på pris på nya dörrar?

http://image.fbt.se/global/images/image … ;width=750

bilden visar inte just den dörr jag har
Senast redigerat av Pekkusa (8 juni 2008)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
8 juni 2008
#2
Om det är en 3-dörr har jag svarta dörrsidor liggande. Vill minnas att dom var riktigt fräscha, har inte sett dom på ett tag. smile
Dock har jag inte den delen som elhissknapparna till förardörren sitter i.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

4 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#3
jag skulle i första han bara vilja dörrsidor där fram. så nog spelar de ingen roll om du har 3 dörrars och jag 5, men jag tänkte bara, ser dom likadana ut? i så fall är jag intresserad

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
9 juni 2008
#4
Pekkusa skrev:
jag skulle i första han bara vilja dörrsidor där fram. så nog spelar de ingen roll om du har 3 dörrars och jag 5, men jag tänkte bara, ser dom likadana ut? i så fall är jag intresserad

3-dörrars har ju mycket längre dörrar så det spelar rätt stor roll. smile

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

4 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#5
har du nån bild på hur dom ser ut? eller vart kan man få tag på dörrsidor? hos vw? vad kostar dom tror du? om man ska ha dom i svart?

eller har du tips på hur man själv kan måla det?
Senast redigerat av Pekkusa (9 juni 2008)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
9 juni 2008
#6
Pekkusa skrev:
har du nån bild på hur dom ser ut? eller vart kan man få tag på dörrsidor? hos vw? vad kostar dom tror du? om man ska ha dom i svart?

Har ingen bild på dom svarta, kanske på dom gråa som sitter i bilen.
Kolla på bildelsbasen, tror dom brukar kosta typ 500:- st eller nåt på demonteringarna.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

4 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#7
okej, ja kollade där lite, men de känns som de är slitet där också. Har du bytt dina? på din bil, men tanke på att du har dörrsidor över? Ska väl fråga VW imorn vad nya kostar, alternativ fråga nå lackering firma om dom gör sånt.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
9 juni 2008
#8
Pekkusa skrev:
Har du bytt dina? på din bil, men tanke på att du har dörrsidor över?

Nä jag tänkte bygga om dom för dubbla 6,5 kit, men det blev inte av så dom blev liggande.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"


Sök