Ja det verkar ju så jättebra och billigt att försäkra sig mot ID-stölder om man skulle tappa betalkort, körkort eller mobiltelefon.
De ringde precis ifrån 3:e spärrföretaget på kort tid och halvt idiotförklarade mig som inte ville lägga 400:-/år på att ha deras tjänst.
Hur har ni andra med id-skydd?
Har ni tagit någon liknande tjänst eller resonerar ni som jag att man kan själv ringa några samtal (polisen, UC mm) om man tex skulle mista plånboken?
Jag funderar även på att redan ringa och ID-skydda mig hos kreditbolagen i förebyggande syfte.
Bra idé eller korkat?
Det hela handlar ju om att skydda sig så att ingen kan handla grejor på kredit i mitt namn.
Skulle jag behöva starta ett abbonnemang på telefon/tv eller dyl så ska det visst räcka med att visa leg i butik och sen få kopia skickad till hemadress och skriva under och skicka tillbaka. (Trots att man är spärrad)
Tjänsten är till för att försvåra om en nervös tjuv kommit på att panikhandla på kredit, då ska det larma i kassan och de kan kräva mer av köparen. Är man ärlig och ligger spärrad så tar det bara lite tid. Vilket man har om man är ärlig)

Samtidigt blir man förbannad över att butiker verkar ha så dålig koll att en helt ny/okänd person kan komma in och köpa en tv för 20.000:- på avbetalning direkt i butik med mitt körkort och ta med sig apparaten hem på några minuter.