4526
Sök

Fotboll fotboll och lite fotboll!

DFFL
9 020 Inlägg
9 juni 2008
Freddeponken skrev:
Kom med något fyndigt nu firetraxx....im waiting=)

Släpp det...

(Kanske inte låter så farligt, men tänk på de två orden en liten stund.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
9 juni 2008
Jag kommer ihåg när RDS radio "kom till"
Då var det någon som sa att det skulle gå att ställa in för dragspelsfilter.
Jag skulle gärna ha sportfilter på min radio!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
9 juni 2008
Brillor med fotbollsfilter hade jag gett vad som helst för!! Så skönt de skulle va att slippa se...
Var o varannan kanal nerlusad av skiten, löpsedlar hit löpsedlar dit, öppnar man tidningen så handlar ju hälften om fjollboll, o på radion kacklas de alltjämt om idiotsporten vilken kanal man än rattar in.. Ja just det, RATTAR in..för på jobbet har jag en gammal hederlig 70tals-radiola med rattar på.. no digital-shit..

Nä fy fan för fotboll, om man nu skulle kunna kalla det sport så är de en sport för fjollor o idioter

Hmm.
9 juni 2008
Trådstartare
VM och EM är kul... Spela fotboll är kul.
Titta en allsvenskmatch på tv är INTE kul.

Så för mig får de gärna ha igång matcherna smile.

Rally<3

Freddeponken skrev:
FireTraXX skrev:
twin_cam skrev:
Inget ont om fotboll... Vissa har det intresset, även om jag personligen hatar skiten...

Men varför ska andra sändningar, som t.ex simpsons, och annat ställas in för att visa en fotbollsmatch?

Så gör dem ju inte när det är Svenska rallyt t.ex...

Är väl SVT som sköter de flesta rallysändningarna?

Förövrigt så är inte motorsport en "folksport".
Fotboll däremot, ÄR DET!

Tyvärr där har du fel! Fotboll är en bögsport. *Ironi*

Vadå kom med något fyndigt? du skrev ju *ironi*

Freddeponken: du är inte så smart va? smile
Senast redigerat av Hmm. (9 juni 2008)

Körv
3 535 Inlägg
9 juni 2008
Äsch, jag tycker inte speciellt mycket om fotboll. Men lika bra att låta folk som tycker om det låta dom tycka det.. Är väl bara kul att det finns något som engagerar världen (eller i detta fallet Europa). Personligen så byter jag bara kanal eller ser helt på det.

Håller iaf med FireTraXX. Onödig tråd.

Truckdriving Man

FreddeK
10 juni 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:
VM och EM är kul... Spela fotboll är kul.
Titta en allsvenskmatch på tv är INTE kul.

Så för mig får de gärna ha igång matcherna smile.

Rally<3

Freddeponken skrev:
FireTraXX skrev:
Är väl SVT som sköter de flesta rallysändningarna?

Förövrigt så är inte motorsport en "folksport".
Fotboll däremot, ÄR DET!

Tyvärr där har du fel! Fotboll är en bögsport. *Ironi*

Vadå kom med något fyndigt? du skrev ju *ironi*

Freddeponken: du är inte så smart va? smile

just att det var en bögsport var ironiskt sagt men jag står fast att fotboll är inte min grej helt enkelt. 

Men nä smart har jag nog aldrig varit, men inte så dum att jag kollar på massa killar som jagar en läderboll. big_smile
Senast redigerat av Freddeponken (10 juni 2008)

FreddeK
10 juni 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Äsch, jag tycker inte speciellt mycket om fotboll. Men lika bra att låta folk som tycker om det låta dom tycka det.. Är väl bara kul att det finns något som engagerar världen (eller i detta fallet Europa). Personligen så byter jag bara kanal eller ser helt på det.

En onödig tråd som du skrev i...coolroll

Om tråden är onödig så behöver man inte engagera sig i den eller besvara den.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juni 2008
Freddeponken skrev:
Usch var och varannan kanal så visar dom den här sjuka och tråkiga sporten och var och vartannat fikarum disskuteras den här märkliga sporten där folk jagar en bolljävel. var man än är kommer man inte undan. Inte ens på mcdonalds..

Usch och blä verkligen!

yikesyikesyikesyikesyikesyikesyikes

håller med, åt helvete med skiten mad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

7 100 Inlägg
10 juni 2008
bojkotta fotbollen!!!!

mer fart och action till folket big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 953 Inlägg
10 juni 2008
ända fotbollen som är bra är amerikansk fotboll

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Körv
3 535 Inlägg
10 juni 2008
Freddeponken skrev:
decib3L skrev:

Oj, blev du lite sur? tongue Det var inte meningen.. Vi är nog ganska lika varandra om man ser till våra åsikter. Men att gnälla över det på garaget är nog ganska meningslöst när majoriteten älskar fotboll..

Truckdriving Man

FreddeK
10 juni 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Freddeponken skrev:
decib3L skrev:

Oj, blev du lite sur? tongue Det var inte meningen.. Vi är nog ganska lika varandra om man ser till våra åsikter. Men att gnälla över det på garaget är nog ganska meningslöst när majoriteten älskar fotboll..

haha varför bry sig om majoriteten? har du ingen egen åsikt? hehe nej jag är inte sur lillstrumpa=)

Körv
3 535 Inlägg
10 juni 2008
Nåja, jag får väl ge upp smile Det stämmer mycket väl att alla har en egen åsikt. Jag ger mig tongue

Truckdriving Man

Höbonde
228 Inlägg
10 juni 2008
Skitsamma! Orka gnälla om saker som fotbolls EM när det finns krig, höga bensinpriser och att folk svälter!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

FreddeK
10 juni 2008
Trådstartare
rideharddiefree skrev:
Skitsamma! Orka gnälla om saker som fotbolls EM när det finns krig, höga bensinpriser och att folk svälter!

japp det är ett i-landsproblem helt klart. men något måste man ju få gnälla på.

och du själv gnällde på denna tråden istället för att sätta in en hundring till rädda barnen som du hade kunnat gjort under den tiden du skrev ditt inlägg.

krig och svält...vad göra liksom?

586 Inlägg
10 juni 2008
Äh.. Låt dom som tycker att det är spännanade att se hur folk springer förtvilat efter en boll, göra det.
Själv tycker jag att det är ganska underhållande när kompisens hund jagar sin egna svans, i en cirkel.

Fotboll & hunden, det är ju nästan samma sak? big_smile

FreddeK
10 juni 2008
Trådstartare
SpotniX skrev:
Äh.. Låt dom som tycker att det är spännanade att se hur folk springer förtvilat efter en boll, göra det.
Själv tycker jag att det är ganska underhållande när kompisens hund jagar sin egna svans, i en cirkel.

Jo jag hindrar ingen att jaga boll men dom som gillar fotboll får gärna kliva fram och säga vad som är så fantastiskt med det. Nördarna på jobbet vet ju fan varje spelare...skaffa ett liv och gör roliga saker istället.!

945 Inlägg
10 juni 2008
Freddeponken skrev:
SpotniX skrev:

Jo jag hindrar ingen att jaga boll men dom som gillar fotboll får gärna kliva fram och säga vad som är så fantastiskt med det. Nördarna på jobbet vet ju fan varje spelare...skaffa ett liv och gör roliga saker istället.!

Vad är fantastiskt med fotboll?

Ställ dig i en klack. Hoppa, skrik och hejja fram ditt älskade lag!
Samhörigheten med likasinnande och känslan av att Se "ditt" lag vinna.

Går omkring med fjärilar i magen inför kvällens match. Så underbart att höra nationalsången och se killarna!

FAN VAD JAG ÄLSKAR FOTBOLL!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 juni 2008
Finns ju en gnälltråd du kunnat mensa i?
Byt tv-kanal, eller radiokanal när fotboll kommer på då, jävligt komplicerat..du e ju uppenbarligen helt emot sporten då de som försökt förklara vad de gillar med fotboll ignoreras/trycks ner. Så...ja de blev en helt meningslös tråd

FreddeK
10 juni 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Finns ju en gnälltråd du kunnat mensa i?
Byt tv-kanal, eller radiokanal när fotboll kommer på då, jävligt komplicerat..du e ju uppenbarligen helt emot sporten då de som försökt förklara vad de gillar med fotboll ignoreras/trycks ner. Så...ja de blev en helt meningslös tråd

Du kunde i skrivit i gnälltråden själv tycker du? Helt meningslöst inlägg från dig.
Det enda seriösa svaret egentligen var från sir_x så försök inte impa med ett drygt inlägg att jag ignorerat inlägg där folk skrivit varför dom gillar fotboll.

Sir_x tack för ditt svar..men för mig känns det inte som jag kan greppa glädjen riktigt då jag anser att det är laget som vunnit. vi när dom vinner och dom när det förloras.

Sök