4817
Sök

Elhissarna dog. Volvo 745 TIC

Truckdriver
258 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#1
Är det någon som vet vad det kan vara för fel när alla elhissar och elspeglarna bara lägger av. Har kollat alla säkringar men finns inga som är trasiga. Kan tillägga att jag körde ner alla fönster samtidigt.
Det är ju så typiskt att det ska hända när det är så satans varmt ute.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

264 Inlägg
9 juni 2008
#2
Har du kollat reläna?


Truckdriver
258 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#3
Kommer inte åt dom. För det e dom som sitter under säkringshållaren?

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

264 Inlägg
9 juni 2008
#4
Dom sitter bakom säkringarna... Mina elhissar bara dog och då var det ett relä som var brännt.. Köpte ett nytt och sen gick det igen;) Lycka till


Truckdriver
258 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#5
Oki får ta o kika på det imorgon då jag har tillgång till lite verktyg. Kommer du ihåg vad det var för nummer på det relät?

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Truckdriver
258 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
#6
Någon som vet vilket relä som går till elhissarna och elspeglarna???

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

89 Inlägg
10 juni 2008
#7
http://volvo2.homestead.com/relayinfo.html
Kanske kan vara till hjälp? smile
Du behöver inte plocka isär hela bilen för att få ut dom, dom sitter på samma bräda som säkringarna. Lyft på säkringshållaren och drag rätt ut så kommer du åt reläerna. Det enda du behöver demontera är askkoppen.

Det viktiga är inte att vinna, det är att ÅTERVINNA!

Truckdriver
258 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
#8
Oki tack. Synd att man e dålig på engelska. Men det ska nog gå.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Truckdriver
258 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
#9
Jo jag vet hur man kommer in till säkringarna och reläna. Men nu e frågan vilken av alla relän som e till elhissarna och elspeglarna. E ur kass på engelska.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

194 Inlägg
10 juni 2008
#10
Äh skit i den länken den är skit kolla denna istället smile

http://www.adde.dk/manualer/relaplacering.jpg


Truckdriver
258 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#11
Sweeman skrev:
Äh skit i den länken den är skit kolla denna istället smile

http://www.adde.dk/manualer/relaplacering.jpg

Kanon då e det bara att man åker o köper ett nytt relä då. Tack för hjälpen.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

89 Inlägg
11 juni 2008
#12
Sweeman skrev:
Äh skit i den länken den är skit kolla denna istället smile

http://www.adde.dk/manualer/relaplacering.jpg

Se där ja! Det var den sidan jag letade efter men inte fann, den jag gav var ett substitut och kanske inte helt up to date, men ibland kan man ha hjälp av den också smile

Det viktiga är inte att vinna, det är att ÅTERVINNA!

194 Inlägg
11 juni 2008
#13
BoBo84 skrev:
Sweeman skrev:
Äh skit i den länken den är skit kolla denna istället smile

http://www.adde.dk/manualer/relaplacering.jpg

Kanon då e det bara att man åker o köper ett nytt relä då. Tack för hjälpen.

Lurre wink



Sök