4953
Sök

Vad behövs inför omlackering av bil?

Konstruktör
1 053 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Efter en tyvärr ganska misslyckad lackering från listen och nedifrån + lite rostlagningar så har jag nu tagit mig en funderare över att lackera om bilen helt.
Jag vill helt enkelt inte ha några lackskarvar o annan skit.

Men jag har inte riktigt koll på vad som behövs så jag skulle gärna vilja få en "lista" och ca pris på vad detta kan kosta så jag vet hur mycket jag måste jobba big_smile

Bilen ifråga är en Bmw E36 Sedan.
Jag har tänkt att huven, taket och bagageluckan ska ha en annan färg än resten av bilen.


Så som sagt. Hur mycket färg behöver jag?
Hur mycket färg till huven, taket o bagageluckan behöver jag?
Hur mycket färg till resten?


Ös på med svar.

Tack på förhand!
Senast redigerat av NdL (9 juni 2008)


Konstruktör
1 053 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#2
Tack så jättemycket för ditt svar. Uppskattar det verkligen.

Jag har räknat med ungefär 5000:- till en hellackering.
+ lite för anställning av en polare som får hjälpa till ;D

Ska kika lite på de där sidorna du gav mig.

EDIT: Fasiken. Efter att ha kikat runt lite på länkarna så såg det ju ut som om man kunde komma undan lite billigare än vad jag tänkt med.
Senast redigerat av NdL (9 juni 2008)


Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
9 juni 2008
#3
Jadu massor behöver du. men iaf summan av kardemumman. Ska du ha en schysst lack som du vill vara nöjjd med, lämna bort. Ska du bara ha en ny färg för det är kul och skiter i finnischen köp biltema grejjer rakt igenom slipa ner och spruta på och var nöjjd.

Jobbar själv som lackerare och har sett dessa såkallade asbra jobb som folk gjort hemma och är skitstolta med, JÄ**A KLÅPARE säger jag bara. Lyssna inte på dom.

Lämna bort och räkna med ca 10k för detta vilket är riktigt bra pris.

Konstruktör
1 053 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#4
Mest troligtvis så ska jag lämna bilen till en polare.
Och hans pappa kan en hel del om detta, och de har ställt ut ett par bilar..

De har ju lackbox och hela kittet, så det ska ju såklart bli ordentligt gjort.

Turbomatte;
Mjo vars, du får en tusenlapp ifall du gör det. Så står jag för alla grejerna big_smile


Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
10 juni 2008
#5
NdL skrev:
Mest troligtvis så ska jag lämna bilen till en polare.
Och hans pappa kan en hel del om detta, och de har ställt ut ett par bilar..

De har ju lackbox och hela kittet, så det ska ju såklart bli ordentligt gjort.

Turbomatte;
Mjo vars, du får en tusenlapp ifall du gör det. Så står jag för alla grejerna big_smile

Om du fixar en box i eksjö och står för resekostnaden med så är det inga problem, bara kul att lacka^^ annars får du ta upp bilen till linköping till min box.


Sök