4731
Sök

Lite hjälp med steg till en Rockford Bas

Rally Knatte
179 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Tror ni att det går bra att driva en Rockford Fostgate PL1-110 med en Blaupunkt GTA 280?

Här är lite info om basen och steget

Bas: En 10-tumsbas. Portadlåda. Polypropylene membran. Effekttålighet 150W RMS, 300W max. Impedans 4ohm. Kraftig terminal. Material: 16mm MDF-board. Mått: 29,7 liter. 18kg. 343x438x406mm.


Steg:
• Max. totaleffekt @ 4 Ohm 425 W
• Max. Power vid 4 Ohm 2 x 160 / 1 x 425 Watt
• Max. Power vid 2 Ohm 2 x 210 Watt
• RMS Power vid 4 Ohm 2 x 75 / 1 x 210 Watt
• RMS Power vid 2 Ohm 2 x 105 Watt
• Antal kanaler 2/1
• Frekvensomfång 10 - 35 000 Hz
• Signal/brusförhållande > 95 dBA
• Distorsionsfaktor vid nominell effekt < 0,03 %
• Ingångsimpedans > 10 kOhm
• Dämpningsfaktor > 100
• Ingångskänslighet 0,3 - 8 V
• Ingångskänslighet Direct Aux Input 300 mV
• Stabilitet 2 Ohm (4 Ohm brokopplad)
• Lågpassfilter (Lowpass) 50 - 250 Hz (12dB/Oktav)
• Högpassfilter (Highpass) 50 - 250 Hz (12dB/Oktav)
• Basboost 0 - 12dB @ 45 Hz
• Ingångar 2 x Cinch/RCA guldpläterad, 2 x HighLevel, 1 x Direct Aux-ingång via 3,5 mm teleplugg
• Utgångar 2 x högtalare
• Mått (b x h x d) 262,5 x 53 x 268,5 mm


Tack på förhand!
Axan

-Axan-

16 197 Inlägg
10 juni 2008
#2
inga problem big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Rally Knatte
179 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
#3
evilaudio skrev:
inga problem big_smile

Ok! Men steget är inte för klent då? Vet du om det är ett bra steg överhuvudtaget?

-Axan-

16 197 Inlägg
10 juni 2008
#4
kan tyvär inget om just de steget men vet att de baslådan inte behöver så jätte mycke effekt för att prestera smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Rally Knatte
179 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
#5
Thx!

-Axan-

Rally Knatte
179 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#6
Hej igen!

Jag ska alltså kolla på hur mycket basen klara i RMS va?
Sedan köpa ett steg som har en lite högre RMS än vad basen har?
Max siffrorna behöver man inte bry sig om eller?

-Axan-

Rally Knatte
179 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#7
Hej igen!

Funderar på dessa två slutsteg:

MUTANT NW280SP 695kr

# Stabilt ner till 2ohm
# 2x160w Max 2ohm, 1x320w RMS 2ohm
# 2x80w RMS 4ohm, 1x280w RMS 4ohm
# Frekvensomfång: 20-20.000 Hz
# Högpassfilter: 120Hz -3kHz
# Lågpassfilter: 50-250 Hz
# Ingångskänslighet: 200mV-4V
# Signal/brusförhållande: 95 dB
# Basboost +6/+12db 45Hz
# Säkring på 40A
# Vikt ca 2 Kg.

Eller

Rockford Fosgate Punch 2x50W 2 298 kr

Uteffekt: 2x50W RMS 4ohm. 2x100W RMS 2ohm. 1x200W RMS bryggkopplat i 4ohm. Uppmätt total effekt powercube 262W RMS. Stabil i 2ohm. Övrigt: Frekvensomfång 20-20000Hz. LP/HP-filter 50-500Hz 12dB. Ingångskänslighet 150mV-5V. PEQ2 0-18dB/45Hz eller 0-12db/12000Hz. Remote PEQ tillval (510PEQ). Dämpfaktor >200. NOMAD (kortslutnings-, överhettnings-skydd). RCA ingång. Kabelgrovlek strömplint 20mm. Mått: 194x57x228m

Mutant steget är ju kraftigare men hur är kvaliteten på Mutant?
Var inne hos CDR och dom rek mig Mutant, men nu vill jag veta vad ni tycker?
Priset skiljer ju sig ganska mycket på stegen så det säger väll sitt med just kvaliteten.

/Axan

-Axan-

Rally Knatte
179 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#8
Ingen?

-Axan-

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 juni 2008
#9
Mutantsteg är riktigt bra i förhållande till pris.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Rally Knatte
179 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#10
Ok, så du tycker jag ska satsa på det då? Det klarar att driva min bas utan problem eller?

-Axan-

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 juni 2008
#11
Jepp det kommer inte va några problem alls.
Här har du det lite billigare oxå wink
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.a … mp;cat=108

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Rally Knatte
179 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#12
Thx!

-Axan-


Sök