Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

M.F.
11 juni 2008 · 67 Inlägg

Vi är alla människor, liksom jag som alla andra gör vi fel ibland det får man acceptera.! jag har skrivit min 10 lista över saker som irriterar mig

Skriv gärna någon rad om vad du tycker ute på vägarna


----------------------------------------------------------------------------

#1 Folk som inte har blinkers..!!! men tutan vet dom vart den sitter..!

#2 Folk som tutar bakom mig när jag släpper förbi folk på en högerregel
då de inte fattar sig på en enkel högerregel

#3 Folk som sitter så långt fram & nästan slickar fram rutan har ingen koll I backspeglarna tyvärr, och har inte en blekaste aning om vad som händer baktill

#4 Folk som ligger I 70km på påfart till Motorvägen när det råder bra väglag ändå

#5 Folk som förlitar sig för mycket på bilen och däcken vilket blir I sin tur att de glömmer farliga risker vid halt Väglag

#6 Folk som Kör 1 gång om Året speciellt Vid Julatiden

#7 Folk som ligger 1-2meter bakom Lastbilar på motorvägen, dom har ingen fri sikt då lastbilen skymmer allt

#8 Folk som pratar I telefon Och pillar På stereon för mycket, Jag gör också det men gör det dock till en måtlig mängd pratar korta Samtal när jag Kör.

#9 Polis som kör tex 80km på 50 väg, då dom inte har någon utrykning, utan för skojs skull, reglerna ska vara lika för alla

10# Folk som läser reklamskyltar för mycket, och stannar upp trafiken baktill, vilket leder till stora köer direkt
-------------------------------------------------------------------------

Racso Dr Snuggles
11 juni 2008 · 956 Inlägg

Jag retar mig på alla som kör bil i Vara .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Om ´polisen kör 80 på 50 väg finns det en anledning..som du säger,,, Utan  anledning,, det vet du inget om.  som många andra trådar om polis och utryckning så gäller fortfarande att de får ha SK tyst utryckning... varken siren eller blåljus... MEN de har större ansvar i trafiken utan dessa anordningar på.Siren och blåljus innebär att de på kallar friväg...

Senast redigerat av gamlingen (11 juni 2008)

M.F.
11 juni 2008 · 67 Inlägg

För kanske 3-4dagar sedan, stötte jag på en polisbil som höllt sisådär 65 kanske uppemot 70 på en 50väg var dock kväll och inga bilar i närheten,

Men det visade sig att dom körde in på bensinmacken "statiol" och fikade, såg hela händelsen och har sett flera sånna här exempel på andra ställen. Innan jag sätter punkt kan jag säga att dom gav ingen blinkers i de två korsningarna dom vände in mot heller

Gulmun * Klåpare
11 juni 2008 · 1 718 Inlägg

#7 Folk som ligger 1-2meter bakom Lastbilar på motorvägen, dom har ingen fri sikt då lastbilen skymmer allt

Men soppa sparar dom allt! Mythbusters mätte upp att bilen blev 80-90% bränsleeffektivare tätt bakom en lastbil.

Jag stör mig nåt så gruvligt på alla som kör till jobbet ala monte-carlo varje morgon, och sedan kör 75 på 90-väg när de ska hem.
Även på folk som på alla sätt och vis pressar sig fram i bilköer med idiotiska omkörningar. 2km senare svänger de av vägen. Värt?! mad

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

M.F. skrev:
För kanske 3-4dagar sedan, stötte jag på en polisbil som höllt sisådär 65 kanske uppemot 70 på en 50väg var dock kväll och inga bilar i närheten,

Men det visade sig att dom körde in på bensinmacken "statiol" och fikade, såg hela händelsen och har sett flera sånna här exempel på andra ställen. Innan jag sätter punkt kan jag säga att dom gav ingen blinkers i de två korsningarna dom vände in mot heller

Det har jag oxå sett så det är nog ingen ensam  om,,

http://www.polisen.se/inter/util/nodeid … id=9066011  se larmanordning

Mackanol
11 juni 2008 · 2 079 Inlägg

gamlingar

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

18 åringar med nytt körkort.

Mackanol
11 juni 2008 · 2 079 Inlägg

gamlingen skrev:
18 åringar med nytt körkort.

big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Psykdoktorn
11 juni 2008 · 194 Inlägg

Jag retar mig fruktansvärt mycket på sådana som alltid ska smyga upp och ligga precis bakom en. Jag ogillade det förut, men nu när jag har min lilla dotter i bilen jämt så är det direkt otäckt.

Och ofta ska de inte köra om heller, utan ligger där och kullemasar i flera kilometer - ibland i några mil. Detta trots att jag försöker hålla åt höger och hålla vettig fart.

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Psykdoktorn skrev:
Jag retar mig fruktansvärt mycket på sådana som alltid ska smyga upp och ligga precis bakom en. Jag ogillade det förut, men nu när jag har min lilla dotter i bilen jämt så är det direkt otäckt.

Och ofta ska de inte köra om heller, utan ligger där och kullemasar i flera kilometer - ibland i några mil. Detta trots att jag försöker hålla åt höger och hålla vettig fart.

Då sänker jag farten UNDER hastighetsbegränsningen...

Mackanol
11 juni 2008 · 2 079 Inlägg

gamlingen skrev:

Psykdoktorn skrev:
Jag retar mig fruktansvärt mycket på sådana som alltid ska smyga upp och ligga precis bakom en. Jag ogillade det förut, men nu när jag har min lilla dotter i bilen jämt så är det direkt otäckt.

Och ofta ska de inte köra om heller, utan ligger där och kullemasar i flera kilometer - ibland i några mil. Detta trots att jag försöker hålla åt höger och hålla vettig fart.

Då sänker jag farten UNDER hastighetsbegränsningen...

precis gör det så kör dom om rätt så kvickt

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Superdtm i övrigt värdelös.
11 juni 2008 · 613 Inlägg

gamlingen skrev:
18 åringar med nytt körkort.

de vore ju snålt om de fick ett gamalt wink va bara tvungen smile

nä men de som genar i kurvorna är jobbiga..

Temilit
11 juni 2008 · 42 Inlägg

Folk som ligger med GOD marginal inom hastighetsbegränsningarna ca 30 på 50 väg gärna lite saktare om det råkar infinna sig en annan bil inom 1km framför.

Folk som SMYGER i 10-20km/h från ett rödljus så bara 4-5 bilar hinner passera innan det blir rött igen.

Folk som gärna står still innan dom svänger trots bra väglag (nej säger inte att alla ska ta kurvor i 50-60km/h men snälla över 2km/h iaf?)

Folk som kommer in på motorväg via påfart i 50-60km/h där bilar kommer i 110 bakifrån.. ett par hastiga inbromsningar har inträffat pga av dessa.

Det är igentligen den enda som stör mig.. folk som blockerar flytet i trafiken.

evilaudio
11 juni 2008 · 16 195 Inlägg

folk som är i vägen när ja ska fram.. tur att de finns gångbanor å köra på..HAHA

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
trippelturbo Trucker
11 juni 2008 · 2 710 Inlägg

Mackanol skrev:
gamlingar

Håller fullständig med dig. Gamlingar, det finns inget som stör mig mer än just den gruppen. Och idioter som inte blinkar. Själv använder jag blinkers vid 9 av 10 fall smile Hoppas alltid på att folk ska kolla o lära sig, men det är visst nästintill omöjligt o trycka upp eller ner den lilla spaken.. Men tutan ligger ju framför näsan på dom, den hittar man utan problem..

Hmm

Fart missbrukare
evilaudio
11 juni 2008 · 16 195 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Mackanol skrev:
gamlingar

Håller fullständig med dig. Gamlingar, det finns inget som stör mig mer än just den gruppen. Och idioter som inte blinkar. Själv använder jag blinkers vid 9 av 10 fall smile Hoppas alltid på att folk ska kolla o lära sig, men det är visst nästintill omöjligt o trycka upp eller ner den lilla spaken.. Men tutan ligger ju framför näsan på dom, den hittar man utan problem..

Hmm

blinka??   äh folk ser väl att ja svänger.. ser dom inte att ja svänger så får man väl skaffa glasögon. wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Kesler
11 juni 2008 · 3 650 Inlägg

cyklister å taxi chaffisar e nog de farligaste vi har i trafiken!

Micksson
11 juni 2008 · 343 Inlägg

Mötande bilar i skarpa kurvor som tvunget ska in och känna på min fil lite också.. Mötte en förut när jag var ute i syrrans Audi och han blev så sur för att jag kom där helt lugnt i min egna fil när han kollade läget i min så han gav mig fula fingret. Men med bilen jag körde så var det inga problem att köra ikapp honom och följa efter honom och jävlar i min själ, har då aldrig sett någon börja köra så lugnt och sansat.

Niklas1987 NO
11 juni 2008 · 2 182 Inlägg

Daewoo bilar är väldigt irriterande wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang