Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

Seth
4 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

Larzan skrev:
fler sådana CIRKULATIONSPLATSER.
http://www.seanyboy.co.uk/images/roundabout.jpg

hur fan gör man i en sån rondell....:S

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
imilj
4 oktober 2008 · 73 Inlägg

=O

Man får ringa en vän...

Ser helvetiskt komplicerat ut. Jag skulle aldrig klara av att läsa av den situationen... Det skulle bli till att 'skugga' en annan igenom helvetet =P

Seth
4 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

eller vara olaglig och gena så mkt som går

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Larzan Herr
4 oktober 2008 · 285 Inlägg

Seth skrev:

Larzan skrev:
fler sådana CIRKULATIONSPLATSER.
http://www.seanyboy.co.uk/images/roundabout.jpg

hur fan gör man i en sån rondell....:S

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … ng.svg.png
Så här.

Seth
4 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

fan vad snurrigt :S

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
imilj
4 oktober 2008 · 73 Inlägg

vackert designad lösning måste jag medge! (=

A_Lindahl Lite överallt..
4 oktober 2008 · 612 Inlägg

Blir uppretad när det blir enfiligt på t.ex. en motorväg pga. vägarbete, och man ser skyltarna från 1km avstånd, men ändå ska några tjurskallar hålla sig i "fel" fil ända fram tills skylltarna där man MÅSTE svänga in, och försöka tränga sej in i kön, och därmed orsaka stopp i trafiken..

Finns faan inge mer irritarande människor på vägen!

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
imilj
4 oktober 2008 · 73 Inlägg

poliser är mer irriterande...

KimVsWorld Mästare
4 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Seth skrev:
fan vad snurrigt :S

Ska man snurra runt i varje rondell man kommer till då? hmm

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Piggeknau
4 oktober 2008 · 36 Inlägg

Folk som parkerar innan dom svänger av vägen in till en mindre småväg tex.

Subaru Impreza Wrx STi - Petter Solberg Edition
Honda Civic Type R - 03
Peugeot 206 - 99
Larzan Herr
4 oktober 2008 · 285 Inlägg

Stopplikt vid rött ljus när man ska svänga höger.

n0sferatu
4 oktober 2008 · 194 Inlägg

Folk (läs: pensionärer) som ligger en bra bit under tillåten hastighet! Finns inget som irriterar mig mer.

Kesler
4 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

Sokrates skrev:
Värre är väl idioter som kör genom 2 filiga rondeller och genar ytter/inner/ytterfil.
För att få rakare spår,,,,

/Tommy.

den kör jag alltid när det inte är några bilar

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
5 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Kesler skrev:

Sokrates skrev:
Värre är väl idioter som kör genom 2 filiga rondeller och genar ytter/inner/ytterfil.
För att få rakare spår,,,,

/Tommy.

den kör jag alltid när det inte är några bilar

Jag också, sålänge det är tomt på bilar som herr Kesler sa roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Frenologen Avstängd
5 oktober 2008 · 1 Inlägg

Puckon som inte håller avståndet, utan ska ligga kloss i bakluckan(och tror dom har Ferraribromsar). Ett "lätt" tryck på pedalen hjälper!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
5 oktober 2008 · 3 404 Inlägg

Sådana som ger tusan i att tacka när man går ut i vägrenen för att underlätta omkörningar (speciellt taxichaffisar) samt dom som ligger kvar mitt i vägen fast man ligger så långt till vänster det bara går...

Senast redigerat av TenZer (5 oktober 2008)

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Muttley
5 oktober 2008 ·

Marqus skrev:
personer som inte ser än när ma kommer på motorcykel, vilket kan göra en riktigt skitis när dom kör ut rakt framför än.... tänk på detta, säkert många som här också som trott det vart en seg liten sketen 30 moppe...
Snälla stanna en sekund till och kolla en extra gång innan ni kör ut om ni tror det är en moppe.

har du inte märkt att  mc folk inte är värda mer än en mus skit ännu? , vi som kör som idioter och kan inte trafikvett och har så dålig erfarenhet ?. smile så brukar folk säga, och då har de enbart kört bil själva och aldrig vågat sig över 100.

jag kan räkna till 30 gånger i somras som folk kört ut framför mig i korsningar på alla hastighetsgränser.
sen när man skulle kört om med när man först är ut och ska om 3 bilar så är de alltid en jävel som ska pressa en. smile tur man har lite reaktionsförmåga.

Muttley
5 oktober 2008 ·

Felax skrev:

tkd_rille skrev:

Felax skrev:

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

säger som han som han svara före, bli rappare med koppling och gas, eller skaffa automat och trö på så du hinner ut. folk ligger inte i 100 blås i en rondell :S   gnällkärring.

jag står fast vid detta då jag lärt mig de både vid B kort och A kortet som jag tog i juni att man enbart behöver blinka höger vid din utfart och man kan blinka vänster om man vill.

du har fel och jag har rätt. våga mer i trafiken, de är pga sådana som inte vågar stampa ner gasen lite att vi har sådana jävla köer ibland wink

ja gasar tro mig. annars hade jag köpt en slö bil. jag hinner ut i rondeller tro mig. jag är ingen gnällkärring.
MEN fortfarande det här med att de blir köer o de är verkligen inte mitt fel om de blir de för jag kör som jag skrev rätt ut i rondellen och om någon tönt tutar stannar jag och pekar finger!
ja du har rätt angående vad lagen säger o ja har inte sagt nåt annat. har jag FEL i att jag tycker de är idiotiskt att inte visa var man ska eller? förstår inte hur jag kan ha FEL i det?

Men då går du ju ner till en 3 årings nivå direkt om du ska bli så pass mesig och dra fram ditt lilla finger, ingen tycket de är tufft och visa de för folk i vuxen ålder.
    Kör du rätt ut framför en annan bil i rondellen och de kör på din dyra bil ? hur fan tror du folk reagerar då?. har hänt mig många gånger att smartskallar kör ut framför en, för de kan inte reglerna och tror de är franska rondeller vi har.   
      du har klart inte fel i att man ska visa var man ska, men kunde du bara lämpa dig själv till hur de i verkligheten är så visar jag och förhoppningsvis alla andra att de ska ut ur rondellen med en högerblink. och blinkar man inget alls så följer man rondellen runt  smile

Muttley
5 oktober 2008 ·

TenZer skrev:
Sådana som ger tusan i att tacka när man går ut i vägrenen för att underlätta omkörningar (speciellt taxichaffisar) samt dom som ligger kvar mitt i vägen fast man ligger så långt till vänster det bara går...

varför ska man tacka ? är de så att du vill gå ut i vägrenen och släppa förbi någon så är de ju du som gör det. de stör ju inte din vardag senare.   man har ingen plikt att köra ut i vägrenen om du vill köra om.

själv brukar jag om någon vill köra om, lägga mig så nära linjen till höger men jag kör ALDRIG ut i vägrenen, vill folk om får de använda lite gas.

och på hoj flyttar jag inte mig nånting knappt för att då tror folk man är en liten moped. då ligger jag långt ut på vägen.

A-HENTTU
5 oktober 2008 · 9 Inlägg

Skrev nyss en blogg ang detta, den får ni gärna läsa och kommentera.. det blev för mycket för att skriva här. www.garaget.org/A-HENTTU under bloggen : Trött på Trafikanters beteende och mentalitet!

// HENTTU.A

"Glitzyshine like it's wet all time, KEEP IT REAL , STAY YOU " // Mr.Red Extreme[/b]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang