Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
11 juni 2008 · 946 Inlägg

Folk som fegar vid utfarter, vågar inte köra ut om det kommer en bil närmare än 100 meter från vänster... Folk som börjar fippla med växelspaken när det väl slagit om till grönt. Men värst av allt, det jag nästan avlider av bakom ratten, är när gående eller cyklister trycker på knappen för "grön gubbe" och sen bara går över vägen. När de sen är långt förbi övergångsstället slår det om till grönt för dem och vi bilister står där som idioter... *Grrr*

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
blacken
11 juni 2008 ·

#1 Folk som inte har blinkers..!!! men tutan vet dom vart den sitter..!

Dom kanske inta hade råd med nägon annan bil, än lågbudgetmodellen ,( en utan blinkers. Men tutan följde på grund av att ett slarvfel i fabriken)

#2 Folk som tutar bakom mig när jag släpper förbi folk på en högerregel då de inte fattar sig på en enkel högerregel.

Hans bromsar kanske plötsligt har slutat att fungera, och förgäves försöker att påkalla din uppmärksamhet om att det föreliggen en risk för en närkontakt av den mycket skramliga och smärtsamma graden.

#3 Folk som sitter så långt fram & nästan slickar fram rutan har ingen koll I backspeglarna tyvärr, och har inte en blekaste aning om vad som händer baktill.

Är inte helt omöjlig att föraren har åkt väldigt långt och är så pass uttråkad att han vill se om han kan se sina grimaser speglas i vindrutan.

#4 Folk som ligger I 70km på påfart till Motorvägen när det råder bra väglag ändå.

Vederbörandes gasvire kan ha slutat upp att fungera som det är tänkt att den ska göra, eller han kan ha fastnat med högerfoten i handbromsen och samtidigt som hans högra pekfinger har fastnat med knogen i nässkiljeväggen när han petade i sin näsa. Och kan bara nå gaspedalen med vänster tumme.

#5 Folk som förlitar sig för mycket på bilen och däcken vilket blir I sin tur att de glömmer farliga risker vid halt Väglag.

Vadå han åkte ju i somras på samma vägsnutt, och  då så var det var inget problem med greppet.

#6 Folk som Kör 1 gång om Året speciellt Vid Julatiden.

Kan vara att ordinarie "designated driver" hade glömt julostkakan, och blivit berusad av alltför stort glöggkorks sniffande. Så någon måste ju offra sig.

#7 Folk som ligger 1-2meter bakom Lastbilar på motorvägen, dom har ingen fri sikt då lastbilen skymmer allt.

kan vara en avsomnad chaffis som tycker om dieseldoft och vill minnas svunna tider.

#8 Folk som pratar I telefon Och pillar På stereon för mycket, Jag gör också det men gör det dock till en måtlig mängd pratar korta Samtal när jag Kör.

Dom kanske just har avslutat en snabbkurs i avancerad multitasking och vill prova sina nya färdigheter.

#9 Polis som kör tex 80km på 50 väg, då dom inte har någon utryckning, utan för skojs skull, reglerna ska vara lika för alla.

Dom vill bara bevisa tesen  "vi är alla jämlika, men en del av oss är mera jämlika än andra"

10# Folk som läser reklamskyltar för mycket, och stannar upp trafiken baktill, vilket leder till stora köer direkt

Dom kanske jobbar/säljer den produkten som reklamen anger, och vill vara säker på att bakomvarande ser "budskapet".

Senast redigerat av blacken (11 juni 2008)

Lindahl-
11 juni 2008 · 151 Inlägg

blacken du tröttar mig

blacken
11 juni 2008 ·

Lindahl- skrev:
blacken du tröttar mig

Yes! min existens är inte förfelad.. big_smile

tias aka katten
11 juni 2008 · 245 Inlägg

nu blir det väl ramaskri smile  BMW å MERCA-förare som inte slår på lyset nattetid, åker helt nersläkt

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*
BMW 540i/6 (1997)
TheFinnishFlash Avstängd
11 juni 2008 · 1 266 Inlägg

Det jag stör mig mest på är alla jävlar som svänger ut MITT framför min bil, när jag ligger i ömkörningsfilen på motorvägen...då blir jag så jävla ARG
kör oftast om dom på insidan då, skiter i om man inte får det eller inte.. yikes

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Kmarcus
11 juni 2008 · 854 Inlägg

Folk som inte fattar att vänsterfilen (motorväg/2+1-väg) inte är en "köra fort fil" för dom som ligger strax över hastighetsbegrännsningarna och inte går tillbaka till höger fil efter avslutad omkörning.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Blow_Me
11 juni 2008 · 44 Inlägg

Idioter som bara ligger och kör i vänsterfilen utan att flytta på sig när jag ligger bakom, tutar, blinkar och svär.

Vlado
11 juni 2008 · 15 Inlägg

idioter som tror att dem äger rondellen:(

ChainsOfMisery En gång Volvo, alltid Volvo
11 juni 2008 · 165 Inlägg

Folk som inte blinkar när de ska köra vänster i rondell är helt klart ett störningsmoment.

TLO
11 juni 2008 · 1 062 Inlägg

* Folk som är inkompetenta, o inte använder blinkers
* "Omkörningsgasare", dvs tramsmänniskor som ökar farten då de blir omkörda
* Småungar som ställer sig o varvar, eller kör om och kastar sig in framför för att försöka provocera

"You Go, we go!"
Rubbster Rekondare
11 juni 2008 · 236 Inlägg

* Gamla kärringar å gubbar som fiser fram i 70 på 110 väg! ta färdtjänst säger jag bara!

* Ungdomar med nytaket körkort som måste bara hålla hastigheten, åt sidan med er smile

* Folk som inte har vett till att blinka när de ska svänga Grrrr!

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!
Edvinoo Hetast Just Nu!
11 juni 2008 · 1 355 Inlägg

Vad retar er i trafiken? :
Människor, ingen speciell utan rent allmänt människor.. slöa människor speciellt som tror att dom är vägdommare och ska straffa genom att tuta och blinka.. ok da de va några speciella da..

vad kan man göra bättre ?
Snälla låt bli att åka framför mig, när ni ser mig bakom blinka höger, sväng ut lite, sakta ner och tacka,,

Inspiration comes standard
Soulweeper stray dog
11 juni 2008 · 197 Inlägg

Blinkersimpotenta!
Exempel
#De som svänger in i en fil som endast går åt höger eller vänster och när de kommer fram till grönljuset DÅ blinkar dom..
(Rondellerna har ni redan pratat om så jag bryr mig inte om att spy galla över det här.. )


och sen ett annat störningsmoment i trafiken
TYSKAR

......... att jag ens orkar bry mig......
twin_cam Smålänning
11 juni 2008 · 7 877 Inlägg

Folk i allmänhet som inte kan köra som man ska....

T.ex placerar sig in mot mitten på vägen och sen svänger höger. Skitkul att köra upp brevid och verkligen svänga höger.. Dem blir så nervösa då.

Har bromsvätska i tanken så bilen inte gör 40-100 på mindre än 40 sekunder.

Tutar när man svänger rakt ut i vägen vid en högerregel... Vaddå? Hans skulle ju stanna för mig.

Kör i 70 på 90-väg, men 50 på 30-väg.

m.m...

Oftast när folk kör sakta, vingligt, svänger ut framför en i omkörningsfilen, fumlar med växelspaken, saktar in onödigt mycket vis svängar, glömmer högerregeln m.m så är det äldre folk, och på andra plats kommer nyblivna körkortstagare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Shit_break
11 juni 2008 · 44 Inlägg

H3r0 skrev:
Blinkersimpotenta!
Exempel
#De som svänger in i en fil som endast går åt höger eller vänster och när de kommer fram till grönljuset DÅ blinkar dom..
(Rondellerna har ni redan pratat om så jag bryr mig inte om att spy galla över det här.. )


och sen ett annat störningsmoment i trafiken
TYSKAR

utveckla gärna TYSKAR....
Jag har bilat ett par ggr i Tyskland och jag var jätteimpad hur bra allt flöt både på auto bahn och i Berlin.
De ligger bara i vä-filen vid omkörning sen är det snabbt in i hö-fil. De är snabba på att varna när något händer och de kör riktigt jävla fort. Jag låg i 200 i min tidigare BMW och blev omkörd av en gammal tant i en 316i kompakt :-)


stör mig mest i trafiken när jag sitter på hojen, folk som inte blikar kan få lite större konsekvenser då.
Så sent som i dag var det en lirare som fick för sig att byta fil utan att kolla och utan att blinka, mitt styre slog i hans backspegel. Då var jag nöjd o glad.

*edit stavfel

Senast redigerat av Shit_break (11 juni 2008)

It's better to be dead and cool than alive and uncool!
Jocke-S
11 juni 2008 · 14 Inlägg

Jag stör mig på alla som e ute o kör när jag kör. Kan nästan säga att jag hatar de flesta också....

Super_Micke Bildrulle
11 juni 2008 · 499 Inlägg

Finns massor...

Folk som...

Inte vet var blinkersen sitter eller hur den fungerar

Tvärnitar vid varje trafikljus (även om det varit rött i 30 sekunder)

Fumlar med växelspaken vid grönt och sen sniglar iväg i hastigheter som skulle få en sköldpadda att skämmas

Inte kan blända av i tid

Tror att högerregel råder i rondeller och bara matar ut framför en

Tror att körkort innebär att man är BRA på att köra bil och sen kör långt över sin förmåga i sina försök att imponera på honor

Kan skriva en hel bok, bäst att sluta här

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
glnrt
11 juni 2008 · 76 Inlägg

oj mkt roadrage från många här tongue
Fast det har man ju själv också big_smile. Stör mig mest på:
* Folk som ligger i vänsterfilen (omkörningsfilen) på motorvägen och ska köra om i 112km/h med sin 1,1-liters micra och sen inte byta fil när de väl är förbi!
* Folk som kör rakt ut framför en när man är i en rondell så man får tvärbromsa (väldigt ofta lastbilschaffisar faktiskt :S).

bmx
11 juni 2008 · 7 100 Inlägg

Racso skrev:
Jag retar mig på alla som kör bil i Vara .

haha,jo ja märkte de när vi var på besök tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang