#1 Folk som inte har blinkers..!!! men tutan vet dom vart den sitter..!
Dom kanske inta hade råd med nägon annan bil, än lågbudgetmodellen ,( en utan blinkers. Men tutan följde på grund av att ett slarvfel i fabriken)
#2 Folk som tutar bakom mig när jag släpper förbi folk på en högerregel då de inte fattar sig på en enkel högerregel.
Hans bromsar kanske plötsligt har slutat att fungera, och förgäves försöker att påkalla din uppmärksamhet om att det föreliggen en risk för en närkontakt av den mycket skramliga och smärtsamma graden.
#3 Folk som sitter så långt fram & nästan slickar fram rutan har ingen koll I backspeglarna tyvärr, och har inte en blekaste aning om vad som händer baktill.
Är inte helt omöjlig att föraren har åkt väldigt långt och är så pass uttråkad att han vill se om han kan se sina grimaser speglas i vindrutan.
#4 Folk som ligger I 70km på påfart till Motorvägen när det råder bra väglag ändå.
Vederbörandes gasvire kan ha slutat upp att fungera som det är tänkt att den ska göra, eller han kan ha fastnat med högerfoten i handbromsen och samtidigt som hans högra pekfinger har fastnat med knogen i nässkiljeväggen när han petade i sin näsa. Och kan bara nå gaspedalen med vänster tumme.
#5 Folk som förlitar sig för mycket på bilen och däcken vilket blir I sin tur att de glömmer farliga risker vid halt Väglag.
Vadå han åkte ju i somras på samma vägsnutt, och då så var det var inget problem med greppet.
#6 Folk som Kör 1 gång om Året speciellt Vid Julatiden.
Kan vara att ordinarie "designated driver" hade glömt julostkakan, och blivit berusad av alltför stort glöggkorks sniffande. Så någon måste ju offra sig.
#7 Folk som ligger 1-2meter bakom Lastbilar på motorvägen, dom har ingen fri sikt då lastbilen skymmer allt.
kan vara en avsomnad chaffis som tycker om dieseldoft och vill minnas svunna tider.
#8 Folk som pratar I telefon Och pillar På stereon för mycket, Jag gör också det men gör det dock till en måtlig mängd pratar korta Samtal när jag Kör.
Dom kanske just har avslutat en snabbkurs i avancerad multitasking och vill prova sina nya färdigheter.
#9 Polis som kör tex 80km på 50 väg, då dom inte har någon utryckning, utan för skojs skull, reglerna ska vara lika för alla.
Dom vill bara bevisa tesen "vi är alla jämlika, men en del av oss är mera jämlika än andra"
10# Folk som läser reklamskyltar för mycket, och stannar upp trafiken baktill, vilket leder till stora köer direkt
Dom kanske jobbar/säljer den produkten som reklamen anger, och vill vara säker på att bakomvarande ser "budskapet".
Senast redigerat av blacken (11 juni 2008)