Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

Jocke-S
11 juni 2008 · 14 Inlägg

alla jäavla as i trafiken e jobbiga

bmx
11 juni 2008 · 7 100 Inlägg

ni kan klaga,men ni gör likadana saker själv  ibland så tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TurboWille
11 juni 2008 · 107 Inlägg

Folk som kör 10km/h under i vänsterfil. Gärna jämsides med en i högerfilen och bara vägrar att byta fil.
Håller även med om att dom som kommer upp på en motorväg i 60 (trots en lååång påfart) är riktigt irriterande..

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..
Audi A8 (1996)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
11 juni 2008 · 834 Inlägg

Alla SAAB-raggare som envisas med att ha dimljus på jämt och ständigt, vilket ska tydligen vara skitballt!...............NOT!

Och folk som ej kan gasa vid rödljus, motorvägs påfarter, in i rondeller osv utan tror att dom är helt solo i trafiken.

9000_griffin_aero
11 juni 2008 · 34 Inlägg

jo..folk som blinkar åt vänster när dom ska in till en rondell..fast man ska bara blinka när man ska ut från rondellen...körde igår bakom en "övningkörnings" mc o bakom varande trafikskola bil..o båda blinkade åt vänster när dom körde in till rondellen..när jag för några månader sedan var på handledarutbildning så sa dom att man ska inte blinka när man kör till rondell..om man inte åker till höger...så det är irriterande..speciellt när dom sen inte blinkar när dom ska ut...

alexbenhard Hemlig Agent
11 juni 2008 · 1 115 Inlägg

9000_griffin_aero skrev:
jo..folk som blinkar åt vänster när dom ska in till en rondell..fast man ska bara blinka när man ska ut från rondellen...körde igår bakom en "övningkörnings" mc o bakom varande trafikskola bil..o båda blinkade åt vänster när dom körde in till rondellen..när jag för några månader sedan var på handledarutbildning så sa dom att man ska inte blinka när man kör till rondell..om man inte åker till höger...så det är irriterande..speciellt när dom sen inte blinkar när dom ska ut...

ta en uppkörning och ge fan i att blinka i rondellen så får du inget körkort!!!!

Hmm.
11 juni 2008 ·

alexbenhard skrev:

9000_griffin_aero skrev:
jo..folk som blinkar åt vänster när dom ska in till en rondell..fast man ska bara blinka när man ska ut från rondellen...körde igår bakom en "övningkörnings" mc o bakom varande trafikskola bil..o båda blinkade åt vänster när dom körde in till rondellen..när jag för några månader sedan var på handledarutbildning så sa dom att man ska inte blinka när man kör till rondell..om man inte åker till höger...så det är irriterande..speciellt när dom sen inte blinkar när dom ska ut...

ta en uppkörning och ge fan i att blinka i rondellen så får du inget körkort!!!!

precis.. ska du svänga vänster så blinkar man vänster i rondellen jupp..... men inte när man ska rakt fram?.. väl

och så blinkar man alltid höger innan man kör ut.

Senast redigerat av Hmm. (11 juni 2008)

Bostrom RS
11 juni 2008 · 886 Inlägg

Folk som inte kan köra 50 på 50-vägar osv...

Focus RS
alexbenhard Hemlig Agent
11 juni 2008 · 1 115 Inlägg

Hmm. skrev:

alexbenhard skrev:

9000_griffin_aero skrev:
jo..folk som blinkar åt vänster när dom ska in till en rondell..fast man ska bara blinka när man ska ut från rondellen...körde igår bakom en "övningkörnings" mc o bakom varande trafikskola bil..o båda blinkade åt vänster när dom körde in till rondellen..när jag för några månader sedan var på handledarutbildning så sa dom att man ska inte blinka när man kör till rondell..om man inte åker till höger...så det är irriterande..speciellt när dom sen inte blinkar när dom ska ut...

ta en uppkörning och ge fan i att blinka i rondellen så får du inget körkort!!!!

precis.. ska du svänga vänster så blinkar man vänster i rondellen jupp..... men inte när man ska rakt fram?.. väl

och så blinkar man alltid höger innan man kör ut.

nej, inte när du ska rakt fram smile

Hmm.
11 juni 2008 ·

sen så... skulle jag vilja hänvisa till dessa...


man kanske borde slå ihop trådarna?


http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=60128
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=65481

Thiger_84
12 juni 2008 · 509 Inlägg

Folk som slänger på heljuset 3m innan man möts.
Folk som bromsar ner till 75-80 när dom ser en fartkamera.
Folk som skiter i å blinka.

9000_griffin_aero
12 juni 2008 · 34 Inlägg

man blinkar inte när man ska in till rondell..bara när man ska ut eller när man ska byta fil i rondellen..så ni som inte vet detta så ta en uppkörning..så är det iaf...

glnrt
12 juni 2008 · 76 Inlägg

Turbomatte skrev:
Alla SAAB-raggare som envisas med att ha dimljus på jämt och ständigt, vilket ska tydligen vara skitballt!...............NOT!

Haha, alla volvo-raggare då? kan säga dig att det är likadant med dom:D, fast värst med dimljusen är nog folk med bmw:P

Portal Filkörning?
12 juni 2008 · 852 Inlägg

9000_griffin_aero skrev:
man blinkar inte när man ska in till rondell..bara när man ska ut eller när man ska byta fil i rondellen..så ni som inte vet detta så ta en uppkörning..så är det iaf...

ska man ta vänster i en rondell så ska man blinka vänster när man kör in i den och när höger man byter till höger fil och  höger när man kör  ut.

kör man rakt fram i en rondell ska man inte blinka när man kör in i rondellen men man ska blinka höger när man kör ut.

kör man höger i rondellen skall man blinka höger när man kör in i den och höger när man kör ut ur den.

det va så jag lärde mig när jag tog kökrkort för 2 år sedan. det var så min lillasyster lärde sig när hon tog körkort 2 veckor sedan.

Martin_O Linux user
12 juni 2008 · 6 Inlägg

Mycket skitsnack i tråden.

Vad jag ser som ett växande problem, framför allt i storstadsmiljö, är alla fotgängare och cyklister med lurar i öronen. De är i sin egen lilla värld, helt avskärmade från verkligheten och kastar sig ut i korsande trafik.

Samuelf
12 juni 2008 · 85 Inlägg

ChainsOfMisery skrev:
Folk som inte blinkar när de ska köra vänster i rondell är helt klart ett störningsmoment.

Beroende på hur du tänker nu håller jag helt klart med. smile

Enligt lag och ordning ska man blinka strax innan den utfart man tänkt använda och då bara åt höger, så om man ska åka vänster i en klassisk rondell ska man åka in i rondellen och så passera de två första utfarterna och ge högersignal i god tid och sen ta den tredje utfarten. Folk som totalt ignorerar att blinka "ut" ur rondellen är rätt jobbiga.

Att blinka vänster i rondellen hjälper föga, iaf i en vältrafikerad rondell där man omöjligen kan hålla koll på vilken infart till rondellen samtliga bilar haft och därmed omöjligen kan veta vad som är "vänster" i deras referensbild.

Så om alla kunde ta och följa de simpla regler som finns skulle man aldrig ens behöva fundera;

Blinkar föraren inte har han/hon alltså inte tänkt svänga ut ur rondellen vid nästkommande utfart.
Blinkar han/hon höger har han/hon tänkt svänga ut vid nästkommande utfart.
Blinkar han vänster har han missuppfattat nåt och borde läsa vägverkets lilla broschyr om rondellkörning, där det inte står nånstans att vänstersignal ska användas i rondeller. wink

(http://publikationswebbutik.vv.se/uploa … _utg_6.pdf)

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
Hmm.
12 juni 2008 ·

9000_griffin_aero skrev:
man blinkar inte när man ska in till rondell..bara när man ska ut eller när man ska byta fil i rondellen..så ni som inte vet detta så ta en uppkörning..så är det iaf...

i en rondell kan man köra rakt fram. höger. vänster. eller vända.... ska man vänster eller vända/cirkulera hela dagen så blinkar man vänster. Ska man rakt fram blinkar man inte. ska man höger blinkar man höger.

ska man ut från en rondell så blinkar man höger.


så körde jag och jag klarade uppkörningen.

båge montör och hobby mekaniker
12 juni 2008 · 2 672 Inlägg

retar mig inte på så mkt egentligen, men sånna som ska vara överlägsna i rödljus å skryter om motoreffekt, sånna som tycker att bilar under 200Hk e värdelöst, och folk som inte blinkar när man står å väntar i ett korse! det jag stör mig mest på!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
mazdalover
12 juni 2008 · 542 Inlägg

folk som blinkar VÄNSTER när dom ska rakt FRAM i en rondel (borde ramma dom)

melodic_death_metal
12 juni 2008 · 622 Inlägg

jag stör mig på två saker. för det första är det cyklisterna i stockholm. fan va jobbiga dom är, dom bara cyklar på och skiter i om dom dunkar in i en bil medan dom cyklar. dom tror väl att alla bilar kan stanna inom 1 sekund och då cyklar dom ju rätt ut i korsningar...
sen hatar jag taxi chaufförerna i stockholm. dom skiter i många regler, speciellt en ganska viktig regel, den som handlar om att man ska stanna vid rödlyse och inte åka iväg förrän det blir grönt.....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang