Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

Muttley
28 juni 2008 ·

nu sedan jag tog mc kortet, så stör jag mig grymt mycket på alla jävla idiotbilister som ligger typ på migg bakljus.

Opelmadness German cars, quality and beyond
28 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Stäng för helvet av helljuset i tid! körde nyss hem från Örebro och där det är sånt där vajerräcke var det inte många som ens bländade av. Värst var det innan man kom förbi Kristinehamn, då verkade bilisterna vara mer vettiga konstigt nog.
Hade en polares Audi, så jag hade inte mycket till helljus att ge tillbaks med. Och all jävla xenonlampor.. Fattar inte att sån skit kan vara laglig... mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Tjyv E4 Sto-Arn
29 juni 2008 · 8 Inlägg

Jag stör mig på folk som inte tål att man ligger i vänsterfilen på motorvägen. Det vill säga när man kör om. Jag råkade ut för en lite överengagerad herre i medelåldern påväg hem för ett par dagar sedan..
Jag hamnade bakom ett fordon som låg strax under 110 och körde därför om honom, följt av att föraren bakom mig, som legat där tills jag kom ikapp fordonet framför, blir alldeles skogstokig över att jag kör i vänsterfil(hastighet 115 hm/h+pågående omkörning) och stampar plattan i mattan(TM) och stirrar in på mig när han passerar. Jag stirrar tillbaka och ser uppgiven ut..
Har folk inte den minsta stolthet, eller vad är detta för beteende?

Senast redigerat av Tjyv (29 juni 2008)

Jag och länsman against the world!
JFagerlund
29 juni 2008 · 4 Inlägg

Blir så sjukt irriterad på folk som inte blinkar när de kör ut ur en rondell. Eller de som blinkar alldeles för tidigt i rondellen, livsfarligt!

dbjanoz
30 juni 2008 · 1 785 Inlägg

gamlingen skrev:
Om ´polisen kör 80 på 50 väg finns det en anledning..som du säger,,, Utan  anledning,, det vet du inget om.  som många andra trådar om polis och utryckning så gäller fortfarande att de får ha SK tyst utryckning... varken siren eller blåljus... MEN de har större ansvar i trafiken utan dessa anordningar på.Siren och blåljus innebär att de på kallar friväg...

Både sant och falskt. Inte fan skulle en polis fälla en annan polis för fortkörning i tjänst. Det händer nog lika ofta att en polis kör för fort som alla andra männskor privat eller i tjänst. Finns bra poliser och dåliga poliser. Precis som det finns dåliga sjuksköterskor och bra sjuksköterskor. Det vore nästan ett mirakel om alla inom ett område hade varit perfekta.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
30 juni 2008 · 1 785 Inlägg

Psykdoktorn skrev:
Jag retar mig fruktansvärt mycket på sådana som alltid ska smyga upp och ligga precis bakom en. Jag ogillade det förut, men nu när jag har min lilla dotter i bilen jämt så är det direkt otäckt.

Och ofta ska de inte köra om heller, utan ligger där och kullemasar i flera kilometer - ibland i några mil. Detta trots att jag försöker hålla åt höger och hålla vettig fart.

Håller med! Men både vägverket och polisen bryr sig noll om att göra något åt förare som inte håller avstånd. Jag skulle nog vilja påstå att detta är en av trafikens största problem vid olyckor.

Tänk 2 bilar som frontalkrockar och sen de bilarna som inte håller avstånd rammar rakt in i de frontade bilarna. Alla som kör ska hålla ett sådant avstånd att de ska klara om bilen framför stannar på 0 meter. Konsekvenserna av att andra bilar kör in i två som frontalkrockat gör ju att de kanske överlever själva frontalkrocken men inte de bilar som sedan kommer och rammar de båda vraken.

Att säga att man ligger nära för att man ska köra om är ett skitdåligt argument. Det bästa man kan göra om man vill köra om är att hålla mellan 3 och 5 sekunder fram till fordonet framför. Man har bättre sikt frammåt, man har marginaler som gör att man får en flygande omkörning och kortare omkörningstid än om man ligger nära. Dessutom har man möjligheten att avbryta omkörningen och gå in bakom innan man ens börjat passera fordonet framför. Det svåra med att hålla denna marginal är att folk bakom kommer och täpper igen luckan för att det tror att man inte tänker köra om. Så de kör om först och sedan kommer varken den bilen eller du om fordont för att helt plötsligt är det 2 bilar att köra om.

Håll avstånd och rädda liv

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
30 juni 2008 · 1 785 Inlägg

Tradegy84 skrev:

Tommy_P skrev:
tunga fordon som ligger 69,2 km/h så fort det blir mer än 1 grads lutning är första plats.
efterblivna östeuropeer som kör karavan på smala 1+1 vägar är plats två.
tung trafik som aldrig skapar lucka/går ut vid påfarter. förbannat jävla irriterande alltså.

sen det vanliga, hästsläp, husvagnar, husbilar och att folk kör 50 så fort det snöar en flinga.

innan du öppnar käften om tungtransporter/lastbilar så testa köra själv?! mad

Har man lastbilskort själv har man lite mer förståelse för den tunga trafiken, men jag kan hålla med om att endel lastbilchaufförer verkligen inte sköter sig. Men det finns också många väldigt duktiga chaufförer!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
30 juni 2008 · 1 785 Inlägg

Samuelf skrev:
Fotgängare som försöker leka trafikpoliser. Oavsett om jag kör lagligt eller inte.

Stötte på ett par sådana på väg till mina föräldrar för ett par veckor sen. Var på väg ut från den lilla orten Baggetorp och drog upp hastigheten redan ett par hundra meter före skyltarna. På vägen gick ett par fotgängare nånstans kring fyrtioårsstrecket. De har redan passerat i princip hela körfältet jag åkte i så när jag skulle komma att passera dem hade de gott och väl hunnit ut på vägkanten på andra sidan vägen. När de märker att jag gasar lite får de tokryck och börjar springa tillbaka ut i vägen och se bistra ut i tron att det skulle få mig att bli rädd och släppa av. De såg inte alls lika kaxiga ut när jag lade i en lägre växel, gasade fullt och körde så nära dem jag ansåg vara säkert med hänsyn till eventuella ytterligare idiotryck de kunde tänkas få. De fick iaf bråttom tillbaka till den vägkant de varit på väg mot inledningsvis. Synd att man inte är mindre rädd om bilen. Hade kanske varit värt några bucklor att lära dem en sund läxa.

Kanske skulle ramma dig med lastbilen om du kommer ivägen för mig då haha.... Nej ta det lungt med oskyddade trafikanter. Jag kan hålla med om att det kan vara jävligt jobbigt med fotgängare som har brottom ut på övergånsstället men sedan tappar de farten och går som en snigel över vägen. Märker man att en bilist t ex inte tänker stanna när du kommer fram till övergånsstället så låt honom köra. Men det verkar som om många gångtrafikanter håller aldeles för mycket på sin rätt och viceversa

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Zoltrix
30 juni 2008 · 438 Inlägg

Folk som inte använder blinkers sad

Sampler
20 augusti 2008 · 60 Inlägg

en Ford Ka med en gamling i som inte kan köra i rondell och kör ca 20-30km/h under tillåten hastighet får mej att spy....

V40 1.6 -00
zijaa Bilmekaniker
20 augusti 2008 · 1 354 Inlägg

jag ska säga vad som ja stör mig på och vad som ja stör mig på MYCKET MYCKET MYCKET MYCEKT MYCKET..det första är när vissa tjejer kör bil och dyker upp framför en o kör 50 på 70 väg..och det värsta som kan hända folk enligt mej är när en somalia eller flera somalier dyker upp framför en och får en att EXPLODERA med deras fart och tröghet..(jag menar inte alla bara dom som är över 25 år uppåt som jag har stött på och blivit rasande)

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
alminjo SLK
20 augusti 2008 · 610 Inlägg

Det som stör mig i trafiken är:

# När någon kör i vänsterfilen men högerfilen är ledig !
# Gamla kärringar, gubbar och alla andra som kör mindre än den tillåtna hastigheten !
# När nån inte ger blinkers att han skall svänga och man får stå och vänta !

denton
12 september 2008 · 214 Inlägg

dem tre sista håller jag extra mycket med om:P

Rille0
13 september 2008 · 2 021 Inlägg

Folk som inte använder blinkers i rondeller är fanemej det värsta som finns.
Råka även ut för en 90 årig kärring i en 240 diesel här om dan som låg i 60-70 på 90 väg o varje gång ja försökte köra om så kom det mötande bilar, fick lika i rökmolnet bakom i typ en mil.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
TLO
13 september 2008 · 1 062 Inlägg

1. Folk som inte klarar av att använda blinkers (Efterblivna skall inte ha körkort!)

2. "Omkörningsgasare", dvs nötter som ökar farten då de blir omkörda.

3. Folk som lägger sig i ytterfilen och kör om fast de nyss passerades då de höll lägre fart, och kastar sig in framför en igen!

4. "Racerstjärnor" som lägger sig i kofångaren bak och försöker provocera

5. Låtsas-svensson-poliser som blinkar och pekar finger då man kör med dimljus/pljus dagtid. (Sköt er själva, jag tar bara order av riktig Polis)

6. Töntar som medvetet blockerar en vid filbyten, påfarter, bilköer osv. Trots att man blinkar, och de SER TYDLIGT vad man har för avsikt. (Tappar ni ansiktet om någon åker före er eller vad??)

7. Folk som kastar sig in framför lastbilar/tradare/bussar och tvärbromsar. (Skaffa C-kort så ni fattar varför man vill ha lucka till nästa bil när man kör lastbil)

8. "Rödljusstirrare", dvs ballingar som försöker provovera fram bråk genom att stirra o peka/kaxa när de hamnar brevid vid ett rödljus.



......

"You Go, we go!"
Helvete_racing Arg Snickare
13 september 2008 · 875 Inlägg

epa folk. alla jävla nötter som köper sig en epa och åker runt i 40 knyck och tror dom är så jävla grymma. fan köp en moppe och håller på gångbanan. fyfan.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
13 september 2008 · 2 307 Inlägg

Folk som liger å drömmer i omkörningsfilen å inte ser i bakspegeln det har kostat mig körkortet plus 10.000nok i böter pga att jag blev så jävla irriterad så när det äntligen blev fritt gav jag på lite.

Så dom har jag inte mkt till övers för

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
FLindgren
13 september 2008 · 5 089 Inlägg

hatar personer som inte kan läsa en skyllt före man åker in i en rondell, och verkar tro att varje rondell är likadan..

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Frippe1
13 september 2008 · 116 Inlägg

hatar folk som åker runt med fullpackade bilar lr dom med sletna fjädrar bak o tror att det inte e nått mer med det!. ställa ner halvljuset kanske?

Frippe
Volvo 855R (1997)
Ricky
13 september 2008 · 1 062 Inlägg

folk som aldrig lär sej att byta sin trasiga halvljus lampa på vänster sida. mycker störande och farligt. då man tror det är en moped eller motorcykel...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang