4413
Sök

Frågor ang opel omega MV6

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Hejsan, sitter o funderar lite spontant bara på opel omega mv6.

Finns det några har som kört/ägt/äger en sådan? Hur är dom? berätta allt ni vet!

Någon som har några prestanda siffror på dom? Är mest nyfiken på den MANUELLA modellen som kanske inte är lika vanlig som automaten, hur är lådan i den manuella? tycker växellågena ser extremt långa ut? är den enhjulsdriven? Går den bra att sladda med osv?

Berätta allt ni vet!

Bmw osv..

987 Inlägg
12 juni 2008
Den vi hade var diffad iallafall, riktigt pigg för sin tygnd och går att slänga ut på ställ även på torrasfalt..

i like it load

9 108 Inlägg
12 juni 2008
mm dom är diffade. 0-100 går på 8,6 har jag för mig. Tunga rackare det där, men sjukt bra komfort!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
mm dom är diffade. 0-100 går på 8,6 har jag för mig. Tunga rackare det där, men sjukt bra komfort!

hur mkt skiljer sig vikten mellan en mv6 och 3000 24v ? vad har 3000 för siffror? diffade?

Bmw osv..

9 108 Inlägg
12 juni 2008
MV6 väger ~1750kg och 3000 ~1600kg, en 3000 24V gör 0-100 på 7,5sek och är också diffade japp. Prestandamässigt är 3000 bättre men komforten är snäppet bättre i MV6, mindre vägljud, elstolar och massa annan lyx smile För bus är 3000 24V det självklara valet.

191 Inlägg
13 juni 2008
Du kan nog få upp feta ställ med mv6:an kan jag tänka mig.Om jag inte har fel för mig så är det Lamelldiff på den:) Men som Millen säger mv6:an är direktörsvagn och omega A 3000 är busbil och mer ungdomlid:D

VVS-Montör
231 Inlägg
2 januari 2009
Tycker du ska köpa en! Men kolla så att service och kammremm är bytta och att de finns kvitto på bytet! Kammremms intervallen ligger på 6.000mil! Så de är riktigt noga! Sen kolla så de inte finns rost på den! kan finnas i dörrar nederkant och i skärmkanter bak! Kolla även hjullager bak! Är de en automat vilket är vanligast så kolla att den växlar mjukt även i höga hastigheter! Bilar med låga miltal är ju at föredra, men de är ju svårt då dessa bilar går långt och mer där till! Själva motorn är i princip odödlig om man sköter service och kammremsbyte entligt service boken. Lång milade bilar har oftast redan haft sina problem! Kolla så att ACC funkar som den ska och att den kyler bra! Fler funderingar så fråga opel själva! De gör jag :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

Meister
6 763 Inlägg
2 januari 2009
De flesta verkar ju vara näst intill fullutrustade. Det är inte vanligt att man ser en mv6:a med tyginrednign. Sen verkar automaten vara lite bråkig iaf när jag kollade på blocket så fanns de ett par med rasade lådor. Sen är de den vanliga rosten förstås men de varkar vara riktigt fina bilar för de pengarna big_smile

VVS-Montör
231 Inlägg
2 januari 2009
Angående automat ska du nog inte leta dig blind på en manuell! Jag hade samma funderingar innan jag köpte min Irmscher omega, den är automat den jag har och jag kan ju säg att jag ångrar ingenting! Finns inget skönare än automat och farthållare :9 De är ju trots allt en glidar bil med krut i! Och du, du kan få ställ med automat mä! :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

283 Inlägg
2 januari 2009
Kolla även oljeläkage som är vanligt på MV6, det är svindyrt att laga oljeläcka fram på motorn då det är mycket att riva.
Sen är ju avgassystemet rigtigt dyrt att byta ut. Kolla avgaserna om du har möjlighet till detta.
Har för mig att det sitter 2 katalysatorer på de, rätta mig om jag har fel.

Sök