13 juni 2008
Trådstartare
Tjena alla glada bilbyggare, vet att det diskuterats en del om biltemas fina (nåja) stylingsortiment. Har själv köpt ett sportluftfilter till min 2000-kronorsbmw och här är mina tankar om det...
![http://fredrikmedia.se/artiklar/biltema_sportluftfilter/biltema_sportluftfilter_01.jpg]()
Filtret är riktigt billigt, runt 150 kronor går det på och finns i rött, gult, blått och någon shackrutig som skall föreställa kolfiber. Uppackat ur lådan, filtret luktar nytt och har faktiskt en bra finish i mitt tycke. Stabil känsla, sakerna verkar sitta ihop ordentligt. Toppen består av ett finmaskigt nät, med samma luftreningsförmåga som de finmaskiga nät som sitter på vissa bilar som grovfilter för bränslet. Man ser rakt genom filtrets nät, kan inte stoppa särskilt mycket.
![http://fredrikmedia.se/artiklar/biltema_sportluftfilter/biltema_sportluftfilter_04_small.jpg]()
(Bilderna är klickbara för att komma till en sida med bilderna i större format.)
Vettigt filter för den som inte bryr sig om hur ren luft motorn skall suga i sig. Inget jag skulle stoppa på en dyr bil men passande på billigbilar, vinterhäckar eller bilar där motorn ska åt skogen ändå.
Finishen var fin, så snyggt är filtret i alla fall.
/Caffe
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.