4146
Sök

Söker er som lackat mittkonsolen på S/V40

Sir Real
390 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
#1
Funderar på att lacka min mitt konsol plus lite anna plast men till frågan hur gör man där ac'n sitter, där finns det ju text typ grader å lite sånt som är skrivet på panelen. Lackar man panelen så lär ju inte det synnas längre...
Senast redigerat av PushedRay (15 juni 2008)

569 Inlägg
18 oktober 2008
#2
Lite dåligt med svar här tongue Har du löst problemet? Jag sitter och funderar på samma sak nämligen smile

Björn J - Projekttråd V40

2 982 Inlägg
18 oktober 2008
#3
du får köra lacktejp där och inte lacka över siffrorna......


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 oktober 2008
#4
bara att maskera.. pilligt men om man gör det ordentligt så blir det bra... annars kanske det finns nya dekaler att sätta dit på bilia?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

267 Inlägg
20 oktober 2008
#5
vill oxå göra det på min bil,  fast har inte hunnit än. Bara att tvätta konsollen ifall det e nån silikon på konsollerna eller nån vaxskit,  thinner e rätt bra att tvätta med, sen preima och lacka.   
Man kan ju tejpa runt värme reglachen( hur man nu stavar det) där alla siffror är, fast då blir det ju ingen färg där men tycket att det ser rätt bra ut när man har orginal färgen runt reglaschen.
tips e o köpa en konsoll från skroten konstar inte mer än en hundring så slipper man förstöra sin ifall det skulle bli dåligt

rostskyddsmålare

267 Inlägg
20 oktober 2008
#6
lackade på min gamla bil, fast spacklade den med glasfiberspackel, o sprut målade den på jobbet, blir ju tjockare lager med färg, istället för sprayburk

rostskyddsmålare

Sir Real
390 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
#7
bättre sent än aldrig tongue nått tips på hur man ska få maskeringen helt rund runt reglagen?


Sök