insatsfilter på mekonomen

Frrla
15 juni 2008 · 320 Inlägg

tjenare. har en bmw 328i -95

har funderat länge på öppet filter på grunt av det sköna ljudet. men har tagit reda på en massa fakta och kommit fram till att det inte bra för just min modell. tappar prestanda eftersom systemet redan är "optimerat"

då tänkte jag inhandla ett "sport insatsfilter" och ta bort en ljuddämpare i orginalboxen så skall man få ett gott insugsljud.

min fråga:
kan man bara knalla in på vilken mekonomen som hellst i sundsvall och tala om vad man ska ha, så plockar de fram ett filter som passar direkt? eller måste man beställa i förväg?

Bmw Ownz
Volvo 240 GLT "E45an" (1984)
Volvo 244 GLE "Rö-än" (1984)
mrbuggy Entreprenör
15 juni 2008 · 1 784 Inlägg

De e väl ingen förutom mekonomen som kan svara på den frågan. Tror du förstår de. föreslår att du ringer till dom direkt å frågar..

Senast redigerat av mrbuggy (15 juni 2008)

cleo355
15 juni 2008 · 244 Inlägg

Frrla skrev:
tjenare. har en bmw 328i -95

har funderat länge på öppet filter på grunt av det sköna ljudet. men har tagit reda på en massa fakta och kommit fram till att det inte bra för just min modell. tappar prestanda eftersom systemet redan är "optimerat"

då tänkte jag inhandla ett "sport insatsfilter" och ta bort en ljuddämpare i orginalboxen så skall man få ett gott insugsljud.

min fråga:
kan man bara knalla in på vilken mekonomen som hellst i sundsvall och tala om vad man ska ha, så plockar de fram ett filter som passar direkt? eller måste man beställa i förväg?

är till 98% säker att alla mekonomen butiker har K&N filter bara på beställning. Sen beror det lite på om G-Partners har dessa hemma, om inte så får du räkna med ca 2 veckors leveranstid..

saxxen
1 september 2011 · 10 Inlägg

Frrla skrev:
tjenare. har en bmw 328i -95

har funderat länge på öppet filter på grunt av det sköna ljudet. men har tagit reda på en massa fakta och kommit fram till att det inte bra för just min modell. tappar prestanda eftersom systemet redan är "optimerat"

då tänkte jag inhandla ett "sport insatsfilter" och ta bort en ljuddämpare i orginalboxen så skall man få ett gott insugsljud.

min fråga:
kan man bara knalla in på vilken mekonomen som hellst i sundsvall och tala om vad man ska ha, så plockar de fram ett filter som passar direkt? eller måste man beställa i förväg?

bruka vara en beställningsvara de är alla delar nu för tiden känns de som

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang