4722
Sök

Hur snyggar man till en repa i lacken?

1 723 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Givetvis backade jag in i hyllan i garaget så det blev en ca 10 cm lång repa i lacken på skärmen bak, några mm djup och bred.

Nångång ska hela bilen få ny lack men hur snyggar man lättast till en sådan repa så det slipper sticka i ögonen varje gång man ser den?

1 688 Inlägg
16 juni 2008
Hade det varit en liten ytlig repa så hade jag rekomenderat att polera bort den.
Men enklast och bästa för att det inte skall rosta så bör du köpa bättringsfärg i såndär liten burk med en liten pyttepensel som man får med.
Lägg ett litet tunt lager och gå över med polermaskin och rubbing efteråt. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 723 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
jag gick i samma tankar med bättringsfärg. Har en halvliter med rätt färg på burk. ska be lackfirman göra sprayfärg av det. De kanske kan fixa nåt stiftliknande också.

född blåvit
624 Inlägg
16 juni 2008
Är det nere till plåten?
Annars funkar vax med pigment jäkligt bra i kombination med vax-penna. Ser ut som en färgkrita typ som du sedan toppar med ett vanligt vax fast med pigment i.

1 723 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
nej det har inte gått ner till plåten som tur är. vilket märke på vax med penna är bra? testade turtle på en svart bil men lyckades inte så bra.

född blåvit
624 Inlägg
16 juni 2008
Körde med Turtle till min vita 855, blev kanon... fast känns som att vitt kanske är lättast att lyckas med, nyans skillnader syns inte så tydligt..

1 723 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
vitt och svart borde va lättast. rött är väl den värsta färgen när det gäller att få till nyansen. Har jag hört. Nu väljer jag att inte tro på det när det gäller min bil. smile

Sök