5167
Sök

Slutsteg: Phoenix Gold RSd600.1 vs Focal power 1.800.

501 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#1
Nå vilket steg är bäst?

Står i valet och kvalet mellan dessa 2 steg.

Sen så funderar jag på en Hertz HX250.D bas
Eller 2st Ground Zero Radioactive GZRW 10XS-AL.


Så hjälp mig, Vilket blir bäst?

Lyssnar på allt möjligt..

Vill ha lite välljud över det hela iaf. Rapp och tajt bas.

OBS: Ironi

5 852 Inlägg
16 juni 2008
#2
Hx250D vet ja hur den låter och det är en underbar bas.

Och sen så röstar ja på focal steget.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
16 juni 2008
#3
Wee skrev:
Nå vilket steg är bäst?

Står i valet och kvalet mellan dessa 2 steg.

Sen så funderar jag på en Hertz HX250.D bas
Eller 2st Ground Zero Radioactive GZRW 10XS-AL.


Så hjälp mig, Vilket blir bäst?

Lyssnar på allt möjligt..

Vill ha lite välljud över det hela iaf. Rapp och tajt bas.

Om jag förutsätter att effekten räcker till dem basarna så är valet hugget som stucket.

Kanonsteg båda två. Tag det som du tycker är snyggast och passar din installation bäst. Kvalitetsmässigt och ljudmässigt är de likvärdiga!

mch Jona

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

501 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#4
PG steget lockar mest, men där det säljs så är hertz basen slutsåld.
Och där hertz basen finns, så finns bara focal steget.

Typ halva priset på båda stegen..

Vet faktiskt inte hur jag ska göra :S

OBS: Ironi

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
16 juni 2008
#5
Wee skrev:
PG steget lockar mest, men där det säljs så är hertz basen slutsåld.
Och där hertz basen finns, så finns bara focal steget.

Typ halva priset på båda stegen..

Vet faktiskt inte hur jag ska göra :S

Kolla hos www.ljudbyggaren.se , har för mig att jag såg det hos han idag....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

501 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
#6
Fick bli:
2st Phoenix gold Rsd300.1
1st Phoenix Gold Rsd250.2
2st Hertz 10" basar.

Får duga så länge smile

Nästa investering kanske blir ett nytt batteri.

Så skönt at bygga ljud då batteriet är i bak.

Tack för svaren.


Mvh

OBS: Ironi

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 juni 2008
#7
Wee skrev:
Fick bli:
2st Phoenix gold Rsd300.1
1st Phoenix Gold Rsd250.2
2st Hertz 10" basar.

Får duga så länge smile

Nästa investering kanske blir ett nytt batteri.

Så skönt at bygga ljud då batteriet är i bak.

Tack för svaren.


Mvh

Nice! smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök