Jurister på garaget

Traz
17 juni 2008 · 576 Inlägg

Finns det sådanna? smile

Hmm.
17 juni 2008 ·

Rättskunskap 50 Gymnasiepoäng är det närmaste Juridik jag kommer till:P MVG^^

decib3L Körv
17 juni 2008 · 3 535 Inlägg

Finns väldigt mycket kunnigt folk på garaget. Hamilton till exempel smile

Truckdriving Man
Maizer
17 juni 2008 ·

Maizer har jag hört kan lite skit

Germax
17 juni 2008 · 12 086 Inlägg

decib3L skrev:
Finns väldigt mycket kunnigt folk på garaget. Hamilton till exempel smile

Jusrist? Stenhård och empatilös kritiker skulle jag vilja formulera det! smile

Corpze
17 juni 2008 · 1 311 Inlägg

rättskundskap 50p här med, samt läst mig fördärvad om konsumentköplagen...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Traz
17 juni 2008 · 576 Inlägg

Handlar om hur man ska kunna skaffa ett uppehållstillstånd åt mormor smile (OBS, vi är ej sådanna som förstör)

Innox Turbocharged
17 juni 2008 · 421 Inlägg

Jag läser juridik på Universitetsnivå.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
candyboy
17 juni 2008 · 60 Inlägg

Traz skrev:
Handlar om hur man ska kunna skaffa ett uppehållstillstånd åt mormor smile (OBS, vi är ej sådanna som förstör)

vi är ej sådana som förstör? förstår inte varför du måste påpeka att du inte förstör ?
moderaterna gör att det inte är lätt för folk att få uppehållstillstånd. har en släkting som bor här i hbg hon e ca 60 år och hon får inte stanna kvar här i sverige och hon galen och blev "psykstämplad" och nu får hon stanna kvar. . sjuka människor och länder där det är krig kan sverige inte skicka .. något bra att kunna i huvet om man får ett NEJ på pappret wink

Lindstrom89
17 juni 2008 · 17 Inlägg

Traz skrev:
(OBS, vi är ej sådanna som förstör)

hahahaha:lol:

varför köpa en, när du får två till dubbla priset?
Hamilton
17 juni 2008 · 8 873 Inlägg

Traz skrev:
Handlar om hur man ska kunna skaffa ett uppehållstillstånd åt mormor smile (OBS, vi är ej sådanna som förstör)

Kolla med Migrationsverket.
http://www.migrationsverket.se/

Från deras hemsida:
Du ska söka uppehållstillståndet vid en svensk ambassad eller konsulat i ditt hemland, eller där du bor permanent. Du måste själv lämna in din ansökan. En ansökan kan normalt inte beviljas om du lämnar in den när du är på besök i Sverige. Din anhörige kan inte heller lämna in ansökan i Sverige. Samma regler gäller även om du är gift, sambo eller registrerad partner.

Senast redigerat av Hamilton (17 juni 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Traz
17 juni 2008 · 576 Inlägg

Varför det behövdes påpekas? Jo förstår du, det finns personer som är emot såna som invandrar och förstör för andra. Hoppas på att det hjälper dem med den inställningen att kanske tänka om och skriva något vettigt.

Decibel
17 juni 2008 · 2 911 Inlägg

Jurist kan vem som helst kalla sig, nästan.
Jag har företrätt ett par klienter som juridiskt ombud vid ett par rättegångar, men just uppehållstillstånd m.m. är svårflörtad avdelning.

Mitt tips är att du vänder dig till en lokal advokatbyrå som hanterar migrationsärenden, jag tror inte du finner några med någon god sakkunskap på området här.

Hamilton
17 juni 2008 · 8 873 Inlägg

Traz skrev:
Varför det behövdes påpekas? Jo förstår du, det finns personer som är emot såna som invandrar och förstör för andra. Hoppas på att det hjälper dem med den inställningen att kanske tänka om och skriva något vettigt.

Att du tog upp det i ditt inlägg var lite olyckligt, helt onödigt att ens nämna det.
Alla kan vid "rätt" tillfälle bli en sån

Senast redigerat av Hamilton (17 juni 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Traz
17 juni 2008 · 576 Inlägg

Decibel skrev:
Jurist kan vem som helst kalla sig, nästan.
Jag har företrätt ett par klienter som juridiskt ombud vid ett par rättegångar, men just uppehållstillstånd m.m. är svårflörtad avdelning.

Mitt tips är att du vänder dig till en lokal advokatbyrå som hanterar migrationsärenden, jag tror inte du finner några med någon god sakkunskap på området här.

Tack för rådet, jo vi ska nog kontakta någon jurist och undersöka det. Tänkte att det kanske fanns någon jurist på garaget som hade lust att hjälpa till smile

Innox Turbocharged
17 juni 2008 · 421 Inlägg

Decibel skrev:
Jurist kan vem som helst kalla sig, nästan.

Nästan o nästan, vilka menar du inte skulle få kalla sig jurister?

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
maco
17 juni 2008 · 1 207 Inlägg

Traz skrev:
Handlar om hur man ska kunna skaffa ett uppehållstillstånd åt mormor smile (OBS, vi är ej sådanna som förstör)

Jo man börjar ju bli lite less på alla dessa invandrarmormödrar som bara vill slåss och stjäla cyklar...

Thunderstruck
17 juni 2008 · 180 Inlägg

10 poäng till maco *lOl*

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Hamilton
17 juni 2008 · 8 873 Inlägg

Innox skrev:

Decibel skrev:
Jurist kan vem som helst kalla sig, nästan.

Nästan o nästan, vilka menar du inte skulle få kalla sig jurister?

Vem som helst kan kalla sig jurist .
Det finns inte några krav på utbildning eller erfarenhet för att kalla sig jurist och erbjuda juridisk rådgivning.

Fotograf på tierpidag.se
Maizer
17 juni 2008 ·

Anhöriginvandring måste vara det som missbrukas mest i sverige.

Jag hoppas de inför krav på att familjemedlemmarna ska kunna försörjas, om det inte redan gjorts.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang