5080
Sök

Vad är vad i kontakten?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372122_4hy26l.jpg
Detta är från en kontakt som sitter under stolen på en bmw m3 e46. Kan någon säga mig vilken av de 2 stora kontakterna som är + och jorden (de till höger) samt de 3 pinnarna uppe i mitten vad som är vad (stolvärme), sätesspännar kontakten behöver ni inte bry er om(borttagen). Jag har försökt hitta informatin om detta men det är i prinsip omöjligt. Den här kontakten ni ser är en "hon" kontakt som passar med själva kabeln som kommer från golvet, altså huvud anslutningen till stolen kan man säga.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Teknik Informatör
371 Inlägg
17 juni 2008
vad är det du ska göra som du behöver veta denna information för?

BMW E3 it takes one to catch one :)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
så jag vet hur jag ska koppla in stolen. denna stor är inte orginal i min bil (se projekt tråd) och jag måste veta hur jag ska koppla för att inte bränna skiten.

* Klåpare
1 718 Inlägg
17 juni 2008
Ta en multimeter och mät vettja. Kommer det ström i ett stift när du använder en sätesfuktion så vet du vilket stift som går till vilken knapp.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Som sagt, detta är honkontaken FRÅN stolen, stolen i sig ger ingen ström så det är väldigt besvärligt att veta vad som är plus och minus till alla motorer etc. Måste som veta så jag inte bränner. Sätervärmaren har jag inte en aning vad dom ska vara.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
17 juni 2008
Kolla med bmw om inte dom kan ordna fram ett kopplingsschema.
Så gjorde jag när jag satte S40 stolar i min 245 å skulle koppla sätesvärmaren!!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
hmm.. ja du, de jag snackat met lät helt jävla puckade, dom kunde inte ens ta fram vilken kontakt de där var även fast jag gav dem massa bilder och siffror hmm Men vist det gäller väll att ringa land å rike för att få fram det.

Egen företagare
864 Inlägg
17 juni 2008
sätt plus och minus på de stora stifen, och sätt sedan en +kabel på de småstiften och se vad som händer, så länge inte det sitter i bilen så kvittar det på en elmotor med + och -, den går bara åt fel håll om du kopplar fel, bara att testa, sätt en hängsäkring på + kablarna också så går inget sönder.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Sök