5093
Sök

dubbla 15" basar i epan

Ljudfreak
148 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#1
De är så att jag såg ett erbjudande på MDS, dom sålde dubbla SoundStorm 15"s basar för endast 1000kr, (ord pris: 3600:kr)  kunde knappt tro mina ögon, 100kr för dubbla 15"are... 
Tänkte asså trycka i dom bakom säterna i min Duett (Epa) .
`tänkte fråga er lite mer kunniga om de här komemr bli bra, eller om jag bara har köpt nå skit basar,

Så här stog de på MDS hemsida:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Supererbjudande från Soundstorm:

2 ST Riktigt feta basar till priset av en.

SoundStorm F15FORCE:
15" Force Series Bashögtalare med poly-förstärkt kon i opressat papp. FATBOY-Upphängning i natur/butyl-gummi. Krompläterade anslutningar och kromad magnetkåpa.

MAX effekt 600W
Magnet 80 Oz.
Talspole 2,5” alum.
Känslighet 1W/1M 94dB
Impedans 4 ohm
VAS       171,19L
QTS       1,272
Frekvensomfång 22Hz-2khz
Monteringsdjup 180 mm


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Planerar asså att driva dom på ett GAS Alpha slutsteg,

Uteffekt: 4x80W RMS 4ohm, 4x140W RMS 2ohm, 2x275W RMS 4ohm bryggkopplat. 2ohm stabil. Lågnivå in/utgång (RCA). Subsonic filter 20-50Hz/12dB. HP-filter 65-4000Hz (12dB/okt). LP-filter 40-450Hz (12dB/okt). Bass boost 0-12dB (45Hz). Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 100dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 50A.


,  har räknat ut att basarna kommer behöva otroligt stora lådor, runt 100liter styck, '
aja... tror ni de kommer låta bra?,   eller har ni något bättre förslag på hur jag ska göra?...

// MVH Sebastian

1 688 Inlägg
18 juni 2008
#2
100 liter styck låter inte vettigt för en musiklåda, kanske spl. En portad låda på 100-150 liter för båda 2 kanske är mer realistiskt för att spela musik.
Det blir ju rätt stort det med, men bygg en bred och hög låda så går det nog att få in utan bekymmer.

Finns nog någon här som har tid och kunskap att räkna ut vilken låda som borde passa domdär basarna finfint. smile
Senast redigerat av Losgard (18 juni 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!


Sök