Vill börja med att säga hej till alla som får för sig att läsa denna tråden, halkade in på detta forum via google och hoppas det är lika nyttigt som det verkar

Jag har precis skaffat mig en "bruksbil" (Mondeo -95) men då min stora passion i livet är musik & ljud så tog det inte många dagar innan jag började kika på nya ljudpryttlar till skorven...
Jag har sysslat en del med ljud i form av studioljud & PA ljud så har väl lite koll generellt, men billjud är helt nytt för mig.
Då bilen är en bruksbil kan jag inte fylla den med alltför mkt lådor och prylar, baserat på mina egna efterforskningar har jag nu införskaffat följande utrustning:
HU:
Kenwood KDC-808 valde denna då den hade en högre utgångspänning på lågnivån (5v)
Bas: Boston Acoustic Proseries 10.5LF
produkt pdf Monterad i en sluten 14liters Dalilåda
Steg: Phoenix Gold XS4600
produkt pdf(för de eventuellt nyfikna har jag än så länge lagt ut 3000:- på dessa komponenter)
Valen är gjorda mestadels baserat på budget/begagnatmarknad, tyckte basen verkade lämplig eftersom den inte kräver så stor låda, steget köptes tillsammans med basen så det gick hand i hand.
Till basen följde det med en 70A automatsäkring, lågnivåkablar, speakonansluten högnivå, plus lite extra säkringshållare o dyl. dock ej något strömkablage eller konding.
Min tanke är att börja med detta (steg 2+1 fram+bas och HU till bak) och inom en hyfsat snar framtid komplettera med nya fronthögtalare, är inte riktigt sugen på att skaffa hatthylla då jag behöver kunna lasta i bilen utan för mkt strul (plus att hatthyllan skulle skvallra om lönande bilinbrott)...
Nu till gissningar/påståenden jag hoppas ni kan berömma/fördömma

Jag gissar att en konding kommer att krävas, eller iaf inte skada....
kikat på begagnade och hittat DLS 1f kondingar runt 300lappen....slits de nämnvärt? nytt/beg? storlek ok?
Följde med lite fläktar till steget....men då jag är ute efter bättre inte högre ljud gissar jag att steget inte borde lastas till överhettning..
Min tanke är att sköta HPF/LPF delning i Kenwooden, då den har separata lågnivåutgångar och kontroller till detta....god idé?
Detta är mina funderingar så långt, men vad det gäller strömförsörjning, kabeldragning, placering etc har jag inte kommit fram till mkt än...
ALL hjälp är mkt uppskattad!

klockan börjar bli ganska sent men lite studerande av manualerna kommer jag nog hinna med innan jag somnar så det är möjligt att mer saker klarnar mer men nu har jag frågat så långt
