4469
Sök

Rödsprit???

281 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#1
Tjena, visst fasiken är det så att rödsprit tunnar ut färgen/lacken på en bil
om man ska tvätta av/rengöra en yta?
Hade en diskution med en arbetskamrat idag på lunchen.

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

* Klåpare
1 718 Inlägg
18 juni 2008
#2
Har provat rödsprit på en bil i syftet att tvätta bort en ettrig fläck. Fläcken försvann visserligen, men ytan runt den blev matt. Gned inte så jäkla hårt med trasan heller, så jag skyller (som vanligt när något gått fel wink ) på spriten...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

281 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#3
Exakt, det är det jag tror oxå, men inte min kära vän hmm

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

1 217 Inlägg
18 juni 2008
#4
låt honom testa på sin egen bil då..


* Klåpare
1 718 Inlägg
18 juni 2008
#5
Ja precis! Tvekar han så så ljuger han! big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

12 086 Inlägg
18 juni 2008
#6
T-röd tunnar inte ut lacken, men det kan matta till ytan. Ytan är ju oftast polerad med vax mm och det kanske inte tål t-röd lika bra. Men man kan inte lösa upp en lack med T-röd.
Lika löser lika som de hette i kemin.

Det är värre med aceton och thinner, dels är de starkare och dels är de annan form av lösningsmedel (jag är inte så jävla inne på vilka) Dessa preparat ska man inte ha på lacken för länge, hällst inte alls.


Sök