7307
Sök

Saab 9-2 synlig igår i Jönköping

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Tog en liten titt igår på nya lillsaaben, 9-2:an. Stod vid pumpen jämte mig på macken. Såg ut som om de hade kört en 9-3:a för varmt i torktumlaren... Nån annan som sett till nån annan ännu icke serietillverkad bil på vägarna på sistone?

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Körv
3 535 Inlägg
19 juni 2008
Idag såg jag faktiskt en Turbo X här i stan smile Den var.. VACKER!

Truckdriving Man

OEM <3
6 957 Inlägg
20 juni 2008
decib3L skrev:
Idag såg jag faktiskt en Turbo X här i stan smile Den var.. VACKER!

Turbo X tkr ja man ser hela tiden, möter alltid en combi på vägen till jobbet...
När man e i Trollhättan (nåra ggr per månad) så ser man den ju hela tiden (Undra varför:P)

Ägarna e alltid 50+ dessutom tongue

Åter till topic, första intryck av "lill-saaben" då?

OEM <3

Biltokig
870 Inlägg
20 juni 2008
9-2? Menar du 9-2X? - Imprezan med saabmärke som fanns 04-06 i staterna?
http://www.9motors.com/images/saab92x.jpg

Annars är det väl 9-1 du menar? visades som konceptet 9-X i våras:
http://image.motortrend.com/f/saab/saab-9-1-being-strongly-considered-for-us-market/8290864+cr1+re0+ar1/saab-9-x-biohybrid-concept-front.jpg

För du menar väl inte 92an från 50-talet? wink
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/1955saab92b.jpg/800px-1955saab92b.jpg
Senast redigerat av Mr_Gear (20 juni 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Pro detailer
417 Inlägg
20 juni 2008
Jag blev omkörd av en Volvo C30 ca ett halvår innan den lanserades. Reagerade inte så mycket först eftersom det var mörkt ute och när jag såg den i backspegeln så såg det ut som en S40 men när den körde om så såg jag ju på bakljusena att det inte var nån S40. Fick dock ingen bra bild på den, när jag försökte köra närmre så drog dom bara iväg och min gamla Merca 300 hade inte en chans att hänga på.

Såg en Saab 9-7 i Malmö för nån vecka sen plus att jag mötte samma bil mellan Ängelholm och Helsingborg bara ett par dagar senare.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

2 079 Inlägg
20 juni 2008
såg två bilar på motorvägen häromdan, båda var maskerade , ångrade att kameran var hemma

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

(none)
1 725 Inlägg
20 juni 2008
Mackanol skrev:
såg två bilar på motorvägen häromdan, båda var maskerade , ångrade att kameran var hemma

Det var inte någon av volvos bilar då wink

--Lev i går som det vore i morgon--

2 079 Inlägg
20 juni 2008
Braather skrev:
Mackanol skrev:

Det var inte någon av volvos bilar då wink

det var en liten bil å en stor, det är allt jag såg tongue

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 juni 2008
Mötte en sån där ful saab 9-7X förra veckan. Ser ju precis ut som den bil den är byggd på. Trailblazern.
Reagerade inte ens.. Såg många i USA ifjol..
Samma om jag skulle möta en 9-2.. Saabaru. hmm Jobbigt när dom inte ens bygger om bilarna tillräckligt.

OT: Däremot såg jag ett tiotal Volvo S60 ca ett halvår innan dom lanserades. Dom hade nåt lämmeltåg norrut... Gissningsvis på nån testrunda.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

9 108 Inlägg
23 juni 2008
Ja är det en 9-2X ni menar så har man ju sett ett gäng här i Trollhättetrakten (även Turbo X och 9-7X). Tjänstemännen på SAAB kan låna hem lite alla möjliga roliga bilar smile Kompisen provkörde en (hans pappa är någon höjdare) och sa att den var riktigt fin att köra!

Har även sett en breddad Opel Vectra som ser riktigt fet ut! Tyvärr verkar det inte vara någon modell dom ska bygga utan en dom använder som "mula" till att testa Saabs fyrhjulsdrift.. (en bild som en polare knäppte: http://img92.imageshack.us/img92/4589/opelmulatf9.jpg )

946 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Mr_Gear skrev:

Hej!
Nej, det var en 9-2X, glömde skriva X:et... Hade faktiskt ingen aning om att den funnits i staterna, men Imprezan var den lik ja. smile Vad har de för motorer de här små satarna? Är den helt enkelt en boxer i då? Den lät iaf inte som en Saab när den körde iväg... smile)
Senast redigerat av Dave_C70 (24 juni 2008)

1 754 Inlägg
24 juni 2008
Yay! Saabaru. Fulaste saaben ever.

Jag kan inget om allt.

Gokartförare och Skidåkare
227 Inlägg
24 juni 2008
Dave_C70 skrev:
Mr_Gear skrev:

Hej!
Nej, det var en 9-2X, glömde skriva X:et... Hade faktiskt ingen aning om att den funnits i staterna, men Imprezan var den lik ja. smile Vad har de för motorer de här små satarna? Är den helt enkelt en boxer i då? Den lät iaf inte som en Saab när den körde iväg... smile)

Japp det sitter en boxermotor i den smile

1 079 Inlägg
24 juni 2008
Henrik_G skrev:
Dave_C70 skrev:
Mr_Gear skrev:

Hej!

Dvs den enda Saaben man kan köpa... roll

946 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Henrik_G skrev:

Det förklarar varför den lät som en gammal folkabubbla... cool

2 924 Inlägg
25 juni 2008
Efterfrågades det inte om icke serietillverkade bilar??? roll

(9-2X, 9-7X, Turbo-X är serietillverkade produktionsbilar...)

9-2X är framtagen för några år sedan för just US marknaden man serietillvekrningen lades ner ganska fort för den sålde inte så bra...

Tänk på att i Trollhättan utvecklas inte bara Saab längre, det är en GM utvecklingsenhet för GM-bilar.
Senast redigerat av peegee (25 juni 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

9 108 Inlägg
25 juni 2008
peegee skrev:

9-2X är framtagen för några år sedan för just US marknaden man serietillvekrningen lades ner ganska fort för den sålde inte så bra...

Tänk på att i Trollhättan utvecklas inte bara Saab längre, det är en GM utvecklingsenhet för GM-bilar.

Synd att den inte såldes här med tycker jag, även om den kanske inte hade sålt bättre än US så hade det blivit en ball liten nisch-bil. Möjligheten borde ju funnits att beställa den i alla fall.

Turbo-X börjar väl förresten inte säljas i handeln förrän efter semestern? Det är iofs tokmånga byggda på saab men jag har för mig att det bara skulle finnas -09or

Biltokig
870 Inlägg
25 juni 2008
MilleN skrev:
peegee skrev:

Synd att den inte såldes här med tycker jag, även om den kanske inte hade sålt bättre än US så hade det blivit en ball liten nisch-bil. Möjligheten borde ju funnits att beställa den i alla fall.

Turbo-X börjar väl förresten inte säljas i handeln förrän efter semestern? Det är iofs tokmånga byggda på saab men jag har för mig att det bara skulle finnas -09or

Alla Turbo X har nog levererats till kund snart här i sverige iaf ^^ har sett 2st på vägen än så länge! Det finns några bilhandlare som har till salu på blocket. Har även sett bild på nöjda kunder i USA som fått sina bilar levererade

Tycker f.ö att det är synd att 9-2x inte såldes här... kul med nåt udda!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök