1984
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

1 531 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Måste säga att Nos drickan smakade skit tongue Kanske var fel på just min men det fanns ju ingen kolsyra i. Usch. Sen så glömde jag skriva att jag har fått tillbaka mitt gamla jobb smile Så nu kommer planerna fram igen big_smile Så under sommaren kommer det hände en hel del med bilen, för nu har jag bestämt mig: Bilen stannar i min ägo!

Filkörning?
852 Inlägg
14 april 2009
Gott mos! Härligt som fan att höra, både med jobb och bilen smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 april 2009
Kul att du fick jobbet tillbaka. Blir det ingen kombi nu då?
Lycka till med bilen hur som helst. wink
Senast redigerat av Aerocombi (14 april 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 531 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Nej jag tror inte det blir nån kombi. Inte som det ser ut just nu iaf. Hade tyvärr inte blivit en Saab kombi ;P Får bara en jäkla massa skambud hela tiden så jag ska ta bort annonsen.

1 531 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Nu är annonsen borta. Så nu blir skönheten kvar hos odjuret ett tag till smile Varför göra sig av med en grymt bra bil som man stortrivs med smile Listan har redan blivit lång med vad som ska hända med bilen fram över. Nu har man ju råd eftersom jobbet är tillbaka big_smile

Detta kommer bland annat att hända:
* Slitsade och borrade bromsskivor.Fram + Bak.
* Sportbelägg. Fram + Bak
* Stålomspunna slangar Fram + Bak
* Slutsteg. DLS CA12 till basen.
* Tona rutorna. Beställer från USA. Färdigskuret, mycket billigt wink
* Lacka lite mer i motorutrymmet.
* Nya fälgar och däck. Tidigast till hösten 2009.
* Glida runt i sommar och bara må gött smile

En bra början iaf smile

1 531 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Nu har man jobbat stenhårt en vecka och jag har njutit varje sekund som gått big_smile
I helgen ska jag beställa toning till bilen, vill inte ha den för mörk så det kommer troligen bli toning med 20% ljusgenomsläpp. Borde bli bra. Ska även försöka köpa slutstegskablar och ett slutsteg samt börja bygga lådan till basen smile Ska lacka om broms oken också till silver smile

Alla ni som följt tråden vet att jag haft problem med att koppla in steg till org. stereon förut. men har hört av många att remoten kan man koppla in till nästan vad som helst som går igång när tändningen går på. Stämmer detta? Ge mig ett bra förslag på vad jag ska koppla in den på.

517 Inlägg
25 april 2009
Derbi skrev:
Nu har man jobbat stenhårt en vecka och jag har njutit varje sekund som gått big_smile
I helgen ska jag beställa toning till bilen, vill inte ha den för mörk så det kommer troligen bli toning med 20% ljusgenomsläpp. Borde bli bra. Ska även försöka köpa slutstegskablar och ett slutsteg samt börja bygga lådan till basen smile Ska lacka om broms oken också till silver smile

Alla ni som följt tråden vet att jag haft problem med att koppla in steg till org. stereon förut. men har hört av många att remoten kan man koppla in till nästan vad som helst som går igång när tändningen går på. Stämmer detta? Ge mig ett bra förslag på vad jag ska koppla in den på.

Sj kopplade jag in min på baklyset. Funkade kanon, förutom när stereon var igång utan att jag vridit på tändningen. tongue

Annars tror jag väl att det borde funka att sätta den på antennen ?

134 Inlägg
25 april 2009
antennen går utmärkt, om jag inte minns helt fel så är de den blå sladden framme vid stereon. Men kolla upp de ordentligt står på stereon vilken de är..

/t0bias

1 531 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Tackar för detta. Har påbörjat lådbygget idag. Hittade en gammal låda som jag hade i min gamla Honda som jag bygger om lite smile

Filkörning?
852 Inlägg
25 april 2009
Cig uttaget funkade perfa för mig ^^

1 964 Inlägg
25 april 2009
faan va kul att du fått tillbaka jobbet grattis smile kul att höra att du fortsätter med bilen smile

1 531 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Tackar tackar smile Ja det är otroligt skönt att jobba igen. Efter att ha mått lite si och så under 4 månader så njuter jag av varje sekund på jobbet. Vädret kan inte vara bättre heller då man är ute hela dagarna smile
Ska bli riktigt skoj att fortsätta med bilen, visst det kanske inte har blivit så stora förändringar hittills och kanske inte kommer bli så jätte stora heller, men förändringar är det och kommer bli och det är riktigt skoj att hålla på med bilen smile Det är passionen i det hela.

1 531 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Så jävla förbannad....
Fick i torsdags mina grymt läckre 19" fälgar med nya däck. Ställde in dom i mitt källarförråd för jag inte orkade ta upp dom till lägenheten. Vaknade pigg och super glad över att jag skulle gå ut och montera dom nya fälgarna och knäppa lite kort. Tar på mig lite kläder och knallar ner till källaren, upptäcker att ytterdörren är uppbruten och sen ser jag att mitt förråd är uppbrutet det med och mina nya fälgar är stulna sad

Får verkligen hopppas att jag hinner få ut nya på försäkringen tills Karlstad Träffen 2009 den 16:e maj, men det ser mörkt ut sad Får försöka bli klar med ljudet tills dess ialla fall. Men klurar fortfarande på hur jag ska koppla remoten? Måste erkänna att jag tappade lusten lite imorse när jag gjorde den markabla upptäckten.

Filkörning?
852 Inlägg
2 maj 2009
Men fuck va surt med fälgarna! :S

Som jag sa innan angående remoten.. ta ur cigg uttaget

Hoppas det löser sig

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 maj 2009
Du får antingen börja förhöra dina vänner (och vänners vänner) eller dina grannar, det måste ju ha varit någon som vet att du skulle få fälgar eller sett dig bära in dom och det är väl bara kompisar och grannar som kan tänkas veta det ??

Jävligt surt iaf, hoppas att du får tillbaka dina fälgar eller får tag i den/dom som gjorde det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 531 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Får testa med cigguttaget smile

ja det är fan inge roligt det där med fälgarna. Kass födelsedagshelg blev det ju så det heter duga iaf sad Det "roliga" är att ingen visste om att jag beställt nya däck och fälgar, inte ens min sambo. Tydligen har det varit inbrott i flera förråd den natten. Får verkligen hoppas att det går på försäkringen.

1 892 Inlägg
3 maj 2009
Nej inte de nya fälgarna !!
Fyfan vad illa :´(  skulle vara oxtokig!! Hoppas det ordnar sig med försäkringsbolaget nu!!!
Mvh/Mats

1 531 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
krutmats skrev:
Nej inte de nya fälgarna !!
Fyfan vad illa :´(  skulle vara oxtokig!! Hoppas det ordnar sig med försäkringsbolaget nu!!!
Mvh/Mats

Kan lova dig att jag har varit oxtokig hela helgen men har väl lugnat ner mig lite. Det kommer ju inte lösa sig med försäkringsbolaget innan träffen den 16:e vilket är synd men huvudsaken är att det löser sig överhuvudtaget. Kommer du den 16:e Mats?

1 892 Inlägg
3 maj 2009
Jag kommer den 16:e med vette fan om jag kommer dit med saaben :S

1 531 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Vi får hoppas på det bästa smile

Förhoppningsvis så har toningen till mina rutor kommit och är monterat. Beställde från USA här om dagen, färdigskuret smile Hoppas även på att ljudet ska vara klart men ser lite sådär ut med den saken.

Sök