1135
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

1 531 Inlägg
1 531 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Var idag och köpte mig ett steg till basen samt massa kablar smile Blev ett DLS CA12 monosteg.
Någon som har erfarenhet av automatsäkring?

Beställde nya mattor till bilen här om dagen också smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/678049_ps7vwe.jpg
Inte världens snyggaste men bättre än dom jag har som är väldigt slitna

1 531 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Blev idag färdig med baslådan. men ska nog gå kurs hos Jimmy (volvo240r) i hur man klär saker och ting tongue Imorn blir det nog inkopplat smile

Ingen som vet vart man kan köpa diod lampor till bakljusen till min bil? Kanske inte ens finns?

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 juni 2009
Stylingwebben.se kanske, kolla lite längre ner på denna sida wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 531 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Se där ja smile

Äntligen funkar det med bas i bilen big_smile Krämar på riktigt bra faktiskt. Glömde naturligtvis ta bilder, inte så mycket att se just nu. Kablarna ska gömmas på något snyggt sätt i bagaget.

Har glömt att berätta att försäkringsbolaget har gett med sig ang. mina stulna fälgar. Kommer få ut en summa av dom så nu börjar arbetet med att leta fälgar big_smile Men är lite osäker på om jag ska köra på Black Pearl eller om jag ska köra på några svarta med polerad kant. Vad tror ni?

1 531 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Här var det dåligt intresse sad Kanske ska lägga ner när ändå ingen är intresserad.

Vilka fälgar det blir är nu bestämt. Däck är jag lite kluven över fortfarande. Antingen MAXXIS MA-Z1 WR eller HANKOOK VENTUS K-110 YR. Vilka ska jag ta? :S

2 638 Inlägg
10 juni 2009
Derbi skrev:
Här var det dåligt intresse sad Kanske ska lägga ner när ändå ingen är intresserad.

Vilka fälgar det blir är nu bestämt. Däck är jag lite kluven över fortfarande. Antingen MAXXIS MA-Z1 WR eller HANKOOK VENTUS K-110 YR. Vilka ska jag ta? :S

Här finns det en som är intresserad iallafall wink Inte ska du lägga ner tråden för lite motgångar, har kännt så med min projekttråd med när ingen skriver nått men ändå fortsatt uppdatera.

Har du någon bild på hur fälgarna ser ut eller är det hemligt tillsvidare?

BioPower by MapTun
238 Inlägg
10 juni 2009
Derbi skrev:
Däck är jag lite kluven över fortfarande. Antingen MAXXIS MA-Z1 WR eller HANKOOK VENTUS K-110 YR. Vilka ska jag ta? :S

Jag hade inte tagit något av dom då det är "V" format mönster. För du kommer få slit klackar bak & ett oljud i bilen efter X antal mil. Pga av att 9-5:orna har delad bakvagn.

Men om det är bara dessa 2 du har att välja på så skulle föredra Ventus då deras V formning inte går ända ut.

Maptun #3 BioPower Inviduell

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 juni 2009
Säger som Crille_9_5: välj ett däck som inte är pilmönstrat. Dom blir precis som han sa klackade och för ett jädra liv.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

OEM <3
6 957 Inlägg
10 juni 2009
Derbi skrev:

Inte för att vara elak, men de händer inte så mkt med din bil..
Har ju för sjutton gjort mer med min tongue

Va blir de för fälgar då?

OEM <3

1 531 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Aker_s40: Kul att du gillar det jag gör smile Fälgarna jag funderar på är Black Pearl från Gummihuset.se Tror det finns bild på någon tidigare sida i tråden.

Okej det finns fler än dom däcken att välja mellan smile Hankook däcken hade bra egenskaper på vått väglag samt är väldigt tysta. KUMHO ECSTA SPT KU31 kanske är ett bättre val?

Bjork: Då kan jag tillägga att det är inte så lätt att göra saker på bilen då man varit arbetslös en längre tid och saker till bilen är som du kanske vet inte helt gratis... Sen så har jag inte vetat hur jag vill ha bilen. Att den ska vara clean vet jag men hur, och det vet jag fortfarande inte fullt ut. Att du gjort mer med din kanske beror på att du har mer pengar etc.

Men nu har det hänt lite som det står längre upp i tråden samt att rutorna ska bli tonade nästa helg, om det går som det ska denna gång. Sen blir det som sagt nya fälgar inom kort. Sen vet jag inte så mycket mer hur jag ska göra. Lite små pill finns väll alltid så har ni tips så är det bara att skriva på smile
Senast redigerat av Derbi (11 juni 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
11 juni 2009
Trodde att man skapa en projekttråd för att de ska hända saker med bilen?
Men nu har du jobb så det är bara sätta fart.

OEM <3

744 Inlägg
11 juni 2009
Tycker du jobbat på bra och resultatet blir bra! Tummen upp!

BioPower by MapTun
238 Inlägg
11 juni 2009
Derbi skrev:
Okej det finns fler än dom däcken att välja mellan smile Hankook däcken hade bra egenskaper på vått väglag samt är väldigt tysta. KUMHO ECSTA SPT KU31 kanske är ett bättre val?

Ja något bättre men du har fortfarande en hel del "V" form ute i kanterna där du kommer få klackar.

Kolla min sida på Aeron så får du se vad det är för typ av mönster du skall leta efter smile

1 531 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Bjork: Saker har det hänt med bilen. Den är knappat original. Att man gör en projekttråd är för att visa vad man gör med sin bil och för att få tips och idèer av andra. Jag har gjort massa små saker på bilen och jag gör allt i min takt. Rom byggdes inte på en dag och jag vill inte lägga hela min lön på bilen då jag har annat att tänka på också.

Jimmu: Kul att du gillar det jag gör/gjort Jimmy smile

Crille_9_5: Vad menas med klackar? HANKOOK VENTUS K-107 tycker jag inte har v-mönster som HANKOOK VENTUS K-110. Eller?

BioPower by MapTun
238 Inlägg
12 juni 2009
Klackar blir på slitbanans insida. Blir olika höjd (klackar). Lätt att få klackar då däckets mönster är lite snett/ V mönstrat i kanterna.

Svårt att förklara men det märker/hör du annars rätt snart om du får ett sånt däck bak.

Åk annars in till din lokala gummi gubbe och hör dig för wink

OEM <3
6 957 Inlägg
12 juni 2009
Derbi skrev:
jag vill inte lägga hela min lön på bilen då jag har annat att tänka på också.

Välkommen i klubben..

OEM <3

1 531 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Då borde du veta att det tar tid...

Slängde iväg en beställning på lite gott igår smile Toning av rutorna blir nästa helg.
Har funderingar på att lacka om delarna i motorrummet från blått till vitt. Tros om det? Tror det blir lite mer stilrent och cleant då. Måste lacka ordning broms oken igen, samma färg eller byta?
Sen framöver blir det nya bromsskivor runt om, slitsade och borrade.

OEM <3
6 957 Inlägg
13 juni 2009
Derbi skrev:
Då borde du veta att det tar tid...

Slängde iväg en beställning på lite gott igår smile Toning av rutorna blir nästa helg.
Har funderingar på att lacka om delarna i motorrummet från blått till vitt. Tros om det? Tror det blir lite mer stilrent och cleant då. Måste lacka ordning broms oken igen, samma färg eller byta?
Sen framöver blir det nya bromsskivor runt om, slitsade och borrade.

Nja, tid...i mina ögon handlar det om kontakter.

NU börjar de flyta här och ditt smeknamn för bilen kommer få mer innebörd om du satsar på såna här färger, vitt låter fräscht men skitigt?
Silver? Ngn typ av Gun Metal? Grå Metallic, DET vore cleant att ha under huv, på OK och ev. inredning.
Matchar bra mot svart bil.

Mvh

OEM <3

1 531 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Nu har jag tyvärr ingan större kontakter utan får klara mig själv.

Jo vitt är väl kanske inte den mest perfekta färgen då all smuts syns osv. Men det är snyggt. Inredningen kommer jag inte röra utan den är perfekt som den är. Har ju silverpanel/alupanel så kanske skulle köra på silver aktig färg under huven?

Sök