2077
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

1 675 Inlägg
19 augusti 2009
Derbi skrev:
En liten uppdatering. Idag beställdes en sänk. sats från GE Motorsport smile

Den säkningen har man väntat på wink Dax att få bilen att inte se ut som pensionärs bil tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 531 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
-Akerfeldt-: Om den blir stötig återstår att se smile Tror inte det blir så farligt. Enligt uppgifter så är min bil sänkt 30mm original så sänk.satsen kommer att sänka 10mm.

Blackdeath: Däcken är 235/35-19.

volvo_1987: Äsch ta dig i röven wink Hehe. Nej då men det kommer nog bli fint med den smile

668 Inlägg
19 augusti 2009
Ser riktigt fint ut!!

Chef
167 Inlägg
20 augusti 2009
Hur går det? Vill se hur de blir, om man rent ska ta och lägga in en beställning själv på samma dämpare och fjädrar:D

Over and out

1 531 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Jag har inte hört något ännu. Men kanske dyker upp idag. Dyker dom upp idag kanske det blir byte på söndag. Annars får det vänta tills nästa söndag. Fullt upp hela veckan smile

1 531 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
Dåligt med kommentarer, men det beror på dåligt med uppdateringar så här kommer en liten smile

Bakrutan blev tonad igår av solfilmsohlsson.se Tackar som mjukast smile

Sänksatsen har kommit till auto-tuning.se och väntar på montering, troligen nästa helg.

Har fått lite nya idèer för bilen smile Men först ska jag lämna in bilen så dom får fixa höger fram strålkastere. Sen blir det en ny snygg baslåda och ev ett nytt fint avgassystem wink Planer finns det alltid bara tid och pengar som sätter stopp sad

2 638 Inlägg
28 augusti 2009
Trevligt smile Men inga bilder?

Vad hade du tänkt dig för avgassystem?

Chef
167 Inlägg
29 augusti 2009
Hade du inte betsällt från GE Motorsport? Eller säljer dom samma grejer?

Over and out

1 531 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Jocke( Joxter här på garaget) äger företaget auto-tuning.se och han beställde åt mig från ge motorsport.

Bakrutan har några bubblor som ska fixas till på tisdag tror jag så då kommer nog bild på bakrutan smile

Började idag med sänkningen på bilen men hann bara med där fram, bak blir nog till helgen. Blev väl inte sådär jätte stor skillnad dock tongue Glömde naturligtvis ta kort sad

1 675 Inlägg
6 september 2009
Derbi skrev:
Jocke( Joxter här på garaget) äger företaget auto-tuning.se och han beställde åt mig från ge motorsport.

Bakrutan har några bubblor som ska fixas till på tisdag tror jag så då kommer nog bild på bakrutan smile

Började idag med sänkningen på bilen men hann bara med där fram, bak blir nog till helgen. Blev väl inte sådär jätte stor skillnad dock tongue Glömde naturligtvis ta kort sad

Det händer grejer hör jag wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 531 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Derbi skrev:

Det händer grejer hör jag wink

Ja då det händer lite smått här och där tongue När vi sänkte bilen fram så passade vi på att byta stabiliserings staget på vänster sida för det va glappt. När bilen är sänkt bak kommer jag att göra en hjulinställning på den.

På tisdag ska jag åka iväg och få bort bubblorna i toningen bak smile

1 531 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Kanske dags med en uppdatering för det är ju ett tag sedan.

Bubblorna i toningen bak är borta, eller va borta rättare sagt. Har kommit två nya efter att jag använde bakrutevärmaren en morgon. Varför jag använde den vet jag inte tongue Ser ju inge bättre för det.

Bilen är nu sänkt även bak. Det blev lite skillnad mot förut smile

Dessvärre har jag upptäckt att vänster fram Däck tar i skärmen på två ställen vis gupp tror jag det borde vara, så på lördag ska jag iväg till Degerfors och Jimmy, volvo240r här på garaget, och valsa skärmarna smile Och på fredag ska jag göra en hjulinställning på Däckalen här i Karlstad.

Det är väl allt för denna gång smile Ska försöka få tummen ur och åka iväg och fixa höger fram strålkastare som krånglar lite.

1 964 Inlägg
23 september 2009
du är så varmt välkommen smile faan va många ideer du kommer få när du kommer hit wink

139 Inlägg
23 september 2009
och nu vill vi se lite bilder wink

Xenoholic
2 559 Inlägg
24 september 2009
Tjena Markus.
Hur ska du göra med innerskärmarna fram när du valsar, antar att det är dom som tar i (för så är det på min)?
Tålde inte solfilmen värmeslingorna? kanske dags att koppla ur kabeln vid bakruta då?
Keep up the good work wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 531 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Tackar för det Jimmy smile Ser fram emot alla galna idèer wink

Får väl ta lite bilder med den kassa kamera jag har tongue

ja det stämmer att det är innerskärmarna som tar i. Det får lösas efterhand när det är valsat, passar det inte så bra så får jag väl bygga om dom lite smile Vet inte vad som hände med toningsfilmen när jag drog igång värmen men han sa att det kunde bli så första gången man använder det. Får ge fan i att använda den i fortsättningen tongue Kul att du gillar det jag gör smile Gillar det du gör iaf wink

2 788 Inlägg
24 september 2009
Ser bra ut smile Keep up the good work wink

43 Inlägg
24 september 2009
Har kollat igenom hela tråden nu smile Riktigt bra jobbat smile

1 531 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Här va ett tag sen man var inne tongue

Kul att ni gillar det jag gjort med bilen än så länge smile

Imorn ska jag iväg till Degerfors till Jimmy, volvo240r här på garaget, och hämta mitt bilvårdskit från CARTEC som jag beställt av honom. Ska tvätta och vaxa bilen med dessa produkter imorn också tänkte jag och se vad det är för grejer han lurat på mig wink

Nästa helg åker nog vinterdäcken på sad USCH. Men är nog lika bra att dom sitter på när jag ska upp till Dalarna helgen därpå.

Vad blir det för projekt under vintern då? Det hela beror lite på hur det blir med jobb, antingen har jag jobb till mitten av December eller så jag har hela vintern. Återstår att se. men en ny baslåda skall byggas, hur vet jag dock inte ännu. Sitter och spånar på lite ideér så har ni tips så säg till bara smile Funderar även på att bygga ett nytt avgassystem så det blir ett utblås på var sida.

Har även upptäckt att jag har en dubbelgångare här ute på hammarö tongue smile En svart Saab 9-5 Aero med tonade rutor samt likadana fälgar som jag har, men inte lika stora wink Enda skillnaden som man ser är att han har en kombi tongue
Senast redigerat av Derbi (16 oktober 2009)

1 964 Inlägg
16 oktober 2009
du är varmt välkommen smile men skicka gärna ett mess innan så ja vet att du är på väg smile och lycka till med bilen i fortsättningen smile

Sök