Holmqvist 9-5 Aero

index
28 december 2008 · 658 Inlägg

Snygg kärra, verkar bli trevligt. Skulle prioritera större fälgar före realcar-styling om jag var du. 3,5" i instrumentbrädan stämmer bra.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Ambjornssonn
28 december 2008 · 228 Inlägg

ser finnt ut detta wink

Lampan Backwoods Garage!
28 december 2008 · 1 405 Inlägg

riktigt trevligt projekt smile
Du har börjat bra! Hoppas du fortsätter såhär smile

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625
Saab 90 Turbo "1060kg" (1986)
Derbi
28 december 2008 · 1 531 Inlägg

Ni är inne på rätt spår allihopapa smile Någon realcar styling kommer det inte bli, möjligtvis en takvinge. Hade tänkt det från början men vill nu ha den mer clean. Hur jag ska göra vet jag dock ännu inte. Men som det ser ut så ska jag ev. försöka få ner den lite mer mot backen, tona rutorna( har dock inte bestämt vilken styrka) och ett annat avgassystem.
Några förslag?
Måste få tummen ur också och byta högtalarna i instrumentbrädan tongue

TBOC_Razor dom fälgarna var riktigt nice faktiskt smile Har faktiskt varit inne på såna. Men nya fälgar får vänta ett tag då det är för mycket pengar som arbetslös. Men hittar man ett par beg. så varför inte.

Lacka bromsoken blå, hmm ja det skulle ju vara snyggt men jag har redan silver. Tror det blir mer diskret med silver också.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 december 2008 · 6 170 Inlägg

Derbi skrev:
TBOC_Razor dom fälgarna var riktigt nice faktiskt smile Har faktiskt varit inne på såna. Men nya fälgar får vänta ett tag då det är för mycket pengar som arbetslös. Men hittar man ett par beg. så varför inte.

Hade du varit lite snabbare så hade du kunnat ta mina fälgar innan jag fick tag i dom tongue

Jag snodde sista uppsättningen av fälgarna och det är jag j-ligt glad för.


Aosta Aero 18" med Dunlop SP9000 = normalpris ca 14K, molways julrea = ca 8,8K så jag e nöjd ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Derbi
29 december 2008 · 1 531 Inlägg

Vilken otur jag har då wink Men nu ligger tyvärr inte nya fälgar högst upp på listan.

Någon som vet vad en Hirsch diffusor till en 9-5a kan kosta? Funderar på en sådan och ett avgassystem med utblås på var sida. Kanske kanske inte smile

Takvinge då? Tror ni om det? Vill ha tips och råd.

Aerocombi Xenoholic
29 december 2008 · 2 559 Inlägg

Avgassystem är ju inte så svårt att hitta, har du kollat hos ex. Speedperts, Maptun eller BSR?
Takvinge njae.
Bakluckevinge typ BMW M5 kanske (tror att Speedparts har den med)
O ang bromsoken så kan man lacka dem med vanlig färg typ din blåa wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Derbi
29 december 2008 · 1 531 Inlägg

Avgassystem har jag redan kollat in. Väljer mellan två stycken. Det var Hirsch diffusor som jag undrade vart man kunde få tag på till 9-5. Speedparts hade ingen. Har redan en bakluckevinge, men kanske skulle ta och byta ut? Hur ser BMW M5 vingen ut? Den blå färgen jag har är vanlig billack. Kanske går ändå? Tror ändock att det kommer bli för skrikit med blå broms ok, mer diskret med silver.

Aerocombi Xenoholic
29 december 2008 · 2 559 Inlägg

Har sett en svart V70 med blå bromsok o blått i motorrummet som din, o de passade tyckte jag.
Hirsch diffussor kollade jag nyss hos Hirsch o de verkar bara finnas till ng 9-3.
Bakluckevinge finns hos Speedparts wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Derbi
30 december 2008 · 1 531 Inlägg

Det var väl typiskt att det inte finns till 9-5orna sad
Får kanske nöja med mig ett utblås.
Hur ser den vingen ut då? Finns ju några att välja på wink

Derbi
3 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Igår var jag och inhandlade lite saker till bilen.
Färg till broms oken. Lila metallic tongue Lite udda.
Sen pasade jag på att köpa en uppsättning Rockford Fosgate Punch 3.5" till instrumentpanelen.

Så imorn blir det att måla ok och montera högtalare.

Kanske skulle sätta in en DLS polisradio i bilen också??


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/533674_onj2yu.jpg
Lila metallic till Oken. Svårt att fånga det lila ser mer ut som blå. KOmmer nog bli bra


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/533676_dnqp72.jpg
Rockford Fosgate Punch. Bättre än org. iaf

Bjork OEM <3
3 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Derbi skrev:
Vad man där emot inte ska ha på en 9-5a är dumpventil.

Mjoo, för de har du nu..men en öppen e väl inte så klokt

Bilen ska va clean, men vrf ska du ha lila ok? de e inte cleant..
Ja tkr aeron e fräsch som den e, lacka lister å handtag?
Heltoning skulle va riktigt snyggt å ett par 19-20" !!

M5 vingen e en liten liten läpp på bakluckan, tror de e bättre att ha kvar original.

Ang. Hirschstylingen, de finns ju bara till Ng 9-3 08- och nyare 9-5

Senast redigerat av Bjork (3 januari 2009)

OEM <3
Larsson_Power Saabvilde!
3 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Bra jobbat med bilen! Riktigt snyggt i motorn! Har inte läst allt, så jag vet inte om du kommer att ändra på oljestickelocket. Men det tyckte jag blev för blått..annars kanooon!

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Derbi
3 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Oljestickelocket kommer förmodligen att lackas silver istället. Tycker också att det blev för blått. Kommer även att måla lite annat i silver.

Bjork OEM <3
3 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Derbi skrev:
Oljestickelocket kommer förmodligen att lackas silver istället. Tycker också att det blev för blått. Kommer även att måla lite annat i silver.

Ska du ha silver, blått å svart under huven? tongue

OEM <3
Supra_robin
4 januari 2009 · 4 663 Inlägg

nice hur kan man ha missat ett sådan snyggt projekt big_smile  kommer att följas
mvh robin

Rquired Allmänt envis
4 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Snyggt projekt, ska följas. Kanske tona rutorna också?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Derbi
4 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Stämmer rutorna kommer att tonas lite längre fram.

Idag har det hänt lite saker med bilen. Någon uppdatering samt bilder om det kommer kanske om ett par dagar på lusten har kommit tillbaka. Inge kul och hålla på när man får negativ respons osv.

666_Beast
4 januari 2009 · 1 863 Inlägg

Inte deppa, här har du en troende... Gillar det du gör!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
5 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Tur att det är någon som gillar det man gör utan att säga att saker och ting inte passar ihop. Det är långt ifrån färdigt så sluta gnäll..

Kul när man får positiv respons smile Det är det som gör att man vill och orkar hålla på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang