6587
Sök

Stora problem med Cargardlarm

13 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Hallå. nu är det så här att jag har STORA problem med mitt cargard-larm. Till problemet: När jag låser bilen så låser den upp sig efter ett tag helt omotiverat sen börjar den larma för att larrmet är påslaget men dörrarna är upplåsta. sen när man startar bilen så börjar lampan inne i bilen som ska tändas när man öppnar en dörr att lysa och larmet försöker låsa upp dörrarna fastän dom redan är upplåsta om man då öppnar en dörr å stänger den igen så slocknar lampan igen tills motorvarvet går under typ 800 rpm typ när man ska börja köra då blir det samma sak igen. Sen till det roligaste... Det funkar kanon ibland!!! Snälla är det nån som har haft samma problem eller nån som försår sig på sånt här? Hjälp mig då snälla!! Btw jag tror det är cargards 900 serie

1 867 Inlägg
21 juni 2008
Att dörrarna låser upp sig igen beror förmodligen på att det kärvar i bilen centrallåsystem.
en ren skyddsfunktion helt enkelt. Men när dörrarna låses upp igen för att skydda centrallåsmotorerna så larmas inte bilen av, därför m¨ste man larma av även om dörrarna inte är låsta.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

13 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Tack för svar. Men om jag kopplar ur larmet så funkar det alldeles utmärkt att låsa dörrarna men nyckeln å då funkar centrallåset precis som det ska och inga lampor tänds eller så men direkt jag kopplar in larmet igen så börjar det om. Skulle kunna köra utan laret enda problemet då är att låskolven verkar vara paj på förarsidan så det går bara att låsa bilen från den sidan. Jag har en Seat Cordoba -00 Bilen ska ju ha ett orginalfjärrlås på nyckeln men om man trycker på den knappen så händer det ingenting vet inte om dom som har instalerat larmet har kopplat ur nånting då... Skulle ju funka om man fick igen det istället.. Vad tror ni?

13 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Snälla nån som vet jag blir galen snart!!!!! Ingen som ahr kopplat in ett sånt larm som vet hur man gör om man ska återställa allt??

474 Inlägg
22 juni 2008
Ja du ditt larm är med all säkerhet felkopplat för så ska det inte göra..
Vad är det för bil & vilken modell på carguard larm är det?

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

13 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Om du hade läst längre upp så.... Det är en seat Cordoba -00 å det är Cargards 900 serie... Men till saken hör den att larmet har ju funkat tidigare... så felkopplat låter inte så troligt. kan larmet förlora sin programering om man byter batteri?

474 Inlägg
23 juni 2008
Endast dina sändare till larmet kan bli avreggade om du bryter strömmen men inte självaste larmet. Kan vara fel i boxen som fukt..Åk till din närmaste biljuds/billarms montör & testa sätt i en ny larmenhet & kolla om det fungerar..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

Sök