7012
Sök

Ljudet blir sämre på hög nivå!

1 163 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
#21
evilaudio skrev:
neee strömmen till stegen å även till stereon me för den delen.

samt hur mycke har du "gainat" steget/stegen??

Hehe okej jo kollade nu, allt e taget från huvudbatteriet.. det enda jag har då vill säga... håller på å ladda det nu ... men läste lite på d med fanns en lampa som visar när det är fullt så ska det lysa grönt... så få la ladda det fullt för har aldrig sett den lysa iaf haha , sedan få ja la tresta å dra på lite ljud å se om d blir bättre ... blir d bättre så ha ja ju svaret på min fråga hehe

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Smålänning
7 887 Inlägg
21 juni 2008
#22
Gain = Volymen på stegen.

Jag misstänker att du mycket väl kan behöva ett batteri till.

Kan du spela högre om bilen är igång?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 163 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
#23
twin_cam skrev:
Gain = Volymen på stegen.

Jag misstänker att du mycket väl kan behöva ett batteri till.

Kan du spela högre om bilen är igång?

Frågan är ju, glömmer lätt men får testa nu.. eller när ja laddat upp batteriet igen... vet ej hur lång tid det brukar ta men haha

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 400 Inlägg
21 juni 2008
#24
Hur många amp är batteriet på och vad lämnar generatorn?
och vilka mtx steg är det du har?
och till slut är baslådan specialbyggd för volvo 740 och vet du vad gainen är för något?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

497 Inlägg
21 juni 2008
#25
gör så härskit totalt i koningen.
köp 3 stycken 66 amps batterier det räcker långt eller 3st 100 amps och en annan generator om man har pengar:P sedan ställ ner all gain på stegen och bassboost om man nu använder det sätt volymen på 3/4delar
låt säga runt 28ans volym ställ där in stegen ska nog funka bra då men du kan få dist ifall du spelar högre än
låt säga 32ns volym eller till och med på 30s volym beror på stereon men 28ans volym lär funka finfinnt
och det är inte konstigt att det bara varar i 10 minuter med alla de stegen avstängd det vill säga:P
Senast redigerat av Audi-powah (21 juni 2008)


1 163 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
#26
micke7406 skrev:
Hur många amp är batteriet på och vad lämnar generatorn?
och vilka mtx steg är det du har?
och till slut är baslådan specialbyggd för volvo 740 och vet du vad gainen är för något?

Amp på battereiet skulle jag med vilja veta ska ta reda på d, Hehe Alpine steg har jag å mtx högtalare wink , alpine steget är 2 kanals mja va mer kan man skriva , en jävligt känd serie..
Baslådan e specialbyggd för 740 i apssform osv.

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
#27
Audi-powah skrev:
gör så härskit totalt i koningen.
köp 3 stycken 66 amps batterier det räcker långt eller 3st 100 amps och en annan generator om man har pengar:P sedan ställ ner all gain på stegen och bassboost om man nu använder det sätt volymen på 3/4delar
låt säga runt 28ans volym ställ där in stegen ska nog funka bra då men du kan få dist ifall du spelar högre än
låt säga 32ns volym eller till och med på 30s volym beror på stereon men 28ans volym lär funka finfinnt
och det är inte konstigt att det bara varar i 10 minuter med alla de stegen avstängd det vill säga:P

haha nae d e sant xD , haha ja får la göra nåt sånt kanske... haha

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

6 851 Inlägg
21 juni 2008
#28
har du massa extra bas m.m på intällt på steg/cd spelaren?


1 163 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
#29
TT-Avant skrev:
har du massa extra bas m.m på intällt på steg/cd spelaren?

Nepp om ja ska tro nåt så e basen ställt på stereon iaf på 0 , sedan steg osv vet jag inte säkert...

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

6 851 Inlägg
21 juni 2008
#30
kolla det så inte bassboost eller nån sån skit är på. av med det..lika med MX eller lound på CDn..av med all sån skit.


1 163 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
#31
TT-Avant skrev:
kolla det så inte bassboost eller nån sån skit är på. av med det..lika med MX eller lound på CDn..av med all sån skit.

Ahh okej smile Jo å för alla er som undrar så kollade ja amp på batteriet nu , det var 540 A och 62 Ah på batteriet , vilket är rätt bra haha

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 400 Inlägg
21 juni 2008
#32
Shaken skrev:
micke7406 skrev:
Hur många amp är batteriet på och vad lämnar generatorn?
och vilka mtx steg är det du har?
och till slut är baslådan specialbyggd för Volvo 740 och vet du vad gainer är för något?

Amp på batteriet skulle jag med vilja veta ska ta reda på d, Hehe Alpine steg har jag å mtx högtalare wink , alpine steget är 2 kanals mja va mer kan man skriva , en jävligt känd serie..
Baslådan e specialbyggd för 740 i passform osv.

Om det är som du skriver (en jävligt känd serie) så måste du väll veta vilken?.
Är det bara en bas eller två du har. är det enkel eller dubbel spole på den(dom) och hur många ohm är den på. Och du skriver att det är proffs byggt? Bara ett 2 kanals steg?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

1 688 Inlägg
21 juni 2008
#33
Om batteriet drar ut såpass att du inte kan starta bilen efter 10 minuter är något fel, jag kör ett DLS A6 som driver 2 st Kicker L7S12 i 1ohm och en Kenwood KDC8534Y. Med detta kan ajg spela volym 20 av 35 utan att bilen är igång i över 20 minuter och fortfarande ha 11.9 volt kvar i batteriet. Trots att jag inte bytt batteriet. Det är något originalbatteri tror jag, har inte bytt i alla fall. Det är bara på 65 Ah smile
Senast redigerat av Losgard (21 juni 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
21 juni 2008
#34
nån av dina kompisar har säkert tryckt igång "LOUD".
Håll inne inställningsknappen (den som går till bass,treble osv)


497 Inlägg
21 juni 2008
#35
tänk på att han förmodligen bara har ett class d steg och resten ab steg
class ddrarså klart mindre ström


21 761 Inlägg
21 juni 2008
#36
Hoaken skrev:
läste lite på d med fanns en lampa som visar när det är fullt så ska det lysa grönt... så få la ladda det fullt för har aldrig sett den lysa iaf

Nja, det är ingen lampa utan det är ett sorts enkelt flöte som innehåller en liten grön kula. När batteriet är bra laddat så visas den gröna kulan i "tittögat" på batteriet. Det lyser inte alltså smile.

Vad är det för batteri, ett Tudor Technica eller nåt?

Hoaken skrev:
3 slutsteg som ger extrem kraft

Skriv gärna vad stegen heter, inte bara Alpine utan även modellnamnet.

1 163 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#37
Drönirettab skrev:
Hoaken skrev:
läste lite på d med fanns en lampa som visar när det är fullt så ska det lysa grönt... så få la ladda det fullt för har aldrig sett den lysa iaf

Nja, det är ingen lampa utan det är ett sorts enkelt flöte som innehåller en liten grön kula. När batteriet är bra laddat så visas den gröna kulan i "tittögat" på batteriet. Det lyser inte alltså smile.

Vad är det för batteri, ett Tudor Technica eller nåt?

Hoaken skrev:
3 slutsteg som ger extrem kraft

Skriv gärna vad stegen heter, inte bara Alpine utan även modellnamnet.

Ah det är ett tudor, hehe ja det är alpine v12 serien humm mer kan jag ej säg just nu bilen e ej här.. hmm

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

21 761 Inlägg
22 juni 2008
#38
Ditt batteri är mest troligt ett "vanligt" startbatteri, inget som ger supermycket ström eller tål många djupurladdningar utan ett standardbatteri. Det verkar som att det var rejält urladdat, då kan det behövas minst ett helt dygns laddning (kanske ännu längre) med batteriladdare för att få det fulladdat.

När/om laddaren visar att batteriet är helt uppladdat, kolla då om "tittögat" visar den gröna kulan. Gör den inte det så kan batteriet vara dåligt och behövas bytas ut.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 juni 2008
#39
Ngr tips:

Byt generator till en större (kör med 960 ambulans 120Amp på min 240, det går med moddning)
Byt batteri till ett större...gärna dryfit eller ett gelebatteri.
Se över ALLA och då menar jag ALLA strömanslutningar som har med elförsörjningen att göra. Från generatorn ända bak till stegen.
Bra kontakt = låga förluster = mer ström.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 163 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#40
Lonefox skrev:
Ngr tips:

Byt generator till en större (kör med 960 ambulans 120Amp på min 240, det går med moddning)
Byt batteri till ett större...gärna dryfit eller ett gelebatteri.
Se över ALLA och då menar jag ALLA strömanslutningar som har med elförsörjningen att göra. Från generatorn ända bak till stegen.
Bra kontakt = låga förluster = mer ström.

Låter bra får kolla upp detta wink

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!


Sök