Ja, även ett "normalstort" (typ 55-60Ah) batteri kan ta lång tid att ladda fullt när det har blivit helt urladdat. Fast det beror även på vilken laddare man har.
Lonefox ger bra tips där, som alltid bör man se över alla kablar som har med strömförsörjning att göra. Såna tips ges i många trådar när det handlar om strömbrist och vid stereobygge. Vill du inte modda en massa så går det också att sätta dit en 100A generator, tex från Biltema. Flera har testat den generatorn.
Men om du får tag på en sån generator som Lonefox ger tips på, då är det ju ingen nackdel förstås. Dock får man sätta lite grövre laddkabel från generatorn, annars utnyttjas inte generatorns kapacitet fullt ut vid hög ström.
Hur länge har du laddat nu?
Senast redigerat av Drönirettab (22 juni 2008)