3462
Sök

vart sitter relä+säkringar till elhissarna??

135 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
jag var på bmw i nacka idag och som vanligt möts jag av två otrevliga tröttpålivet dryga snubbar som ändå inte kan hjälpa mig med en liten sak som "jag skulle villja köpa ett nytt relä till min bmws el hissar dom har pajjat " dom visste inte vart d satt eller villket relä dom skulle ge mig, enda tipset va att jag får leta själv och kolla säkringarna. men dom visste inte vart säkringar och relä sitter så jag hoppas att någon här kan svara på min fråga:
vart sitter dom??

jag har en bmw 325 e36 -91a.

mycke tacksam för svar mvh

338 Inlägg
24 juni 2008
En klassiker är ju ovanför säkringsboxen inne i bilen under ratten tongue

135 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
jo de finns ju men villken?? jag orkar ju inte byta ut alla.

Got N/A?
358 Inlägg
24 juni 2008
svensk-japs skrev:

På alla bilar jag ägt har det funnits ett "datascheet" över vad säkringarna är till för, antingen på eller under plastkåpan som täckar säkringarna/reläna.

135 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
GroundX skrev:
svensk-japs skrev:

På alla bilar jag ägt har det funnits ett "datascheet" över vad säkringarna är till för, antingen på eller under plastkåpan som täckar säkringarna/reläna.

ja d finns hehe men min tyska e inte så bra..

1 688 Inlägg
25 juni 2008
Fönsterhissar heter fensterheber om ja inte minns fel. smile

Glömde elektriska, men det heter i alla fall elektrisch, borde en 5åring lista ut med arslet. lol
Men tror bara det står fensterheber.. smile

Verkar som jag har missat hela meningen med tråden.
Säkringsboxen sitter i motorutrymmet, i hörnet närmast föraren. Även några relä sitter där, vet dock inte om hela uppsättningen av relän är placerade där.

Enjoy!
Senast redigerat av Losgard (25 juni 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 september 2008
är det någon som vet om det finns flera säkringsboxar, eller är det bara 1st box under motorhuven till HELA bilen?

400 Inlägg
11 november 2008
ska säga en sak jag hittar inte säkringen till mina el hissar tongue har kollat under ratten och ute i motor rumet

Olika
907 Inlägg
11 november 2008
Brukar sällan vara vanliga säkringar till elhissar eller taklucka, brukar vara termosäkringar som löser ut vid överbelastning och som återställer sig själva när de svalnat.
Det är inte helt ovanligt att kablarna mellan dörr och kaross går av.

Mvh
Fredrik

400 Inlägg
11 november 2008
fredriq skrev:
Brukar sällan vara vanliga säkringar till elhissar eller taklucka, brukar vara termosäkringar som löser ut vid överbelastning och som återställer sig själva när de svalnat.
Det är inte helt ovanligt att kablarna mellan dörr och kaross går av.

okej ja men dom har inte funkat nu på ett par dagar så kanske den har lagt av ? du vet inte var den sitter

Sök