5007
Sök

Hur ställer man in halvljus bilden rätt ?

218 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Hej jag kör en Mitsubishi EVO 6 TME som jag nu ha instalerat xenon ljus på men nu är frågan hur vet jag att ljus bilden är rätt.

Jag vet ju att dom skall vara i samma höjd men vad är det för höjd dom skall vara på ?

719 Inlägg
24 juni 2008
Xenonljus har en annan ljusbild, så istället för att försöka få det rätt själv vilket är väldigt svårt så rekommenderar jag dig att åka till ex. en Mitsubishi verkstad om du har en i närheten, en annan verkstad kan säkert hjälpa dig med, dom har ett instrument dom stället framför lyktan och sen justerar dem, tar bara några minuter för dem att göra det, kostar max en 100ing eller en påse bullar.

Annars skulle du stält dig mot en vägg innan du bytte och märtkt upp ljusbilden och sen när du satt i xenon så ställt in efter den gammla, Du kan göra en grovinställning själv nu mot en vägg men det blir aldrig bra, ställ ner det ganska lågt det bländer väldigt mkt annars.

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juni 2008
han har antagligen bara bytt lampor å då har han ju inte rört ljusbilden...däremot så behöver han nog ställa ner båda lyktorna för att inte blända folka... du har satt på konv xenonsats ?

218 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
japp det blev ett komplett kitt från xenonkungen för h4 lampor

Miklen
24 juni 2008
Jadu d brukar stå på lyktinsatserna vilken procentsats ljuset ska falla med.. Ljusbilden ska inte förändras me xenon fast d kanske e lite olika på insatser.. T.ex min bil ska falla me 1cm per meter.. mao ställ bilen 5 meter från en vägg. mät den raka kanten framme vid lyktan sen mäter du på väggen då ska fallet vara 5cm.. men du kan ju ha en annan omräkning där..

218 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
hmm intresant skall kolla på detta bra svar tack

Sök