3426
Sök

Avgassystemet är för stort eller bilen för låg?!

338 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Kör 2.5" från katt och bak på min bil, lämnade in den och fick det monterat tidigt i våras. Lät nåt fruktansvärt när jag hade kört några hundra mil och kikade runt lite, då ligger bakersta burken emot värmeskyddet för tanken och skramlar.

Sänkte sedan ner bilen till marken med hjälp av coilovers efter att jag monterat 17" och min lilla Golf blev en SUV. Då började böjen över min bakaxel få små smällar av min bakaxel när det guppar för mycket (skiter väl jag i om det tar i lite där ibland när man kör hejdlöst över ett farthinder eller nåt jättegupp, är en liten frigång där på 2cm i vilket fall som helst mestadels av tiden).

Så idag bestämde jag mig för att reklamera monteringen iom att den bakersta burken varit så nästan sedan det monterades. När jag kommer dit skyller dom allt på min sänkning som inte är många veckor gammal. Så dom ville inte göra något förrän jag höjer bilen igen. Funderade på att köpa en japs, som är betydligt smalare än den burken jag har nu. Problemet är att hitta en som är MAX 48cm lång.

Så summa summarum: någon som har tips på en lösning att få bort ljuddämparen ifrån värmeskyddet? Eller ett tips på en MAX 48cm lång japs (2.5" in)?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
24 juni 2008
Du kan väl prova å justera avgaset själv. e kanske bara att lossa nån klämma o vrida lite på röret!!

338 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Det sitter rakt (sett med blotta ögat) men förskjutet (mycket förskjutet). Så vrida på röret är nog ingen bra idé tror jag. Men ska kika och mäta lite, tack för ditt svar iaf smile

Edit: Kanske ska tillägga att jag har en bred, platt burk med 2 ändrör på. Så om den ska kunna rotera så mycket att den blir så sne den är nu måste den nog nästan göra ett halvt varv. Känns nästan som om systemet slagit sig eller nåt.
Senast redigerat av chilibyte (24 juni 2008)

89 Inlägg
24 juni 2008
kolla om du kan korta ner böjjen över bakaxeln. eller e de en kardankrök? i såfall e de ju bara att kapa av en bit o svetsa ihop de igen:)

338 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Mekaren skrev:
kolla om du kan korta ner böjjen över bakaxeln. eller e de en kardankrök? i såfall e de ju bara att kapa av en bit o svetsa ihop de igen:)

Om jag kortar böjen tror jag att den kommer dra i drivaxeln hela tiden typ. Ska se om jag får lyft upp bilen ordentligt nån gång så man kan rycka ordentligt i grejjerna.

Sök