25 juni 2008
Trådstartare
Jag har haft lite strul med r5:an på sistone, batterit laddar ur helt.
Det har länge varit känsligt för att t.ex. spela stereo utan motorn är igång osv, men nu är det kritiskt.
Senast igår laddade jag batteriet fullt (med qtekladdare)
Idag funkar allt frid och fröjd tills nu när jag skulle hem. Har vart ute en sväng, handlat, gjort lite stopp. Men nu, när jag skulle ifrån sista stoppet låg spänningen nere på 10 volt och jag fick rulla igång bilen. Jag har då inte haft nånting igång utan att motorn vart igång, och den startade felfritt stoppet innan.
Det här problemet har jag haft ett tag nu. När motorn är igång har jag alltid en spänning på 13-14V beroende på lampor/stereo osv.
Nån som vet vad felet kan vara? Är det helt enkelt ett uruselt batteri?
Tacksam för svar
Braaaaap?