Stulna ventilhattar!!

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
25 juni 2008 · 2 258 Inlägg

Nån kan nån ta o förklara för mej VARFÖR man går runt o snor Ventilhattar till däcken?? :S

Iallafall.. om nån ser mina så är de metallicblå sexkantiga i aluminium.. Creatix style..

Hittelön på 25 kr per återfunnen hatt..

Varför springa runt o ta nåt sånt igentligen?

Men men.. Tack på förhand
Mvh Martin

Sump Runk Rätt O Slätt!
Phaetoon
25 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Känns meningslöst.
Själv så fick jag mina ventiler stulna och cykeln söndersparkad för ett par dagar sedan.
Lagom kul det med sad

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Larsson_Power Saabvilde!
25 juni 2008 · 1 708 Inlägg

Det är synd, men tror du verkligen du får tillbaka dina ventilhattar? Inte för att vara spydig eller så..

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
25 juni 2008 · 2 258 Inlägg

antagligen får jag inte det... är igentligen en ganska så meningslös sak att bråka om...
Men för mej är de en princip sak.. men GER FAN I ANDRAS SAKER...
säker några småbarn som tyckte de var snygga eller nått... får ta o bygga på mej ett lager eller nått typ....
men men... Surt känns de iallafall sad

Lider med dej Phaetoon sad

Sump Runk Rätt O Slätt!
Larsson_Power Saabvilde!
25 juni 2008 · 1 708 Inlägg

Precis som du säger (oftast) småbarn, var uppe en likadan tråd för bra längesen, men då var det nån som berättade om barn som bytte ventilhattar med varann, precis som man gjorde med hockeykort och så.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
25 juni 2008 · 2 258 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Precis som du säger (oftast) småbarn, var uppe en likadan tråd för bra längesen, men då var det nån som berättade om barn som bytte ventilhattar med varann, precis som man gjorde med hockeykort och så.

ha ha... den va ny tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
26 juni 2008 · 2 258 Inlägg

WildThing skrev:
"snart på en moppe nära dej"....

den mobben kommer flyta runt fint i Viskan i centrala Borås i så fall...

Sump Runk Rätt O Slätt!
Larsson_Power Saabvilde!
26 juni 2008 · 1 708 Inlägg

WildThing skrev:
"snart på en moppe nära dej"....

Också ganska vanligt ja!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Gulmun * Klåpare
26 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Fälgarna satt iaf kvar. ^^

Skruva av dom när man parkerat eller köra med svarta plasthattar är det enda man kan göra för att slippa "moppepôjkarna".
Annars kan du köra med Biltemas blåa sexkantiga hattar, de är mycket billigare. Creatix har för övrigt överpris på en del produkter, har hittat några delar av samma fabrikat som Blueride säljer. För halva priset...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Blurre
26 juni 2008 · 45 Inlägg

Gulmun skrev:
Skruva av dom när man parkerat eller köra med svarta plasthattar är det enda man kan göra för att slippa "moppepôjkarna".

Jag sätter en droppe av blå locktite på gängen innan ventilhattarna skruvas fast. Det gör att du inte klarar av att skruva av dem för hand, men klarar det utmärkt med en poligrip tex. Var utan locktite på framhjulen efter  att ha pumpat däck och då var dessa ventilhattar borta efter natten, bak satt dem fortfarande kvar.

viktigt att vara försiktigt dock, senast var jag väldigt nära att inte så av dem alls så var försiktigt. Ha hellre på för lite och gör om om du får av dem än att ha på för mycket på en gång.

Woogensea Volvoturbo For Life
26 juni 2008 · 366 Inlägg

HyperSonica skrev:
Nån kan nån ta o förklara för mej VARFÖR man går runt o snor Ventilhattar till däcken?? :S

Iallafall.. om nån ser mina så är de metallicblå sexkantiga i aluminium.. Creatix style..

Hittelön på 25 kr per återfunnen hatt..

Varför springa runt o ta nåt sånt igentligen?

Men men.. Tack på förhand
Mvh Martin

Känns igen, har blivit av med mina alu-hattar 3-4 ggr så nu kör jag på vanliga svarta......Antar att de e dom där jävla moppe-ungarna. Ser jag e moppe med mina hattar så ska jag fanimej ta tillbaks dom å sno tändstiftet.....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
26 juni 2008 · 2 258 Inlägg

Blurre skrev:

Gulmun skrev:
Skruva av dom när man parkerat eller köra med svarta plasthattar är det enda man kan göra för att slippa "moppepôjkarna".

Jag sätter en droppe av blå locktite på gängen innan ventilhattarna skruvas fast. Det gör att du inte klarar av att skruva av dem för hand, men klarar det utmärkt med en poligrip tex. Var utan locktite på framhjulen efter  att ha pumpat däck och då var dessa ventilhattar borta efter natten, bak satt dem fortfarande kvar.

viktigt att vara försiktigt dock, senast var jag väldigt nära att inte så av dem alls så var försiktigt. Ha hellre på för lite och gör om om du får av dem än att ha på för mycket på en gång.

tack för tippset smile
ska genast ut o handla locktite... vet redan att de hålle... halva min Rc monstertruck sitter ihop med de där mirakel medlet ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
26 juni 2008 · 2 258 Inlägg

Woogensea skrev:

HyperSonica skrev:
Nån kan nån ta o förklara för mej VARFÖR man går runt o snor Ventilhattar till däcken?? :S

Iallafall.. om nån ser mina så är de metallicblå sexkantiga i aluminium.. Creatix style..

Hittelön på 25 kr per återfunnen hatt..

Varför springa runt o ta nåt sånt igentligen?

Men men.. Tack på förhand
Mvh Martin

Känns igen, har blivit av med mina alu-hattar 3-4 ggr så nu kör jag på vanliga svarta......Antar att de e dom där jävla moppe-ungarna. Ser jag e moppe med mina hattar så ska jag fanimej ta tillbaks dom å sno tändstiftet.....

ända rätta att göra... eller klippa broms wiren big_smile *Eeevil*

Sump Runk Rätt O Slätt!
Gulmun * Klåpare
26 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Blurre skrev:

Gulmun skrev:
Skruva av dom när man parkerat eller köra med svarta plasthattar är det enda man kan göra för att slippa "moppepôjkarna".

Jag sätter en droppe av blå locktite på gängen innan ventilhattarna skruvas fast. Det gör att du inte klarar av att skruva av dem för hand, men klarar det utmärkt med en poligrip tex. Var utan locktite på framhjulen efter  att ha pumpat däck och då var dessa ventilhattar borta efter natten, bak satt dem fortfarande kvar.

viktigt att vara försiktigt dock, senast var jag väldigt nära att inte så av dem alls så var försiktigt. Ha hellre på för lite och gör om om du får av dem än att ha på för mycket på en gång.

Hörredu.. Det där var ju faktiskt helt genialt!!
Kanske går att komplettera med en liten klick smörjfett på hattens baksida för att garantera att man inte får av dom för hand? big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Woogensea Volvoturbo For Life
26 juni 2008 · 366 Inlägg

HyperSonica skrev:

Woogensea skrev:

HyperSonica skrev:
Nån kan nån ta o förklara för mej VARFÖR man går runt o snor Ventilhattar till däcken?? :S

Iallafall.. om nån ser mina så är de metallicblå sexkantiga i aluminium.. Creatix style..

Hittelön på 25 kr per återfunnen hatt..

Varför springa runt o ta nåt sånt igentligen?

Men men.. Tack på förhand
Mvh Martin

Känns igen, har blivit av med mina alu-hattar 3-4 ggr så nu kör jag på vanliga svarta......Antar att de e dom där jävla moppe-ungarna. Ser jag e moppe med mina hattar så ska jag fanimej ta tillbaks dom å sno tändstiftet.....

ända rätta att göra... eller klippa broms wiren big_smile *Eeevil*

haha...jaa....fast det kanske e lite utav en överreaktion...det e ju trots allt bara vent. hattar..... smile

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
dahboy
26 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Jag har blivit av med två uppsättningar av krom ventilhattar från biltemas fina sortiment.. min polare en omgång å brorsan en.. 

min fråga e ju om det e nån tattare som samlar på sånna här i tranås..

EDIT: dom kostar kanske 15:-

...
Braather (none)
26 juni 2008 · 1 725 Inlägg

Hänt mig 5 ggr :S börjar bli en vana att ha reserver smile

--Lev i går som det vore i morgon--
CopyCola Tungviktare
26 juni 2008 · 111 Inlägg

I fjol sommar kom det in runt 15 personer på ett par dagar till en däckhandlare här i närheten som hade blivit av med sina ventilhattar. Jag var en av dom som blev av med kromade ventilhattar, men de känns meningslöst att ens försöka hitta dom som gjort de. Tydligen så sätter dom ventilerna på sina cyklar.

En kompis satt t o m i sin bil när en ungjävel på cykel kom fram och började skruva av ventilhattarna, och nej.. han såg inte att de satt folk i bilen. Kompisen klev ut och nöp tag i ungen o sa några väl valda ord. Resulterade i en jävla massa tårar och halvblöta kalsonger för snorungen tongue

Ventilhattarna kostar för övrigt 19,90kr på biltema..

http://www.biltema.se/search/searchres. … amp;I1.y=2

MrTurbo Better than God \o/
26 juni 2008 · 1 882 Inlägg

Jag vart av med 7 ventilhattar förra sommaren....  SJU(!) också de lyckades inte ens få med sig alla fyra sista gången, jävla loosers....  mad

Senast redigerat av MrTurbo (26 juni 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
7 juli 2008 · 2 258 Inlägg

Nu har de tatt min andra uppsättning oxå... NU JÄVLAR BLIR DE NACKSKOTT SNART!!!!

Sump Runk Rätt O Slätt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang