4991
Sök

Omkoppling av Angel eyes!

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#1
Tja ! Jag funderar på att byta mina angel eyes till röda! Men frågan är om jag kan göra så att mitt helljus lyser utan att ringarna lyser också? Liksom så jag kan stänga av angel eyes och bara ha dom på när jag stängt av halvljusen när jag t.ex. står stilla med bilen och dyligt ?


Miklen
25 juni 2008
#2
Ja dom drivs ju av ström så du borde väl kunna slänga dit ett litet relä (rätt sätt) eller bara dra om kablarna te en strömbrytare (mindre rätt sätt) smile

8 156 Inlägg
26 juni 2008
#3
Som sagt, på med ett relä.
Sen kan du ju på reläet koppla in en strömbrytare om du vill.
(om du nu vill ha full kontroll)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
26 juni 2008
#4
Hur får du dem röda då? Måla lamporna? Skulle gärna ha lite mer vita/blå men det är ju BMW special lampor... sad

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 juni 2008
#5
Ja, måla dom är nog enklast. Med lampfärg då.
http://www.danmobility.se/products.asp? … 1199149602

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
#6
TCG skrev:
Hur får du dem röda då? Måla lamporna? Skulle gärna ha lite mer vita/blå men det är ju BMW special lampor... sad

Jag beställer led lampor som passar rakt av ! Lyser riktigt snyggt, finns i blå,vit och röd wink Intresserad av sambeställning ? Köper troligen från ebay


2 924 Inlägg
26 juni 2008
#7
Miklen skrev:
Ja dom drivs ju av ström så du borde väl kunna slänga dit ett litet relä (rätt sätt) eller bara dra om kablarna te en strömbrytare (mindre rätt sätt) smile

Phaetoon skrev:
Som sagt, på med ett relä.
Sen kan du ju på reläet koppla in en strömbrytare om du vill.
(om du nu vill ha full kontroll)

Nu har du ju led-lampor som styrs av en ECU som kommunicerar via CAN-länkar till andra ECU er....så det där me koppla om med relä och strömbrytare gäller inte längre nyare bilar som din... bilhobbyn är inte lika enkel längre gällande elsystem... bättre svar sitter jag inte på

~ Life is short, have FUN! ~

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 juni 2008
#8
Eddiie skrev:
Jag beställer led lampor som passar rakt av ! Lyser riktigt snyggt, finns i blå,vit och röd  Intresserad av sambeställning ? Köper troligen från ebay

Aha, det fanns alltså utbyteslampor? Gött mos! smile

peegee skrev:
Nu har du ju led-lampor som styrs av en ECU som kommunicerar via CAN-länkar till andra ECU er....så det där me koppla om med relä och strömbrytare gäller inte längre nyare bilar som din... bilhobbyn är inte lika enkel längre gällande elsystem... bättre svar sitter jag inte på

Jo men om man bryter kretsen på en lampa så händer det väl inte så mycket mer än att bilen indikerar trasig lampa? Eller måste man återställa nån felkod (bilen vill åka på service) ?

Kom på en annan sak, angeleyesen är väl bilens parkeringsljus? Dom måste i så fall lysa under körning och visa vitt eller gult ljus.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Miklen
26 juni 2008
#9
Jaha såpass men om d e dioder som "passar rakt av" så borde d väl va nån form av motstånd så dom lurar till sig lite mer ström så canbusen luras.. Men det märker du nog smile annars får man väl trixxa dit ett effektmotstånd för då lär ju inte bilens dumma dator märka nåt smile
Senast redigerat av Miklen (26 juni 2008)


Sök