4204
Sök

går det att koppla två stycken basar så här?

Gladen Beetle
237 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/archive/76046/384740_zbi7ug.jpg

går det att koppla två stycken basar så här?


735 Inlägg
28 juni 2008
#2
är steget 2ohms stabilt så går det smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
28 juni 2008
#3
Det ska inte vara några som helst problem. likadant som jag gjort på min låda till 200'an, dock så har jag kopplat 3 st 12" basar och kommer ned till 1.33ohm

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 juni 2008
#4
Som blomisen sade. Det beror på vad steget klarar av för last.
Så...vad är det för steg?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Gladen Beetle
237 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#5
Raveland x1600. Jag såg just att det är 2 ohm stabil. Det här är bara för att vara på den säkra sidan helt enkelt.


Skogsfan
649 Inlägg
28 juni 2008
#6
NickeEriksson skrev:
Raveland x1600. Jag såg just att det är 2 ohm stabil. Det här är bara för att vara på den säkra sidan helt enkelt.

Ja men då skall det inte vara några problem alls!

Ja bätter att fråga en gång extra än att inte göra det och kanske stå där med ett brännt steg:)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

21 761 Inlägg
28 juni 2008
#7
Nja, nu får vi ta det lite lugnt. Steget har 4 kanaler vad jag vet, när det står att ett steg är 2 Ohms stabilt så innebär det i princip alltid att det tål 2 Ohm i stereoläge. Om det tål 2 Ohm i bryggat läge så ska det stå klart och tydligt i specen.

Är det tänkt att steget ska bryggkopplas?

584 Inlägg
28 juni 2008
#8
steget klarar inte 2ohm i bryggat tror ja, hade ett x1200 och det klarade lägst 4ohm i bryggat

Saab 4 Life!

21 761 Inlägg
28 juni 2008
#9
De flesta flerkanalssteg klarar inte 2 Ohm i bryggat läge, det var därför jag ville bromsa litegrann smile.

Gladen Beetle
237 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#10
Det är tänkt att det ska bryggas. Ska kika vidare i instruktitionerna sen får vi väl se.



Sök