3008
Sök

Volvo Duett (Motoruppgradering)

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
#1
Tänkte inhandla en duett till helgen , men tkr det är segt att glida runt med en b18 och funderar på att inhandla en röten 240 med en b230A motor. Eller ska man satsa på en b230F eller b230E istället ? Tankeär att det ska vara en go och ganska pigg duett men inte allt för mycket eljobb och sådan skit


8 156 Inlägg
1 juli 2008
#2
Jag skulle helt klart satsa på insprutning direkt (+etanolkonvertering)
Dvs en B230F (sen är det ju inte så svårt att hinka i en FK/FT sen...)

Jag ändrade lite på rubriken förresten, för att skilja trådarna åt.
Trodde först att du gjort en dubbelpost. Tänk lite mer på rubriksättningen nästa gång.
(Så slipper vi moderatorer bränna hjärnceller i onödan.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Ninja
174 Inlägg
1 juli 2008
#3
Phaetoon skrev:
Jag skulle helt klart satsa på insprutning direkt (+etanolkonvertering)
Dvs en B230F (sen är det ju inte så svårt att hinka i en FK/FT sen...)

skulle nog oxå gjort nått sånt

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
#4
Phaetoon skrev:
Jag skulle helt klart satsa på insprutning direkt (+etanolkonvertering)
Dvs en B230F (sen är det ju inte så svårt att hinka i en FK/FT sen...)

Jag ändrade lite på rubriken förresten, för att skilja trådarna åt.
Trodde först att du gjort en dubbelpost. Tänk lite mer på rubriksättningen nästa gång.
(Så slipper vi moderatorer bränna hjärnceller i onödan.)

Okej , ska tänka på det big_smile men en b230F då måste det väl vaa grymt mycket el som ska drar eller ? + etanolkonvertering säger du. Hur går man tillväga då , vad är det exakt man gör på motorn då ? Har hört att folk snackar om det men vet inte vad det innebär roll



Sök