flickvän säger att hon behöver tänka:S

X40Mackan
1 juli 2008 · 265 Inlägg

kasta henne det finns fler goa fiskar big_smile

nu med 470 hk
BMW e30 320 "M50 TURBO" "LÖVET" (1988)
Bettan_Nostdal
1 juli 2008 · 204 Inlägg

Gå vidare. Du förtjänar någon som är vid din sida resten av livet...

Volvo V70 gen1 2,5T "Silverpilen" (1999)
FireTraXX DFFL
1 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Det är slut, hon har ny, gå vidare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ErikAxelsson
1 juli 2008 · 517 Inlägg

Avvakta o se vad som sker, har själv varit med om det. Det ordnade upp sig, o nu har jag det sedan ett år tillbaka, bättre än någonsin.

Är man kär spelar det ingen roll vad alla gorgare säger. Älskar du henne,  krigar du för henne !

Phaetoon
1 juli 2008 · 8 156 Inlägg

Det här är anledningen till att man inte ska rådfråga ett forum om en sådan här sak...
Om man inte var deprimerad och osäker innan så är man det garanterat nu.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
1 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Phaetoon skrev:
Det här är anledningen till att man inte ska rådfråga ett forum om en sådan här sak...
Om man inte var deprimerad och osäker innan så är man det garanterat nu.

Men samtidigt så får man erfarenheten av 84167 människor.
(Om nu alla medlemmar hade svarat...)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
J-P-R DO IT LOW STYLE
2 juli 2008 · 1 342 Inlägg

Kan du tänka dig, jag har faktiskt också varit i en liknande situation som dig. Fast oftast är det jag själv som sagt att jag "behöver tänka över detaljerna i livet". Och ja, alla tjejer som nu läser detta inlägg, jag är en kille och jag är medveten om att ni prompt placerat oss i ett fack redan innan vi öppnat käften.
Situationen betyder iaf till 99% att det är dags att göra slut för känslorna har bestämt sig för att koncentrera sig på en annan person.

Felet som dem flesta gör, killar som tjejer, kvinnor som män, är att dem försöker särskilja själva tänket mellan dem olika könen. Genom att tänka på det här sättet komplicerar man situationen, givetvis kommer det alltid att finnas tillfällen då du inte förstår dig på motsatta könet. Men handen på hjärtat, lika jävla många gånger förstår du dig inte på din bästa kompis handlande m.m som exempel.
Men utan att segla iväg till månen med mina teorier så kan vi summera det som så här; Alla personer oavsett kön har en egen tankegång, antalet tankegåengar är däremot begränsade så med lite logik går alltid "sanningen" att luskas ut.

Och till alla tjejer som ber sina killar om mer uppmärksamhet; När gav du din kille tillräckligt med uppmärksamhet sist?


" Kärlek är inte att tråna efter något man inte kan få "

Pikey
2 juli 2008 · 2 283 Inlägg

Usch silket jobbigt läge...

R.I.P. Michael Jackson!
hedley Saaboholic
2 juli 2008 · 3 129 Inlägg

Well spoken oh mighty captain!
Ne men fan det är ju så äckligt sant så det finns inte, alltid en jävla massa tjat om oss killar att vi är så dåliga på att visa uppskattning osv.. men fan tycker allt att tjejerna blir bara värre och värre på sådant..


Zpira skrev:
förmodligen har hon insett att det är roligare och vara ensam och leka rundor, och vill inte göra slut över telefon, utan påstår att hon behöver "tänka", vilken hon redan gjort.
vänj dig vid tanken och gå vidare. finns fler fiskar i sjön.

dakito:
så enligt dig är alla killar dåliga på att visa uppskattning? och du har träffat 3 eller 4 som inte visat sin uppskattning för dig och nu är "vi killar" dåliga på det? 
ungefär som att säga att "ni tjejer är bra på att ge falska förhoppningar och hoppa rundor" bara för att man träffat 3 brudar som fått smak på köttpålen.
och sedan, hur jävla många säger inte att dem älskar någon utan att mena det? en persons känslor kan svalna och man kan sluta älska någon, men man kan säga det ändå för att man inte riktigt vet hur man ska hantera situationen.
och hur fan får du "jag behöver tänka" till "du behöver öppna ögonen och bry dig lite mer om mig"
är du 18 eller?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Jblgolf
2 juli 2008 · 21 Inlägg

de e så tyvär tjejerna funkar, kåtare än oss män, kan inte hålla sig, smile

Super_Micke Bildrulle
2 juli 2008 · 499 Inlägg

Generalisera mera. Att påstå att det är på något sätt pga kön är samma sak som att dra alla över en kam, alla män är kåtbockar och alla kvinnor är prostituerade, typ. Men en del har faktiskt baserat på sin erfarenhet av liknande situationer berättat vad som hänt dom. Och vad jag läst mig till så har det inte varit någon positiv utgång hittills när någon behövt tänka över något i ett förhållande.

Men som det låter i mina öron har hon nog fått upp ögonen för singelmarknaden, det kan komma sig av att ni varit ihop sen så ung ålder, hon har inte varit ute och lekt, hon har inte smakat på friheten men har nu fått upp ögonen för det och vill prova.

Och som Phaetoon sa, frågar man på ett forum får man svar, ofta lite mer bryska än man vill ha. Men sanningen är nog tyvärr att du får nog betrakta dig som singel från och med nu. Men man vet ju aldrig, hon kanske kommer tillbaka, eller så har de flesta av oss som skrivit här i tråden fel från första början.
Men det låter lite suspekt att hon vill tänka i samband med utlandsresa.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Germax
2 juli 2008 · 12 086 Inlägg

Dom där, "vi gör uppehåll och tänka" betyder alltid samma sak, det är slut.

Dunlopzu
2 juli 2008 · 23 Inlägg

.....

Senast redigerat av Dunlopzu (2 juli 2008)

ichibon mmm, blåbärssoppa.
2 juli 2008 · 616 Inlägg

Jag har också använt det där "behöver tänka", oftast är det bara en ursäkt för att få känna på att vara singel, för att man tvivlar på förhållandet. Tror inte det där med astt tänka leder till något annat än att det tar slut, i de flesta fall.
Annars har hon ju gott om tid att tänka när hon är utomlands utan dig, utan att behöva deklarera paus.

/ichi
kolvas
2 juli 2008 · 4 001 Inlägg

jag kom å tänka på det här

Senast redigerat av kolvas (2 juli 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
anna_catharina
2 juli 2008 ·

min tjejkompis o hennes kille gjorde slut pga ett bråk (efter 4 års förhållande), sen åkte hon utomlands i en månad, och där låg hon med 3 pers. fast nu e dom ihop igen, men men.  :p

mebben Troligen galen...
2 juli 2008 · 567 Inlägg

Ääh, sluta oroa dig.
Är det slut så märker du det och då tjänar du ingenting på att du oroat dig och mått dåligt.
Om det inte är slut så var det också onödigt att oroa sig och må dåligt...

Ta det som det kommer, prata med henne öga mot öga och gör det bästa av läget som blir efter snacket.

fegge_89
2 juli 2008 · 1 302 Inlägg

Min tjej giorde för ett par dagar sedan slut på sama sätt.

Hon sa att hon behövde prata när jag talade med hene på dagen i telefon och sedan fick man ett sms på kvällen att det var slut.

Man blir lite sur ett tag men sedan så går det över.
Det är ju i alla fall sommar nu och då brukar det lösa sig i alla fall smile

mebben Troligen galen...
2 juli 2008 · 567 Inlägg

fegge_89 skrev:
Min tjej giorde för ett par dagar sedan slut på sama sätt.

Hon sa att hon behövde prata när jag talade med hene på dagen i telefon och sedan fick man ett sms på kvällen att det var slut.

Man blir lite sur ett tag men sedan så går det över.
Det är ju i alla fall sommar nu och då brukar det lösa sig i alla fall smile

Allvarligt, göra slut med SMS? Det är ju för f*n lägre än glocalnet.

Vad är det för dj*vla beteende att inte våga säga en sådan sak öga mot öga?

Mortalis VW-nörd?
2 juli 2008 · 4 332 Inlägg

Läst igenom varje inlägg här nu och såg en sak som jag fastnade för. Det var att du (trådskaparen) sa att ni varit ihop så länge, att hon inte varit med några kompisar, inte gjort något utan dig osv.
Och nu har hon fått känna på att hon klara sig att stå på egna ben utomlands, att hon har träffat mkt folk hon annars aldrig hade träfat, o haft roligare än på bra länge.
Det är lite som en fågel som skall lämna boet, nu har hon prövat vingarna och skall bara säga hej då innan hon flyger ut..tyvärr, men så är det att träffa en ung en numera och leva på de sättet du beskrivit

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang