flickvän säger att hon behöver tänka:S

Eddie_88 Hillbilly
2 juli 2008 · 206 Inlägg

du får hoppas att det löser sig... annars e det bara o ut o fiska i sommar..wink

Living my life sideways!
Fixarsorken
2 juli 2008 · 32 Inlägg

Mortalis skrev:
Läst igenom varje inlägg här nu och såg en sak som jag fastnade för. Det var att du (trådskaparen) sa att ni varit ihop så länge, att hon inte varit med några kompisar, inte gjort något utan dig osv.
Och nu har hon fått känna på att hon klara sig att stå på egna ben utomlands, att hon har träffat mkt folk hon annars aldrig hade träfat, o haft roligare än på bra länge.
Det är lite som en fågel som skall lämna boet, nu har hon prövat vingarna och skall bara säga hej då innan hon flyger ut..tyvärr, men så är det att träffa en ung en numera och leva på de sättet du beskrivit

Mortalis har nog det vettigaste inlägget jag läst i denna tråd, själv har jag lite att gäöra på jobbet så då kan man väl like gärna försöka hjälpa medmänniskor.

Det är alltid någonting speciellt med det första förhållandet, speciellt när det varar så länge som just ditt gjorde. Det är viktigt att i såna här situationer komma ihåg att ni var unga när ni träffades och förhoppningsvis har utvecklats under tiden ni var tillsammans.

Tråkigt men sant är det nog så att vissa förhållanden i den här perioden av livet bara kommer till den punkten att individerna i förhållandet blivit två andra personer. Det bästa du kan göra i den här situationen är att inte sätta press på henne då det som jag förstått det kan vara så att hon kännt sig kvävd och hämmad i förhållandet. Inte nödvändigtvis för att du har gjort någonting fel men mer för att hon känner att hon inte får den personliga utveckling hon eftersträvar.

Om du älskar henne för den hon är så är det nog det bästa att säga till henne som det är, om dina känslor. Men du måste låta henne bli sin egen människa. Sen så ser jag alltför många tjejer och killar som när dem ingår i ett förhållande tappar kontakt med vänner och i stort sett ingår till att bli en enda person. Det är en destruktiv situation människan är ett flockdjur och vi behöver sociala umgängen utöver den partner vi lever med, dels som rekreation och för att få möjligheten att se saker ur ett annat perspektiv.

Hoppas att allt löser sig.

SNap3 JapsRacer!
2 juli 2008 · 198 Inlägg

dakito skrev:
ni killar kan verkligen inte tjejer...

Haha, jag tror ni tjejer är väldigt olika. En tjejkompis till mig gjorde slut med sin kille när hon åkte utomlands just för att hon ville vara fri och kunna göra vad hon ville big_smile

FireTraXX DFFL
2 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Mortalis skrev:
Läst igenom varje inlägg här nu och såg en sak som jag fastnade för. Det var att du (trådskaparen) sa att ni varit ihop så länge, att hon inte varit med några kompisar, inte gjort något utan dig osv.
Och nu har hon fått känna på att hon klara sig att stå på egna ben utomlands, att hon har träffat mkt folk hon annars aldrig hade träfat, o haft roligare än på bra länge.
Det är lite som en fågel som skall lämna boet, nu har hon prövat vingarna och skall bara säga hej då innan hon flyger ut..tyvärr, men så är det att träffa en ung en numera och leva på de sättet du beskrivit

Absolut det bästa inlägget.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
LuddeJ
2 juli 2008 · 9 Inlägg

Fixarsorken skrev:

Mortalis skrev:
Läst igenom varje inlägg här nu och såg en sak som jag fastnade för. Det var att du (trådskaparen) sa att ni varit ihop så länge, att hon inte varit med några kompisar, inte gjort något utan dig osv.
Och nu har hon fått känna på att hon klara sig att stå på egna ben utomlands, att hon har träffat mkt folk hon annars aldrig hade träfat, o haft roligare än på bra länge.
Det är lite som en fågel som skall lämna boet, nu har hon prövat vingarna och skall bara säga hej då innan hon flyger ut..tyvärr, men så är det att träffa en ung en numera och leva på de sättet du beskrivit

Mortalis har nog det vettigaste inlägget jag läst i denna tråd, själv har jag lite att gäöra på jobbet så då kan man väl like gärna försöka hjälpa medmänniskor.

Det är alltid någonting speciellt med det första förhållandet, speciellt när det varar så länge som just ditt gjorde. Det är viktigt att i såna här situationer komma ihåg att ni var unga när ni träffades och förhoppningsvis har utvecklats under tiden ni var tillsammans.

Tråkigt men sant är det nog så att vissa förhållanden i den här perioden av livet bara kommer till den punkten att individerna i förhållandet blivit två andra personer. Det bästa du kan göra i den här situationen är att inte sätta press på henne då det som jag förstått det kan vara så att hon kännt sig kvävd och hämmad i förhållandet. Inte nödvändigtvis för att du har gjort någonting fel men mer för att hon känner att hon inte får den personliga utveckling hon eftersträvar.

Om du älskar henne för den hon är så är det nog det bästa att säga till henne som det är, om dina känslor. Men du måste låta henne bli sin egen människa. Sen så ser jag alltför många tjejer och killar som när dem ingår i ett förhållande tappar kontakt med vänner och i stort sett ingår till att bli en enda person. Det är en destruktiv situation människan är ett flockdjur och vi behöver sociala umgängen utöver den partner vi lever med, dels som rekreation och för att få möjligheten att se saker ur ett annat perspektiv.

Hoppas att allt löser sig.

väldigt vettiga inlägg måste jag säga, det jag har gått och grubblat på själv. jag tror och hoppas på att hon gör såhär pågrund utav att hon känt sig kvävd. det var förövrigt exakt så jag gjorde efter vi hade varit tillsammans i 1 år och efter jag hade funderat så blev allt bra igen. jag har pratat med henne en gång efter att det blev såhär, då sa hon att hon hade kul och att hon behövde få göra det här för sin egen skull, vilket jag förstår, för hon har alltid tänkt på mig i första hand och har aldrig kunnat unna sig själv något.

Fixarsorken
2 juli 2008 · 32 Inlägg

Hoppas man har kunnat vara till hjälp. och lycka till!

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
2 juli 2008 · 560 Inlägg

Smedhult skrev:
man kan inte leva med dom och inte utan dom, eller jofan, utan går rätt fint. sålänge man har en kk så går allt;)

Nån som har insett hur det verkligen ligger till, har precis samma inställning när det gäller killar wink
Word!

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
2 juli 2008 · 560 Inlägg

Men hur har det gått nu, är hon hemma än eller hur ligger det till?

Even fools they say, can find a way out of the dark.
LuddeJ
2 juli 2008 · 9 Inlägg

Reeplayed skrev:
Men hur har det gått nu, är hon hemma än eller hur ligger det till?

hon kommer hem om 16 dagar:P

cutlass
2 juli 2008 · 383 Inlägg

Reeplayed skrev:

Smedhult skrev:
man kan inte leva med dom och inte utan dom, eller jofan, utan går rätt fint. sålänge man har en kk så går allt;)

Nån som har insett hur det verkligen ligger till, har precis samma inställning när det gäller killar wink
Word!

Håller till fullo med wink

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Pikey
5 juli 2008 · 2 283 Inlägg

v4jessica skrev:

FireTraXX skrev:

Mortalis skrev:
Läst igenom varje inlägg här nu och såg en sak som jag fastnade för. Det var att du (trådskaparen) sa att ni varit ihop så länge, att hon inte varit med några kompisar, inte gjort något utan dig osv.
Och nu har hon fått känna på att hon klara sig att stå på egna ben utomlands, att hon har träffat mkt folk hon annars aldrig hade träfat, o haft roligare än på bra länge.
Det är lite som en fågel som skall lämna boet, nu har hon prövat vingarna och skall bara säga hej då innan hon flyger ut..tyvärr, men så är det att träffa en ung en numera och leva på de sättet du beskrivit

Absolut det bästa inlägget.

verkligen alltså

Precis palla bara vara med en person inga vänner eller något.

R.I.P. Michael Jackson!
engolf
5 juli 2008 · 3 235 Inlägg

dakito skrev:

LuddeJ skrev:

dakito skrev:
ni killar kan verkligen inte tjejer...

det vet vi nog redan:P..men ge mig din synpunkt:)

alla antar jämt att man ska va otrogen och skit men älskar man en människa, och som ni vart ilag i tre år då gör en inte så mot varandra. tror hon vill att du ska öppna ögonen och bry dig lite mer kanske börja tänka på henne lite mer för ni killar är bra på och inte visa uppskattning och med att säga de när hon är utomlands kan det vara för att du ska börja tänka eller öppna ögonen innan hon kommer hem för att det inte är slut hon vill göra.. tror ju inte hon vill att de tar slut för då hade hon väntat te hon hade sett dig och gjort slut direkt när du träffar henne hon hade nog inte brytt sig om och sagt nått innan..

Eller så vill ha rent samvete när hon redan träffar någon annan, för då vet ju hennes kille att någonting är fel och anar oro...

Har upplevt otrohet själv, och då ville hon också ha en "paus" och tid att tänka.
Ibland är tjejer är lätta att förstå, ibland vet inte ens de själva vad som gäller/vad de vill/känner.

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
5 juli 2008 · 661 Inlägg

LuddeJ skrev:
men nu vet jag att min flickvän inte funkar så...hon är min första "riktiga" flickvän och jag är hennes första riktiga pojkvän...hon hatar att festa och är väldigt jordnära...jag är 19 och hon är bara 17:P.. så vi har varit tillsammans sen hon var 14..

Som många säger, kan vara många sdaker som annan kille eller tjej tongue

Men som sagt ni är unga båda två och att vara tillsammans så länge under så unga år, är imponerande faktiskt.

Tror inte hon vill låsa sig ni är ju unga så det finns många möjligheter o se o uppleva, då kanske man vill vara lite "fri" också, men lycka till fan.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Wezzli Sidledesförare
5 juli 2008 · 268 Inlägg

Jag skulle vilja påstå att det är helt värdelöst att gå på erfarenheter av folk här på forumet, du kan bara gå på bra tips om hur du  hanterar situationen härnäst. Det finns nämligen ingen kan tolka situationen åt dig, just därför är det totalt värdelöst att gå på annat folks erfarenheter, omän det i vissa fall kan stämma så är det ingen säkerhet och du kommer säkerligen inte må bättre av att höra dom värsta exemplena. Det finns nog bara en person du kan diskutera detta med och då är det ju hon.

Det finns inget värre än förhållanden där den ena parten saknar intressen och vänner eller offrar dessa för att vara med sin pojkvän/flickvän mer. Det slutar oftast bara med ett överdrivet toffel och förr eller senare blir den ena parten så spyless att det helt enkelt inte håller längre.

Du sitter i den värsta av situationer, att vänta på en kvinna som kanske eller kanske inte vill vara tillsammans med dig. Det finns så oerhört många versioner av den här sortens situation och behöver inte ha med förhållanden att göra. Ta t.ex. en bekant till mig vars broder fick blodcancer och hamnade i koma i ungefär ett år, det är tvivelaktigt att de mådde bra någon gång under detta året. Det finns ingen chans att du mår bra förrän personen antingen gått bort eller kommit tillbaka till medvetande, du får inget slut på det. Jag skulle vilja påstå att hon är skyldig dig detta, ett slut eller lösning, det är bara värre att sitta och inte veta.

Senast redigerat av Wezzli (5 juli 2008)

Man vet aldrig, före man vet
Marcillo
5 juli 2008 · 25 Inlägg

Lite samma sak som jag hade med min ex flera år sen.. Hon va 16 och jag va 18.. Jag var hennes "första kärlek" Vi va tillsammans för cirka två år och även förlovade oss. I slut av äktenskap, vi var ganska mycket tillsammans, men jag noticerad att i något sätt, hon var mycket kallt mot mig.osv (Jag lämnade henne lite senare då hon började att sakna för mycke på andra killar)
Min åsikt är att de största problem kan vara samma med dig: Din tjej e glad och i kär i alla fall, men nu och då börjar tänka att hur det sku vara fri och finns där nånting att hon vill uppleva innan hon bestämmar att stanna med en typ för kanske hela sitt liv.. 
Alltså varje människa vill ha tid för sig själv att tänka framtid och drömmer.osv
Det e ju svårt men du har varit tillsammans fö många år så kanske det e värt att kämpa lite smile Lycka till  smile

Senast redigerat av Marcillo (5 juli 2008)

Roundcube
6 juli 2008 · 801 Inlägg

been there, detta kommer va en klen tröst, men va glad att det inte är nån du känner, exet valde juh ut min bästa kompis.. sköna juveler dem är. lider med dig iaf grabben, kämpa på!

Senast redigerat av Roundcube (6 juli 2008)

Eriken
6 juli 2008 · 81 Inlägg

Som många säger så vill hon nog vara fri, ett förhållande där den ena partern är med bara sin pojkvän/flickvän funkar oftast inte i längden. Är ju skitsvårt för oss här på garaget att sätta oss in i din situation, även om det finns några som varit eller vet nån som varit i samma sits. Du kan bara känna efter sj vad DU vill. Och även om jag vet att man oftast gör det, så grummla inte för mycket i vad hon pysslar med utan lyssna på henne om hon säger att hon vill ha en paus. Ni kanske blir jätte lyckliga när hon kommer tillbaka smile Det vet man inte! Så kämpa på! Lycka till kompis! Sänder en tanke till dig.

Opel Astra OPC "OPC" (2007)
Saab 9-3 "Steg 3" (2000)
Maizer
7 juli 2008 ·

Hon ligger säkert och knullar en kåt grek i skrivande stund

Breexiz
7 juli 2008 · 341 Inlägg

Livet är alltid som bäst när man är singel.. Tyvärr tongue

Drive it like you stole it
civic Naturally Aspiranted
7 juli 2008 · 543 Inlägg

Breexiz skrev:
Livet är alltid som bäst när man är singel.. Tyvärr tongue

otroligt givande kommentar.
det är stor underhållning att sitta å runka resten av livet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang