volvo 740 motor b234f

Koffe89
1 juli 2008 · 81 Inlägg

hej! har en liten fråga när min motor är kall så knackar hela motor högt men när den blir varm så hör man inte så mycket av det men när jag i stället varvar ner motorn så knarrar de till i motorn. jag har fått för mig att de är ventilerna men de som oroar mig är när motorn är kall då det låter högre å mycket konstigare. sen känns de som om när man ska gasa iväg å är uppe i 4 tusen varv ungefär så hör man knarrandet igen och motorn känns svagare än innan.

det är en Volvo 740 GLT 16v

vullen Mr White
1 juli 2008 · 1 072 Inlägg

säkerligen kolvbulltsknack...ganska så vanligt...låter de inte så mycke så är de bara åka på..

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Koffe89
1 juli 2008 · 81 Inlägg

jag tycker de låter mycket hmm

Toffe10 Lastbils Mekaniker
1 juli 2008 · 357 Inlägg

Låter som vevlager eller ramlager då brukar de knacka till när motorn varvar ner....Kan också vara som Robban 245 sa också men i vilket fall som helst så är de nog dags att plocka isär den, tyvär....

kolvas
1 juli 2008 · 4 001 Inlägg

hur länge har det låtit så?

ifall det är ramlager eller vevlager så brukar det rasa fullständigt ganska fort.

Har för mig att även oljepumpen brukar gå sönder på dom motorerna, någon bult där som brukar bytas ut eller nåt sånt, kan ju vara den

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
suiit
1 juli 2008 · 83 Inlägg

håller med robban 245, min lät så en gång minns jag när den hade stått ca en vecka så knacka den högt.. själv vart jag orolig också men inge har hänt ännu smile  men så fort den vart varm så försvann det.

Volvo vad annars ?
kolvas
1 juli 2008 · 4 001 Inlägg

suiit skrev:
håller med robban 245, min lät så en gång minns jag när den hade stått ca en vecka så knacka den högt.. själv vart jag orolig också men inge har hänt ännu smile  men så fort den vart varm så försvann det.

då vart det nog ventillyftarna, kolvbultarna slutar inte att låta

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
suiit
1 juli 2008 · 83 Inlägg

ojdå, jag menade lyftarna (=

Volvo vad annars ?
Koffe89
2 juli 2008 · 81 Inlägg

kolvas skrev:
hur länge har det låtit så?

ifall det är ramlager eller vevlager så brukar det rasa fullständigt ganska fort.

Har för mig att även oljepumpen brukar gå sönder på dom motorerna, någon bult där som brukar bytas ut eller nåt sånt, kan ju vara den

de har låtit så över 1 månad men idag när jag startade bilen efter har varit å handlat så fick motorn ett skärande ljud...

Sharky
3 juli 2008 · 10 287 Inlägg

Dubbelpost.

Låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang