Köpråd: Mitsubishi evo 2 vs. Eclipse

Turbomatte Lackerare/Rekondare
3 juli 2008 · 834 Inlägg

klinder skrev:
Evon!

Visst eclipsen är snyggare, men oj vad en evo går ! smile


StaunteD skrev:
Som du säger är evon väldigt praktiskt också. (Mer plats i baksätet än volvo v70! wink ) Mycket plats i bagaget.

Eclipsen är inte så snygg original faktiskt. Du måste alltså plöja ner pengar i att få den snygg.
Men att evon skulle vara bekväm vette fan, duktigt hårda original även om de är höga. Mer diskret vet jag inte heller. Kanske en svart eller grå i så fall. Min vita syns rätt bra, hehe

Har haft 5 pers i baksätet på min femma big_smile

och det enda dom klagade på va att bilen lät mycket pga avgassystemet lol


edit: Hahaha håller med om det där med bekväm också ... vart är den bekväm? stötig med orginal stötdämpare/fjädrar, dåligt med ljuddäpning, vibrationer (iofs självförvållat), vindbrus osvosv...

Men sen har jag ju inte heller köpt en komfortmerca, utan en rallybil!

Ja jävlar vad dom gårsmile



Jag menar ju inte merca bekväm men jag behöver inte vara rädd för fartgupp och den är inte lika stötig som en eclipse med coilovers och 19" fälgar skulle bli.


Mvh

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
3 juli 2008 · 880 Inlägg

Eclipsens baksäte är rymlig för att vara coupe wink

Samma block som Evo 1-3 7b motor, ungefär samma. Sedan är det inte samma grejer i och utanför. Men mycke liknande saker. Eclipse har 210hk och 290nm Evon har ju lite mera.


Men jag skulle nog köpt mig en Evo 3 istället för 2an...
Min smak det

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
3 juli 2008 · 834 Inlägg

Evolution_6SiC6 skrev:
Eclipsens baksäte är rymlig för att vara coupe wink

Samma block som Evo 1-3 7b motor, ungefär samma. Sedan är det inte samma grejer i och utanför. Men mycke liknande saker. Eclipse har 210hk och 290nm Evon har ju lite mera.


Men jag skulle nog köpt mig en Evo 3 istället för 2an...
Min smak det

Ok, 2an har ju 250 kusar iaf. är inte så insatt på eclipsen som du kanske märker, det är därför jag startade tråden.



Anledningen att jag inte vill ha 3an är att den är så vulgär och ful med vingen och alla evolution mä
rken osv över allt.  Jag vil ha en clean och fräsh evo alt en the fast and the furious eclipse. 3an blir bara någon konstig hybrid därimellan tyvärr.



Mvh

mrKekke
21 december 2009 · 24 Inlägg

Ta Eclipsen! Vem vill köra postbil hela dagarna ??? cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang