4040
Sök

Blocket.se dummar sig!

535 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Skulle lägga in annons på fyra stycken däck och fyra stycken tygmattor. Först lade jag annonsen under "Däck & Fälg". Det gick inte så bra eftersom det var fel kategori.
Sedan ändrade jag kategorin till "Övriga bildelar" och ändrade inget i annonsen. Annonsen lades in!

Den lades in för 2 dagar sen, men nu till det roliga; Annonsen är numera inte godkänd för att den bryter mot reglerna:

"Det är inte tillåtet att lägga in varor i samma annons som inte passar undersamma kategori. Din annons innehöll andra varor som inte passar under sammakategori. Dela upp din annons efter de kategorier som sakerna tillhör."

Allt för att tjäna så mkt pengar som möjligt.. Jo rätt ska vara rätt, men orka lägga in två annonser när man kan få in allt i en annons... Blä för blocket.se Lätta lite på reglerna tack wink

/Martin

1 688 Inlägg
3 juli 2008
Dom gör allt för att suga ut pengar av folk domdär. hmm

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 juli 2008
Ja det är ju verkligen skyhöga priser dom har för rikstäckande annonsering... roll

Dom reglerna är ju till för köparens bästa. Söker man 0 träffar på exempelvis Volvo 740 för att någon annonserat "allt på bilden till salu" Mjukiskanin, rötna morötter, en samling tuggummikort, en Volvo, en skridsko o.s.v. så skulle det bli kaos rätt så snart...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Opelfreak
431 Inlägg
3 juli 2008
Är man störst kan man göra vad som hälst

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

Bobo
3 juli 2008
Tycker iofs det är bra, jobbigt att söka efter en pryl, när någon slängt in massa prylar under en kategori så allt blandas. Visst att de tjänar lite extra men det håller samtidigt lite ordning på sidan också

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 juli 2008
Man får väl bara sälje en sorts grejer i taget vad jag har fattat. Så sätter du både mattor och däck i samma så funkar det inte. Men skriv "garagerensning" eller nåt så kan det gå. smile
Släng med nån mer grej också.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

535 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
När jag söker bildelar brukar jag aldrig specificera mig.. funkar väldigt bra.. men men, kan inte få allt här i världen..

/Martin

Sök