3874
Sök

oljetempsmätare funkar inte som den ska efter installation av oljetrycksmätare

582 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#1
satte in en oljekyl och oljetrycksmätare och efter det så funkar inte oljetempsmätaren. är en sån open cermoni (stavning?) och den startar och allt sånt och visaren går upp och ner som den ska men sen stannar den nere i botten. bytte givare idag och så om det hjälpte men det gjorde det inte. nån som vet vad problemet är? kan detvara inne i själva mätaren problemet kan ligga?


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
582 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#3
han i affären snacka om att sensorn va "själv jordande" testat att köra båda jordad och inte jordad. när den var jordad flippa mätarn ur total och gjorde inte sin öppnings ceremoni utan låg på uppskattningsvis 180-190 % då mätarn bara går till 150. sen när jag körde ojordad sensor så startade den upp som vanligt men sen hände ingenting =/ slut på ideer nu. testade att dra en ny provisorisk kabel idag som ger signalen till mätarhuset men hjälpte inte det heller


582 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#4
ingen som är ett snille på elektricitet? sticker utomlands på söndag och skulle vilja ha fixat det då så slipper man grubbla på det på semestern:P



Sök