5461
Sök

Steg2 topp och vilken kam till B20?

219 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Någon som provat steg2 topp och en kg17 eller 19 kamm?idag har jag planad och portad standar topp,blir det så mycket skillnad eller ska man gå på steg3 topp och vilken kam??ska bara ha det för lek inget annat.Komm med förslag och skriv gärna vad ni provat med.Andra fabrkiat m.m
Anders

Kostar att ligga på topp

4 001 Inlägg
3 juli 2008
Ta kontakt med Bengans Racing i Eslöv, då får du en bättre motor till ett bättre pris
http://www.bengansracing.se/

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 688 Inlägg
3 juli 2008
Fråga företaget som säljer, jag förmodar att dom vet bäst.
För mycket portning och för vass kam är inte heller någon höjdare. Må hända att du får ut bättre effekt med en mindre portning och en vassare kam än med dom absolut värsta kamarna och max-portning.
Lägg pengarna på ett stroke-kit och använd din portade original-topp och nån värre kamaxel om du vill ha mest effekt för pengarna. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

219 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
jo visst kan jag ringa och prata med firmor som trimmar,men vad jag fråga efter var ju vad ni anndra har provat,kört med hur ni tycker det har funkat.

Kostar att ligga på topp

956 Inlägg
3 juli 2008
Losgard skrev:
Fråga företaget som säljer, jag förmodar att dom vet bäst.
För mycket portning och för vass kam är inte heller någon höjdare. Må hända att du får ut bättre effekt med en mindre portning och en vassare kam än med dom absolut värsta kamarna och max-portning.
Lägg pengarna på ett stroke-kit och använd din portade original-topp och nån värre kamaxel om du vill ha mest effekt för pengarna. smile

vart kan man finna stroke-kit till b20?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 001 Inlägg
3 juli 2008
Det är ju skitsvårt att säga så här, vad har du tänkt dig för förgasare?

Behåll orginalgrenröret, det finns inget att tjäna på att byta till extraktor på en B20 förrän man kommer upp på de allra värsta motorerna.

Kommer inte ihåg vad det var för värden på KG17 & 19, kan du posta dom här?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

219 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Just ja jag har dubbla weber 45:or på den,och det sitter 4:1 rör på den och 2".Den går hyggligt med detta.men man vill ju alltid ha lite bättre,är ute efter bra vrid,har ingen nytta av HK på höga varv.
Data på kanmmarna ser du bässt här
http://www.kgtrimning.com/

Kostar att ligga på topp

4 001 Inlägg
3 juli 2008
Du får bättre vrid med orginal grenröret.

Jag tycker bägge kammarna verkar vara lite för snälla, du kan lika gärna köpa en R-kam, det är ju halva priset, den är iofs ganska högvarvig men det är svårt vridmoment i en 2 liters B20, borra upp den till 93mm och sen en R-kam eller SMR 26 har jag för mig det är som funkar bra.

Ståhlmotors kammar är ju kända för att ge bra vridmoment.

ps. jag är inte speciellt imponerad av KG, dom har legat stilla i sin utveckling några år nu känns det som.

219 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Nu har jag bara hittat deras kammar,vart kan man hitta SMR kammar?Har faktiskt funderat på en R-kam men varvar r-kammen mer än 6500 ?

Kostar att ligga på topp

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
4 juli 2008
AnderL skrev:
Nu har jag bara hittat deras kammar,vart kan man hitta SMR kammar?Har faktiskt funderat på en R-kam men varvar r-kammen mer än 6500 ?

har själv haft en r-kam tillsammans med steg 1topp och dubbla SU å planat 1,6millimeter. R-kammen ger ganska bra mellanregister och rätt bra högvarvsegenskaper. jag tror dock att den är ganska kass i jämförelse med vad som finns, tex timo-kammar boa-kammar å KG's egna..

R-kammen blir jobbig i längden vid gatkörning..

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

4 001 Inlägg
4 juli 2008
AnderL skrev:

en B20 varvar inte mer än 6500... iaf inte om man vill ha vridmoment i den & särkilt inte med bara steg 2 topp, visst den varvar säkert 6500 men den drar inte där uppe.

SMR är StåhlMotorRacing, du hittar honom här. http://www.stahlmotor.se/

men som JeyKay skrev så finns ju Timo & Boa

219 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Ok,nu börjar det likna något.Som jag skrev är inte inntreserad att behöva varva mer än så.Någon som vet om det Timo har någon hemsida?Han finns tydligen i Haninge,sj så jobbar jag i Tyresö i veckorna.Har kolat vidare på toppen jag har,ser ut som om det skulle vara en E-topp i den.Bra lr dåligt?

Kostar att ligga på topp

Sök