2775
Sök

problem med styrbox och fel medelanden??? hjälp!!

36 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Har en V70N 2000 2.4t som hi-tuning har chippat.....efter några dagar tändes lampan för fel i avgasreningen och laddtrycket drog iväg till 1.2-1.3 vid full gas. lampan har lyst hela vintern och det är säkert bara magnetventilen säger hi-tuning, köte en ny och bilen gick bra i 1 dag sedan tändes lampan igen åter till verkstad för att läsa av felkoden....fel laddtryckgivare, lamdavärde felaktig,

nollade allt och körde igen i ca 5 minuter sen tändeslampan...då återmonterade vi chippen med orginal programet men då ville inte bilen starta??? ringde hi-tuning men dom sa att felet är i bilen... enligt volvo och 3 andra verkstäder är felet chippet så vio åkte vill BSR i järfälla där dom konstaterade att trimm chippet programvara är till en annan bil volvo modell....och orginal chippet är oxå fel......
hi-tuning säger sig chippa massor med volvo utan problem.....

Nu vill jag ha orginal programet åter för att sedan chippa med bsr ppc box.... vill inte ha mera felkoder som inte äns är fel. idag så kör vi med chippet i medan lampan men bilen laddar bara 0.2-0.3 som max men kan få ryck ibland till 0.8 ca??? och då slocknar lampan ibland?? jag ska åka på semester med familjen den 10 juli med husvagn och det oroar mig. hi-tuning skulle skicka ett orginal chipp och ett trimm chip till mig nu till veckan får se vart de bär????

Tacksam för alla svar!

Sök