Hej!
Jag har nu haft problem med min framruta i ca 1 månads tid att det ligger en tunn hinna
med imma på hela rutan och i mitten av rutan hela vägen upp till backspegeln så är
det en en tjockare imma som har en regnbågs färgad kulör och är lite fetare, svårare
att bekämpa helt.
Vet inte om detta är kondens av något slag. Kylarvattnet eller så. Inget är blött på
insidan i alla fall.
Jag tvätta rutorna för ca 2 veckor sen med vanligt fönsterputts, och det gick bort i någon dag bara innan
det kom tillbaka åter igen.
Men idag, nu då jag åkte hem från jobbet kl 6, en fuktig och solig morgon, så börjar jag bli
sjukt irriterad och fundersam över detta.
Åkte i väg och stanna efter ca 2 minuter då jag tog bort imman som var på rutan. Man såg den tydligt
då man åkte mot solen/hade den framför sig. Jag tog bort den lätta imman medan den tjocka strimman av regnbågs färgade kulören var svår att ta bort. Så jag sket i det och ville bara komma hem.
Efter ca 5 minuter efter jag stannade första gången så bara POFF....så blev hela framrutan helt immig på
bara en nano sekund. Höll på att köra av vägen. Så jag stannade och undrade vad fan som hände.
Slog på fläkten i fulla drag och imman försvann sakta men säkert efter ca 30 sekunder.
Detta hända en gång till efter ca 20 minuter.
Vad i helsike kan det vara som är fel?
Tacksam för alla svar!
//Jonas
--Lev i går som det vore i morgon--