Angående: Har Power Meet blivit FÖR stort ?

Arken
6 juli 2008 · 20 Inlägg

Var på Power Meet i helgen, men jag åkte inte därifrån med någon positiv känsla, glädje eller upprymdhet. Jag åker däremot hem och känner mig besviken
på hur arrangemanget utvecklats, och mina minnesbilder från årets Big Meet är att arrangören inte klarat av ett så stort "event / möte.
Jag saknade struktur på hur och var bilarna stog. Min önskan vore att man styrde upp det hela med ambitionen att man i viss mån styrde de stora märkena / modellerna till vissa områden, man ska givetvis få  stå i stort sett var som helst, men jag tror att många skulle uppskatta om ett område dominerades av en kategori av bilar. Man behöver inte överarbeta det hela men det finns ju några stora grupper tex :

* Pony Cars  ( Mustang Camaro Fierbird...... )

* Mopar Muscle Cars ( Challenger, Charger, Cuda, Coronet, GTX, Satelit....)

* GM Muscle Cars ( Chevelle, GTO, Olds 442, Trans Am.....)

* Hot Rods & Street Rods

* Impala   ( Kunde ha eget område eftersom det nog är det största märket / modellen som jag uppfattade det

* Corvetterna kunde ha ett eget område

Osv osv. Man kunde skapa ca 10  " Huvudområden / ytor" som man som besökare hade att välja att parka på om man vill, och det tror jag skulle skapa  bättre
ordning och stukttur, som jag tror många skulle uppskatta. Dom exempel på "Bilkategorier" som jag nämnt ovan kom bara hastigt ur tankesnurran oc det finns massor av alternativ till det förstås.

Infarten till området flöt på bra när jag kom, men att bhöva köa i 2 timmar innan man kom ut kändes surt. Har ingen aning om hur det ska organiseras , men
något måste man göra. Jag kom nog lindrigt undan med två timmar i kö. Texten under är ciat från hemsida och visade sig inte ha med verkligheten att göra.

"Notera att det i år finns en ny av- och påfart från E18 någon kilometer väster om Västerås. Enklaste och snabbaste vägen ut från Big Meet är via fältets västra del (f.d. Campingen och nuvarande Svenssonparkering). Här finns trafikvakter som leder trafiken förbi cruisingsträckan och direkt ut på E18. Tanken är att gäster som vill komma iväg snabbt på eftermiddagarna (främst fredag och lördag) ska slippa köa helt och hållet! "

Nä , jag skulle kunna  mala på hur mycket som helst, men mitt intryck av Big Meet 2008 är :

*  Dåligt organiserat
*  Bilköer
*  Skitiga och för få toaletter
*  Många av säljarna på marknadsstråket började packa ihop på lördagen vid 2 tiden och bilarna / besökarna likaså.

Tror inte att det blir något besök på Power Meet på ett tag. Det finns många mycket trevligare och bättre organiserade evenemang som man åker ifrån med
glädje, fina minnen och som man ser fram emot att återkomma till.

Arken

" Less Is More "
buffys
6 juli 2008 ·

Men det var ju lite uppstyrt vid entren och bortåt! Där stod ju corvetter för sig, camaro för sig osv... Sen var det ju jävligt bra spridning på bilarna ute på fältet, men det störde inte mig faktiskt!

Masterworks
6 juli 2008 ·

Att det ska behöva ta över 2 timmar att ta sig ut gör ju att
man aldrig vill dit igen!

Skumt att det ska kosta 150:- för att komma in till en organiserad röra? mad

Satt och skrattade/grät när jag såg "trafik poliserna" som försökte slussa ut oss från området,
undrar om dom var fulla eller? Vinkade ju lite som dom ville sen när en bil fick soppatorsk
och dom hjälpte honom istället för att dirigera så flöt det mycket bättre! hehehe...  lol

Mr_EmCom Med.lem
6 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Mycker bra idéer!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Tiger1978 Fattig student
6 juli 2008 · 1 282 Inlägg

Ring och fråga om ni får organisera det nästa år då...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Burnout89 Överladdad!
6 juli 2008 · 530 Inlägg

Lättare att åka igenom stan på smågator och cykelvägar de gjorde vi wink

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
Polara
6 juli 2008 · 430 Inlägg

måste säga att jag håller med....organiseringen var rättså kass...lite olika parkeringar vore ju att föredra...kanske då vanar/pickup/suv för sig, kombi/hgv/, muskel, raggpråmar(inte roliga att ha brevid sig) , vanliga bilar(alltså sedan osv) , det kunde man ju göra utöver alla klubbparkeringar...lite roligare så, annars var det kul främst på fredagen...blev ju fotad å intervjuad av en hel del...

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
HenkeEdge NDE Level IIA Technician/Analyst
6 juli 2008 · 40 Inlägg

Arken skrev:
Var på Power Meet i helgen, men jag åkte inte därifrån med någon positiv känsla, glädje eller upprymdhet. Jag åker däremot hem och känner mig besviken
på hur arrangemanget utvecklats.....

Tycker nästan du låter lite väl negativ.
Första året du var där eller? Har väl vart rätt lika senaste 12åren (tidigare har jag inte koll på då jag inte var där)

Corvette, Mustang, Camaro och några till klubbar hade ju sina egna ställen iaf (som vanligt). Sen är det nog upp till övriga klubbar att styra upp att sina "märken" samlas. Så är nog inte bara arrangörens ansvar enbart.

Sen ska det vara förhårt uppstyrt? Är väl inte tysk "ordnung-müss-beilen" och nazistiskt raka led ni strävar efter väl? Det är Power Meet, take it or leave wink  Är väl sjysst med lite blandning.

Brukar själv vara där på lördagen (oftast nykter och körande) men i år blev det fredagen, var ju faktiskt rätt lite bilar inne på "swappen" då på fredagen. Ingen kö ut alls då vi åkte runt 16.30-tiden. Brukar kunna vara rätt fullknökat, men det kanske det var på lördagen.
Kö ut på asfaltvägen mot korsningen ut till hamnen blev det ju men det var ju mycket på grund av att polisen blås-kollade samtliga (himla bra btw, är alldeles förmycket puckon som dricker och sätter sig bakom ratten)

Senast redigerat av HenkeEdge (6 juli 2008)

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge
camaro67 Meister
6 juli 2008 · 6 763 Inlägg

HenkeEdge skrev:

Arken skrev:
Var på Power Meet i helgen, men jag åkte inte därifrån med någon positiv känsla, glädje eller upprymdhet. Jag åker däremot hem och känner mig besviken
på hur arrangemanget utvecklats.....

Tycker nästan du låter lite väl negativ.
Första året du var där eller? Har väl vart rätt lika senaste 12åren (tidigare har jag inte koll på då jag inte var där)

Corvette, Mustang, Camaro och några till klubbar hade ju sina egna ställen iaf (som vanligt). Sen är det nog upp till övriga klubbar att styra upp att sina "märken" samlas. Så är nog inte bara arrangörens ansvar enbart.

Sen ska det vara förhårt uppstyrt? Är väl inte tysk "ordnung-müss-beilen" och nazistikt raka led ni strävar efter väl? Det är Power Meet, take it or leave wink  Är sjysst med lite blandning.

Brukar själv vara där på lördagen (oftast nykter och köra) men i år blev det fredagen, var ju faktiskt rätt lite bilar inne på "swappen" då. Ingen kö ut alls då vi åkte runt 16.30-tiden. Brukar kunna vara rätt fullknökat, men det kanske det var på lördagen.

De klubbarna tar väll bara in de som är medlemmar?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
HenkeEdge NDE Level IIA Technician/Analyst
6 juli 2008 · 40 Inlägg

Ingen aning, har bara själv vart medlem i Club of American Ford, dom har ju en sektion med.
Men har jämt stått på det mer allmänna området om man kört in.

Senast redigerat av HenkeEdge (6 juli 2008)

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge
Clinchen
6 juli 2008 · 1 Inlägg

Jag håller med ts även om jag de 2 sista åren bara vart där som publik. Förra året gjorde jag misstaget att parkera på besöksparkeringen och fick köa i ca 1 timme innan jag kom ut trots att det står på power meets hemsida att köerna flöt perfekt förra året. I år parkerade jag utanför efter vägen och åkte sen över Dingtuna så jag va inne i stan igen på 20 min.
Marknaden känns tråkig nuförtiden.T-shirts och annat skit kan man ju köpa på vilken marknad som helst..

Eddie_88 Hillbilly
6 juli 2008 · 206 Inlägg

jag tyckte att de va ett jädra drag där uppe. vi stog inte i kö någonting, vi åkte kl 6 på söndagen va i blekinge / ronneby kl 15.00 . Länktar redan tills nästa år.

Living my life sideways!
trollis
6 juli 2008 ·

jag var på power meet fredag o lördag.. o jag tyckte det funkade j*vligt bra.. för er som tycker att det var för mkt kö osv så behöver ni inte åka med bilen i crusing rundan.. sen hur dåligt organiseringen var kan man kabbla om tills nästa power meet, men som sagt tror ni att ni kan organisera bättre själva lägga ner själ o pengar i ett år så kan ni säkert mejla Kjell "Power" Gustafsson om att ni vill ta över.. over and out

Masterworks
6 juli 2008 ·

trollis skrev:
jag var på power meet fredag o lördag.. o jag tyckte det funkade j*vligt bra.. för er som tycker att det var för mkt kö osv så behöver ni inte åka med bilen i crusing rundan.. sen hur dåligt organiseringen var kan man kabbla om tills nästa power meet, men som sagt tror ni att ni kan organisera bättre själva lägga ner själ o pengar i ett år så kan ni säkert mejla Kjell "Power" Gustafsson om att ni vill ta över.. over and out

Köerna var ju ut från området, 200 meter = 2 timmar är inte godkänt?

Att organisationen är dålig betyder inte att man gör det
bättre själv men man kan ställa vissa krav då man betalar för eländet!

trollis
6 juli 2008 ·

Masterworks skrev:

trollis skrev:
jag var på power meet fredag o lördag.. o jag tyckte det funkade j*vligt bra.. för er som tycker att det var för mkt kö osv så behöver ni inte åka med bilen i crusing rundan.. sen hur dåligt organiseringen var kan man kabbla om tills nästa power meet, men som sagt tror ni att ni kan organisera bättre själva lägga ner själ o pengar i ett år så kan ni säkert mejla Kjell "Power" Gustafsson om att ni vill ta över.. over and out

Köerna var ju ut från området, 200 meter = 2 timmar är inte godkänt?

Att organisationen är dålig betyder inte att man gör det
bättre själv men man kan ställa vissa krav då man betalar för eländet!

Där kan jag hålla med att det inte är godkänt med 200m på 2 timmar det är sjuk men jag syftade på inne i staden. då jag har läst på andra forum då att det var för mkt folk i staden,, men när jag åkte från marknaden så tog det bara en timma i lördags men det är sant vill man in till staden vill man inte sitta i kö för farbror blå ska ha sin kontroll på varje bil!

Jessa
6 juli 2008 · 15 Inlägg

Fanns en annan väg ifall du skulle åka E4 hem! Vi tog den ca 2 mil extra men helt okej när man slipper köa! (bor i sthlm nu).


Masterworks skrev:

trollis skrev:
jag var på power meet fredag o lördag.. o jag tyckte det funkade j*vligt bra.. för er som tycker att det var för mkt kö osv så behöver ni inte åka med bilen i crusing rundan.. sen hur dåligt organiseringen var kan man kabbla om tills nästa power meet, men som sagt tror ni att ni kan organisera bättre själva lägga ner själ o pengar i ett år så kan ni säkert mejla Kjell "Power" Gustafsson om att ni vill ta över.. over and out

Köerna var ju ut från området, 200 meter = 2 timmar är inte godkänt?

Att organisationen är dålig betyder inte att man gör det
bättre själv men man kan ställa vissa krav då man betalar för eländet!

Masterworks
6 juli 2008 ·

Jessa skrev:
Fanns en annan väg ifall du skulle åka E4 hem! Vi tog den ca 2 mil extra men helt okej när man slipper köa! (bor i sthlm nu).


Masterworks skrev:

trollis skrev:
jag var på power meet fredag o lördag.. o jag tyckte det funkade j*vligt bra.. för er som tycker att det var för mkt kö osv så behöver ni inte åka med bilen i crusing rundan.. sen hur dåligt organiseringen var kan man kabbla om tills nästa power meet, men som sagt tror ni att ni kan organisera bättre själva lägga ner själ o pengar i ett år så kan ni säkert mejla Kjell "Power" Gustafsson om att ni vill ta över.. over and out

Köerna var ju ut från området, 200 meter = 2 timmar är inte godkänt?

Att organisationen är dålig betyder inte att man gör det
bättre själv men man kan ställa vissa krav då man betalar för eländet!

Nu var det ju inte utanför området jag pratade om, jag ställde ut bilen på
Club Corvette Swedens området och därifrån över gräset till utfarten ca: 200 meter
tog det över 2 timmar att förflytta sig!

Jessa
6 juli 2008 · 15 Inlägg

Aha, men var inte de tack vare att polisen tog alkotest på varända bil som passerade ut ifrån området?



Masterworks skrev:

Jessa skrev:
Fanns en annan väg ifall du skulle åka E4 hem! Vi tog den ca 2 mil extra men helt okej när man slipper köa! (bor i sthlm nu).


Masterworks skrev:

Köerna var ju ut från området, 200 meter = 2 timmar är inte godkänt?

Att organisationen är dålig betyder inte att man gör det
bättre själv men man kan ställa vissa krav då man betalar för eländet!

Nu var det ju inte utanför området jag pratade om, jag ställde ut bilen på
Club Corvette Swedens området och därifrån över gräset till utfarten ca: 200 meter
tog det över 2 timmar att förflytta sig!

Masterworks
6 juli 2008 ·

Masterworks skrev:

Jessa skrev:
Fanns en annan väg ifall du skulle åka E4 hem! Vi tog den ca 2 mil extra men helt okej när man slipper köa! (bor i sthlm nu).

Masterworks skrev:
Köerna var ju ut från området, 200 meter = 2 timmar är inte godkänt?

Att organisationen är dålig betyder inte att man gör det
bättre själv men man kan ställa vissa krav då man betalar för eländet!

Nu var det ju inte utanför området jag pratade om, jag ställde ut bilen på
Club Corvette Swedens området och därifrån över gräset till utfarten ca: 200 meter
tog det över 2 timmar att förflytta sig!

Jessa skrev:
Aha, men var inte de tack vare att polisen tog alkotest på varända bil som passerade ut ifrån området?

Jag såg då inte en enda polis när jag åkte dit eller hem! hehehe...

Perh
7 juli 2008 · 9 Inlägg

Jag och polaren tröttnade på köerna ut i lördas, försökte dra vid typ 17 men gav upp o satt o kollade på alla bilar som stod "parkerade", väntade väll 2-3 timmar innan vi satte oss i köerna igen.... hemma i stockholm vid 21:30.
Så om ni såg två färdiga snubbar i små solstolar vid en svart camaro -70 så var de vi smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang